szerző:
Eduline

"Már így is nagyon sokat keresünk! Majdnem a másfélszeresét, mint a szomszédom árufeltöltőként, és a háromszorosát a közmunkásnak!" – a Hívatlanul Hálózat tanárokkal összeszedte a legtipikusabb válaszokat arra a kérdésre, hogy „miért nem teszel semmit a szerinted is rossz oktatáspolitikai változtatások ellen?” A fentihez hasonló válaszok születtek.

„Született egy elég reprezentatív felmérés a Hívatlanul Hálózat tagjaitól arról, hogy milyen - kívülről elég átlátszónak tűnő - alibi szövegekkel szoktak kibújni a társaikkal való szolidaritás súlya alól a pedagógusok, ha felteszik nekik a kérdést: miért nem teszel semmit a szerinted is rossz oktatáspolitikai változtatások ellen?” – írja az Ember szól blog.

Néhány tipikus válasz, amikkel a tanárok a bejegyzés szerint találkoznak:

Ha nem én leszek a minősítő, akkor majd jönnek a tehetségtelenek, higgyétek el, jobb, ha én csinálom.

Egyedül nem megy. Mások meg úgyis félnek mozdulni. Akkor én miért tenném?!

Én szeretem a gyerekeket, de azt várják el tőlem, hogy az osztály átlaga jó legyen, ezért le kell adnom az anyagot!

Egyszer úgyis rám kerül a sor, akkor meg miért ne csináljam meg most a ped 2-t, amikor még nem olyan szigorú a rendszer?

Mutassatok egy olyan rendszert, ahol a tanár nem a nemzet napszámosa!

Sztrájk? Hú, de mennék! Csak pont születésnap, szüret, esküvő, temetés, unoka, rokonlátogatás...lesz. De igazatok van, menjetek!