szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A távoktatás időszakáról sokféle tanulságot le lehet vonni. A negatív következmények mellett akad azért pozitív hozadék is - mutatjuk, miről lehet szó többek között.

Arról megoszlanak a vélemények, ki-hogyan élte meg a digitális távoktatást. Nagy Zoltán, a Századvég európai uniós és oktatási üzletágának vezetője még azt sem cáfolta, hogy ebben a félévben nem sikerült a teljes tananyagot elsajátítaniuk a diákoknak. Ugyanakkor különböző készségekben, kompetenciákban sokkal jobban fejlődtek így, mint a hagyományos iskolai környezetben - mondta a Kossuth Rádió A nap kérdése című műsorában, amelyről a Hirado.hu számolt be.

A digitális kompetencia, a digitális eszközhasználat az, ami jelentősen fejlődött az elmúlt időszakban, ez pedig nem csak a diákokról mondható el. A tanároknak is, a szülőknek is meg kellett tanulniuk mindezt - teszik hozzá.

Balatoni Kata neveléstudományi szakértő azt is kiemelte, a diákok ebben a félévben rengeteget fejlődtek a tudatos internethasználat területén is - ez pedig szintén több éve fontos téma a pedagógiában.

A szülők is jobban bevonódtak

A tavaszi félévben valójában a szülőknek át kellett venniük a pedagógus szerepét is a munkájuk mellett - hangzott el a műsorban. Éppen ezért úgy vélik, az idei félév kiértékelésénél nemcsak a tanárok munkáját kell figyelembe venni, hanem a szülők erőfeszítéseit is.

Távoktatás tanár szemmel: "tragikus, hogy ez kellett tanári munka nagyobb megbecsüléséhez"

„Bár sokszor előkerült a kreativitás az elmúlt pár hónapban, ez önmagában nem egyenlő a hatékonysággal" - hangsúlyozza Szabó Roland, a budapesti Szent István Gimnázium magyar és történelem szakos vezetőtanára, akit a második félévről és a távoktatás tapasztalatairól kérdeztünk.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!