Lemaradtak a magyar felsősök nyelvtudás terén

8

Az uniós átlag alatti a magyarországi felsős diákok idegennyelv-ismerete az Eurostat szerint. A lakosság kétharmada nem beszél egy idegen nyelvet sem.

Forrás: pixabay.com

Luxemburgban beszélik a legtöbb nyelvet az Európai Unióban, a magyarok pedig sajnos utolsók a rangsorban az osztrákokkal, a bolgárokkal és az írekkel együtt – utóbbiak legalább angolul mindenképp tudnak.

hirdetés
hirdetés

Míg Luxemburgban az általános iskola felső tagozatában a gyerekek mindegyike legalább két vagy több nyelvet beszél, addig Magyarországon a gyerekek 80 százaléka az anyanyelvén kívül csak egy másik nyelven tud megszólalni – írja az Euronews az Eurostat adataira hivatkozva.

A magyarok teljesítménye e téren jócskán az uniós átlag alatt marad: az EU-ban a gyerekek 60 százaléka a fent említett korosztályból két nyelven tanul.

2011-es adatok szerint egyébként itthon a lakosság közel kétharmada semmilyen idegen nyelven nem beszél.

 

(x)

Sprechen Sie Deutsch?

A budapesti Osztrák Intézet intenzív nyári német nyelvtanfolyamokat indít, amelyek az ÖSD német nyelvvizsgára is felkészítenek.  Tovább »

Hozzászólások (8) , melyek közül a legfrissebbek:

Anna117

Furcsa helyzet, egy olyan kormánytól és parlamenttől megkövetelni a kicsiktől két nyelv magas szintű tudását, ahol túl sokan nem tudnak semmilyen nyelvvizsgapapírt felmutatni egy nyelvből sem, nem is közlik az életrajzukban , hogy lenne nyelvvizsgájuk ( Ha lenne gondolom boldogan feltüntetnék..) Talán jó példával kellene nekik elöl járni! Esetleg nincs pénzük a drága nyelvvizsgára? ( A szülőknek legyen, igaz?)

Anna117

Egyébként kicsit eltávolodva a témától, de mintha régen nem lett volna ennyi a gyerekeket, fiatalokat ennyire lenéző pökhendi megnyilvánulás az idősebbek részéről. Lehet, hogy régen az idősebbek is sokkal normálisabbak voltak? Szerintem, legyen a parlamentben minden évben fizikai felmérés, s aki nem tud két legalább középfokú nyelvvizsgát és ehhez tartozó aktív nyelvtudást felmutatni a parlament és a kormány tagjai közül, valamint nem ér el a fizikai felmérésen megfelelő szintet, valamivel büntessük meg!Minimum írjunk róluk nagyon rosszakat! Egyébként is túl sok az kövér parlamenti képviselő!

kalkula

Egyébként kicsit eltávolodva a témától, de kapcsolódva előző gondolatmenetemhez, hozzászólásomhoz, a mindennapos testnevelés sem tudom, mennyire váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Soha még ennyi fizikailag és pszichikailag roncs gyerek nem ült a padokban, mint most. Hiába van mindennapos testnevelés, ugyanolyan betegesek, és még lestrapáltabbnak tűnnek, mint 20-30-40 éve, amikor nem volt mindennapos tesi.

Tarquinius Imperator

Egy német számára könnyű egy másik germán nyelvet megtanulni (a holland majdnem ugyanaz, mint a német!), ahogy egy francia / spanyol / olasz is könnyen tanul újlatin nyelveket és egy szláv is egy másik szláv nyelvet (a cseh megérti a szlovákot!). A magyaroknál alapvetően az a probléma, hogy teljesen más nyelvcsaládba tartozunk, teljesen más logikájú a nyelvünk, ezért sokkal több energiabefektetést igényel egy nyelv elsajátítása. Nem tartozunk sem a germán, sem az újlatin, sem a szláv nyelvek csoportjába.

Egy olyan statisztikára lennék kíváncsi, ahol a rokonnyelvek nem számítanak idegen nyelvnek.

kalkula

Viszont van mindennapos testnevelés és lehet, hogy lesz mindennapos ének. :)))))

kalkula

Lehet, hogy később sem fognak a diákok nálunk két nyelvet beszélni, hisz sok középiskolában csak egy idegen nyelvet tanulnak.

Raj Gyula

Én a felelősséget az oktatásban, és a tanároknál látom. Már csecsemőket hozzá lehet szoktatni az idegennyelvű mesékhez egyetlen DVD-vel. Először az iskolában meg kellene tanítani a "tanulást", mert más-más szinten más-más módszert kell alkalmazni. Ha lassan halad, elkedvetlenedik a tanuló, ha gyorsan, akkor fontos dolgokat átugrik és nem ért sok dolgot, ami elkedvetleníti. Én 3-szor kezdtem el az angolt, mire a helyes módszert megtaláltam. Kb 2000 aktív óra kellett hozzá 20 éve (a TV nézés nem aktív!), de ma már nem kell szótárt lapozni sem.
Mintha nem is érdekelne senkit. Az államot pláne nem. Aki pedig abból él, az keresni akar a tanításon, és nyilván nem érdekelt abban, hogy (hatékonyabb tanulással) kevesebb óraszámot adjon el az ügyfélnek.

Kiss Tiborné Katika

Lakosság nemzetiségi összetétele: luxemburgi 70%, portugál 10,2% olasz 4,9%, francia 3,4%, belga 2,6%, egyéb 8,9%

Új hozzászólás



hirdetés

Idén érettségizel?

Iratkozz fel ÉRETTSÉGI-FELVÉTELI HÍRLEVELÜNKRE!

Iratkozz fel e-mail címeddel

vagy

Csatlakozz Facebookkal:

Szeretnék az eduline.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni.

Már feliratkoztam »
Bezárás

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X