szerző:
Székács Linda
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Többször is lefagyott és akadozott a rendszer, az eredmények pedig azóta sem nyilvánosak.

Összesen 3600 tizedik évfolyamos tanulónak kellett újraírnia tavaly a 2022-es digitális kompetenciamérés tesztjeit, miután az informatikai rendszer több esetben nem működött megfelelően - tudta meg a Népszava az Oktatási Hivataltól.

A mérések a tavalyi évben voltak először online formában, a rendszer azonban többször is lefagyott vagy akadozott, emiatt több iskolából is jelezték, hogy nem minden diák tudta teljesíteni a feladatlapot, aminek a hivatal szerint "terheléses támadás" volt az oka. Elmondásuk szerint a 2022. április 20. és május 31. közötti, 30 tanítási napot felölelő mérési időszakban emiatt egy olyan nap fordult elő, amikor egy “minden résztvevőt érintő körülmény” miatt lehetővé tették a mérés újraírását függetlenül attól, az iskolában tapasztaltak-e hibát.

Nincsenek eredmények

Bár a tesztek megírása óta már egy év eltelt, sőt, már az idei teszteket is megírták a diákok, az Oktatási Hivatal egyelőre nem közölt országos jelentést az eredményekről, pedig az új rendszer éppen azok kiértékelését gyorsítaná fel. Ezt azzal magyarázzák, hogy az első évben nem a feldolgozás gyorsítása volt a fő cél, hanem a mérések kiterjesztése, az intézményi és helyi jelentések közzététele pedig folyamatos. Elmondásuk szerint az elmúlt egy évben fejlesztéseket is végeztek, ezek miatt az idei kimeneti mérések előzetes eredményeit már idén megkapják a tanulók.