"Ez nem diák- és gyerekélet! Reggel 6-kor elmegy, délután 5-re jön meg"

11

„Ne menj suliba!” címmel szerveznek demonstrációt január 19-ére a Kossuth térre. A diákok kezdeményezésére szerveződött tiltakozással az oktatási rendszer problémáira hívják fel a figyelmet.

Forrás: Stiller Ákos

A szervezők több ezer résztvevőre számítanak. „Elegünk van, hogy a 19. századi egyetemes anyagot olyan részletezve tanuljuk, mintha tegnap történt volna és, hogy ezt 7, 8 vagy 9 órában kell megoldani” – írják az esemény Facebook-oldalán.

hirdetés
hirdetés

Videóban üzennek a diákok: ezért tüntetnek január 19-én

Eddig majdnem 8 ezren jelezték, hogy részt vesznek január 19-én a „Ne menj suliba!" címen meghirdetett diáktüntetésen. További 28 ezer ember érdeklődik a rendezvény iránt a Facebookon. A szervezők egy videóban magyarázzák el, miért mennek a parlament elé január 19-én. Ne menj suliba - demonstrálj az oktatásért #január19-én! „Ne menj suliba!"

A diáktüntetés hírére sok olvasónk reagált, a kommentekből válogattunk.

Úgy érzem, fogalmuk sincs egy középiskolás diák napjairól, aki átlagos értelmi szintű és nem lángelme, de nem szeretne lemaradni, tovább szeretne tanulni.....Robotok! Napi 8-9 óra. Hol volt ez az önök idejében?! Reggeltől estig csak tananyaggal foglalkoznak. Ez nem diák- és gyerekélet! Reggel 6-kor elmegy, du. 5-re jön meg, ebéd, készülés másnapra! És??? Hol egy sport, különóra, szusszanás???

Nagyon sajnálom a diákokat, s egyben gyermekeimet, akik pont ebben a cipőben járnak. Minden nap 8 óra, egyszer 9 a nulladik órábna.70 perc a suli nem messze Pesttől. 6-kor kelés, du. fél ötre haza. Ebéd, egy szusszanásnyi szünet, biológiai, higéniai szükségletek és máris este 6 óra. Másnapra tanulni, vacsi, fürdés. Hol lenne egy sportolás, különóra, családi esti beszélgetés. Szakközépiskola, ahol a szakmára kevés óra jut, mivel gimnázium szintű a humán, ráadásul angolul, ami mellett kötelező egy másik nyelv középfokon. Hol vannak a diákévek, fiatalság. Nagyobb a stressz és az elváras, mint egy munkahelyen.

Nem lehet oktatásolitikát a gyerekek aktív bevonása nélkül kialakítani és működtetni, hiszen ez olyan ügy, amely alapvetően érinti az ő életüket, jogaikat, jövőjüket.

Kiürülnek az iskolák január 19-én? Demonstrációt szerveznek

„Ne menj suliba!" címmel szerveznek demonstrációt január 19-ére a Kossuth térre. A diákok kezdeményezésére szerveződött tiltakozás az oktatási rendszer minőségére akarja felhívni a figyelmet. Az atv.hu azt írja, a szervezők több ezer résztvevőre számítanak. „Elegünk van, hogy a 19.

 

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hozzászólások (11) , melyek közül a legfrissebbek:

Az itt olvasott hozzászólók mindegyike azzal büszkélkedik, hogy ő milyen sokat járt iskolába. Váltott műszak. Én is abba jártam egy ideig, mert kevesebb volt az iskolai férőhely, mint az iskolás. Amikor a munkaidő heti 48 óra, majd heti 44 óra volt, akkor ahhoz igazodott az iskolai órarend is. Viszont arra is emlékszem, hogy 2000-2001-ben egy olyan szakközépiskolában tanítottam, ahol a heti óraszám diákoknak 30 óra volt, a mostani diákoknak 35. Ha van házi feladat (mondjuk egy nap 4-6 tantárgyból), akkor az arra való készüléssel simán napi fél nap tanulás kijön. Ahogy látom, a hozzászólók többsége ezt természetesnek veszi. Ha meg ennyi órával is buták, akkor lehet, meg kéne vizsgálni, hogy biztos hogy a legjobban van-e elosztva a tananyag. Egy példa: Akik 2016-ban végeztek, azoknak középiskolából az első évben történelemből az ezredfordulóig (1000) kellett eljutni heti két óra történelemórával. Ma is heti két óra történelemóra van, ugyanannyi a tanítási hét, de már 1490-92-ig kell eljutni a tananyagban. Reális-e, hogy amit korábban másfél év alatt tanítottak meg, azt most egy év alatt tanítsd meg? Nem tudom a megoldást, hogy hogyan kéne megreformálni a történelemoktatást, de érdemes azon töprengeni, hogyan tovább - másként.

Igen, nekem is mindig az jut eszembe, hogy még szombaton is volt tanítás; tagozatos osztályban szombat kivételével minden nap 6 óránk volt - és akkor is volt házi feladat, lecke még hétvégére is! Senki nem sajnált bennünket, - még mi sem magunkat - mert tudtuk, hogy ez az élet rendje! Ráadásul nem csak tanulgattunk, hanem megtanultunk dolgokat! Nagyon nagy tisztelet a mai kivételeknek! Tények nélkül meg kíváncsi lennék, hogy mik között lehet összefüggéseket találni! De be tudtuk osztani az időnket; futotta játékra, olvasásra, mozira - viszont nem kellett még órákat lógni a közösségi oldalakon! Mert most az a fő élet cél sokak számára!

Támogatom a fölösleges, lexikális ismeretek csökkentésének elvárását - azok összefüggéseinek felismerését, annak alkalmazására való képesség növelését viszont kívánatosnak tartom.Én magam a Kárpátmedencei népesség történelmének megítélését mondjuk nem az általunk megfogalmazott honfoglalás, István király (Árpád koriak, ..) tartom elfogultnak,itt éltek/élnek mások is (és mennyi bonyodalom származott belőle!), de ez csupán a történelem ....

Megprobálok egyszerüen sajnos a mi életfelfogásunk és a vállalatok magas igénye miat ugye /angol , compjuter magas értelmiségi kezelése,már most munkamorál ha tiz orát dolgoztatnak akkoris befogod a szádat stb . Igen elvan rabolva az ifjuságuk egy Fals nézettel majd ha dolgozol sokat fogsz keresni!!!!! Illuzio tévhit az egész ,ez olyan mind a mai foci Stadion van csak Foci nincs mert azt elfelejtették megtanitani és már most 3 Stadionnak nincs üzemeltetöje!!!! Csak nehogy rosz utra térjünk mert azt sajnos a következö generácio fogja érezni.

Bőhm József

Lehet, hogy sok mindent nem tudnak az "ebadták", de azt vélhetően igen, hogy a tagadószót mindig különírjuk. A helyesírás ismerete egyébként a felnőttekneknek sem árt. Lehet óraszámokkal dobálózni, de nagyon nem mindegy, hogy a dákok mivel töltik az időt. A naponta változó iskolai környezet, a rossz tankönyvek, a fölösleges magolás és a poroszosan bájos frontális oktatás már kis óraszámban is sikeresen gyilkolják az agyat, és nagyon fárasztóak tudnak lenni.

csaba1969101010

Ja sírnak hogy sokáig vannak a suliban,meg mert leterheltek.Ha meg 2-kor kibocsájtják a suliból,akkor azért sírnak mert nincs rá felügyelet.Ha nincs délutáni foglalkoztatás,akkor majd a szülő szervez a gyereknek.Ez a nyuszika meg a sapka esete.
Ja meg a választás előtti szarkavarás.

Az euban sereghajtók vagyunk óraszámban. Lehet kevesebb a napi ha itt is 6 hetes a nyári szünet. Az jobb lenne?

Igen, a fiatalok szokták kezdeni, de aztán megöregszenek.

Az én iskolai éveimben az órák 50 percesek voltak, hosszú szünet nem volt, és szombaton is volt tanítás. Nem a gyerekeket kell kérdezni, hogy mit akarnak, mert a végén nem járnak iskolába.

A cím---nem diák és gyerek élet-- teljesen jogos a diákok szempontjából,de kedves fiatalok ennyi órával is olyan buták vagytok, hogy tizenéves korotokra nemtudtok normálisan olvasni, írni, nem ismeritek, nagyjainkat, úgy mint íróinkat, nagy politikusainkat,nem ismeritek ünnepeinket, multunkat sajnos a technika bábjai lettetek, az okos telcsi által ! Halvány gőzötök nincs az igazi családról, az idősek iránti tiszteletről, a hölgyek tiszteletéről!persze tudom sokan felhördülnek---de kinek nem inge---nem minden fiatalra vonatkozik, de sajnos ez a nagy álltalánosság! Az nagyon jó, hogy ébredezni kezdtek, és rájöttök ez az orbán rendszer nem tanítani, hanem butítani akar benneteket, mert ugye a buta embert könnyű az orránál fogva vezetni, sosotok a ti kezetekbe van---ha tanultatok volna tudnátok-- váltást a történelembe mindíg a diákok fiatalok indították el!!

Én még szombatonként is jártam iskolába,volt hogy váltott műszakban.Gyerekek,teher alatt nő a pálma.

Új hozzászólás



hirdetés

Ilyen nincs máshol! hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X