Szerintük a kérdőíves felmérés nem helyettesíti az érdemi párbeszédet.
„Mi, a veszprémi Lovassy László Gimnázium tanárai, elfogadhatatlannak tartjuk azt a gyakorlatot, amely jelenleg Magyarország törvényalkotási folyamataira jellemző. Egy éve próbáljuk – igen szűkre szabott lehetőségek mellett – elérni, hogy a döntéshozók hallják meg a hangunkat, figyelembe vegyék észrevételeinket, és érdemi párbeszédet folytassanak számunkra is hiteles szakmai szervezetekkel és a pedagógus-szakszervezetek képviselőivel” – tették közzé az iskola pedagógusai Facebookon.
A közlemény szerint a tanári kar elsősorban azt kifogásolja, hogy a kormány a veszélyhelyzetre hivatkozva a szakmai szervezetekkel való egyeztetés nélkül módosítja vagy alkot új törvényeket. Szerintük a kérdőíves kutatás ugyanis „nem helyettesítheti azokat a demokratikus egyeztetési formákat, amelyeket kötelezően biztosítani kellene az ilyen súlyú”, a tanári érdekeket „ jelentősen sértő, a lehetőségeinket végletesen korlátozó döntések eltervezésekor, nyilvánosságra hozatalakor”.
„Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy miközben a tanítványaink érdekeire hivatkozik a döntéshozó, valójában olyan döntéseket készít elő, amelyekkel a közoktatás minőségének jelentős mértékű romlását idézi elő” – írják.
A közleményt, amelyben érdemi párbeszédet és egyeztetést követelnek az 56 fős nevelőtestületből 43-an írták alá, de melléjük álltak a Miskolci Hermann Ottó Gimnázium tanárai is, akik szerint az elmúlt hét évben „semmilyen koncepcionális, a közoktatás színvonalának javulását eredményező változtatás nem történt, és a most megjelent jogszabálytervezetek sem tartalmaznak semmi előremutatót”
„Követeljük, hogy a tervezetcsomag ne kerüljön megvitatásra sem az országgyűlésben, hanem azonnali, a - retorzió helyett - az oktatás megújítását célként kitűző demokratikus egyeztetés kezdődjön az érintettek széles körének bevonásával” – hangsúlyozzák.