Így fog kinézni a 2013/2014-es tanév: szünetek, érettségi, felmérők

19

Megjelent a 2013/2014-es tanév rendjéről szóló rendelet: itt találjátok a legfontosabb dátumokat.

Első tanítási nap: 2013. szeptember 2.

Idén szeptember 2-án, hétfőn kezdődik a tanítás, a tanév 180 napos lesz, a nappali tagozatos középiskolákban és szakiskolákban 179 tanítási napra kell bemenni.

Első évfolyamos diákok felmérése: 2013. október 11-ig

hirdetés

Október 11-ig az általános iskolák felmérik, hány olyan elsős diákot oktatnak, akinél - az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján - az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell támogatni.

Őszi érettségi időszak írásbeli vizsgái: 2013. október 11-től 25-ig

Emelt szintű írásbeli érettségi Középszintű írásbeli érettségi Időpont
Nemzetiségi nyelv és irodalom, nemzetiségi nyelv Nemzetiségi nyelv és irodalom, nemzetiségi nyelv október 11., 8:00
Magyar nyelv és irodalom Magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv október 14., 8:00
Egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, környezetvédelmi-vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan és elméleti gazdaságtan), kereskedelmi és marketing alapismeretek, közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika és közlekedés-üzemvitel), mezőgazdasági alapismeretek, oktatási alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek Rajz és vizuális kultúra, szakmai előkészítő tárgyak október 14., 14:00
Matematika Matematika október 15., 8:00
Földrajz Földrajz október 15., 14:00
Történelem Történelem október 16., 8:00
Latin nyelv Latin nyelv, héber nyelv október 16., 14:00
Angol nyelv Angol nyelv október 17., 8:00
  Filozófia október 17., 14:00
Informatika Informatika október 18., 8:00
Orosz nyelv, román nyelv, beás nyelv, lovári nyelv, horvát nyelv, szerb nyelv, szlovák nyelv, újgörög nyelv, bolgár nyelv, lengyel nyelv, ukrán nyelv Orosz nyelv, egyéb nyelvek október 18., 14:00
Német nyelv Német nyelv október 21., 8:00
 Belügyi rendészeti ismeretek Mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma, belügyi rendészeti ismeretek október 21., 14:00
Olasz nyelv Olasz nyelv október 22., 8:00
Kémia, gazdasági ismeretek, katonai alapismeretek Kémia, egyéb központi követelményekre épülő vagy egyedileg akkreditált vizsgatárgyak október 22., 14:00
Spanyol nyelv Spanyol nyelv október 24., 8:00
Biológia, társadalomismeret Biológia október 24., 14:00
Francia nyelv Francia nyelv október 25., 8:00
Fizika Fizika, művészeti tárgyak, ének-zene október 25., 14:00

Őszi érettségi időszak szóbeli vizsgái: 2013. november 6-tól 29-ig

Emelt szintű szóbeli érettségi vizsga Középszintű szóbeli érettségi vizsga Időpont
szóbeli vizsgák - november 6-12.
- szóbeli vizsgák november 21-29.

Őszi szünet: 2013. október 28-tól október 31-ig

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap október 25., péntek, a szünet utáni első tanítási nap november 4., hétfő.

Téli szünet: 2013. december 23-tól 2014. január 3-ig

A téli szünet előtti utolsó tanítási nap december 21., szombat, a szünet utáni első tanítási nap 2014. január 6., hétfő.

Az első félév vége: 2014. január 17.

Az első félév január 17-ig tart, az iskolák január 24-ig értesítik a diákokat és a szülőket az első félévi tanulmányi eredményről.

Tavaszi szünet: 2014. április 17-től április 22-ig

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap április 16., szerda, a szünet utáni első tanítási nap április 23., szerda.

Utolsó tanítási nap az 12. évfolyamon: 2014. április 30.

Az érettségizők utoljára április 30-án mennek iskolába. A Belügyminisztérium által fenntartott szakközépiskolákban 2014. május 23., a Honvédelmi Minisztérium szakképző iskoláiban pedig 2014. május 30. az utolsó tanítási nap.

Fizikai állapot felmérése: 2014. április 2. és május 27. között

A 2012/2013-as tanévhez hasonlóan a 2013/2014-es tanévben is felmérik a diákok fizikai állapotát és edzettségét, a vizsgálatot 2014. április 2. és május 27. között szervezik meg az iskolák.

Országos kompetenciamérés: 2014. május 28.

A hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamon 2014. május 28-án tartják az éves kompetenciamérést.

Nyelvi felmérés a két tanítási nyelvű általános iskolákban: 2014. június 4.

A hatodikos és a nyolcadikos diákok idegen nyelvi femérőjét 2014. június 4-én szervezik az iskolák.

Tavaszi érettségi időszak, írásbeli vizsgák: 2014. május 5-től 26-ig

Emelt szintű írásbeli érettségi Középszintű írásbeli érettségi Időpont
Nemzetiségi nyelv és irodalom, nemzetiségi nyelv Nemzetiségi nyelv és irodalom, nemzetiségi nyelv május 12., 8:00
Magyar nyelv és irodalom Magyar nyelv és irodalom, magyar mint idegen nyelv május 5., 8:00
Matematika Matematika május 6., 8:00
Történelem Történelem május 7., 8:00
Angol nyelv Angol nyelv május 8., 8:00
Német nyelv Német nyelv május 9., 8:00
Informatika emelt szinten: május 13., 8:00 Informatika középszinten: május 16., 8:00  
Latin nyelv Latin nyelv, héber nyelv május 13., 14:00
Biológia Biológia május 14., 8:00
Társadalomismeret - május 14., 14:00
Kémia Kémia május 15., 8:00
Földrajz Földrajz május 15., 14:00
Fizika Fizika május 19., 8:00
- Rajz és vizuális kultúra május 19., 14:00
Spanyol nyelv Spanyol nyelv május 23., 8:00
Belügyi rendészeti ismeretek Művészettörténet, ének-zene, belügyi rendészeti ismeretek május 16., 14:00
Francia nyelv Francia nyelv május 21., 8:00
- Filozófia május 21., 14:00
Egészségügyi alapismeretek, elektronikai alapismeretek, építészeti és építési alapismeretek, gépészeti alapismeretek, informatikai alapismeretek, környezetvédelmi-vízgazdálkodási alapismeretek, közgazdasági alapismeretek (üzleti gazdaságtan és elméleti gazdaságtan), kereskedelmi és marketing alapismeretek, közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika és közlekedés-üzemvitel), mezőgazdasági alapismeretek, oktatási alapismeretek, vendéglátás-idegenforgalom alapismeretek Szakmai előkészítő tárgyak május 20., 8:00
Olasz nyelv Olasz nyelv május 22., 8:00
- Mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma május 22., 14:00
Orosz nyelv, román nyelv, beás nyelv, lovári nyelv, horvát nyelv, szerb nyelv, szlovák nyelv, újgörög nyelv, bolgár nyelv, lengyel nyelv, ukrán nyelv, szlovén nyelv Orosz nyelv, egyéb nyelvek május 26., 8:00
Gazdasági alapismeretek, katonai alapismeretek Gazdasági alapismeretek, katonai alapismeretek, természettudomány és egyedileg akkreditált vizsgatárgyak május 26., 14:00

Szóbeli érettségi vizsgák: 2014. június 5-től 27-ig

Emelt szintű szóbeli érettségi Középszintű szóbeli érettségi Időpont
szóbeli vizsgák - június 5-13.
- szóbeli vizsgák

június 16-27.

Utolsó tanítási nap: 2014. június 13.

A közép- és általános iskolákban június 13-án, pénteken ér véget a tanítás.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Hozzászólások (19) , melyek közül a legfrissebbek:

Dobos Krisztina

Eleve ott kezdődik, hogy a tanároknak a nyári szünet nem júni 15-től szept. 1-ig, hanem júli 1-től aug. 20-ig tart. Ehhez jön még hozzá, amit alább már mások leírtak.
Én azt nem értem viszont, hogy az őszi szünet miért hosszabb, mint a tavaszi és az utóbbi miért pont szerdától szerdáig tart, miért nem hétvégétől hétvégéig.
Ősszel 2 hónap tanulás után a hétvégékkel együtt 10 nap áll rendelkezésre és lehet programot szervezni a gyerekkel, de általában pocsék idő van és nem nagyon érdemes. (Tavaly fújt a szél, és havazott.) Másfél hónap tanulás után jön a két hét téli szünet. Utána viszont Januártól 6 hónapot kell lehúzni a gyerekeknek a pár napos tavaszi szünettel. Totál fáradtak év végére és a jó időben jó lenne kimenniük többet a levegőre.

Polgár Mária

Amikor egyik szakma próbálja leszólni a másikat,az nem szép,de a pedagógusok is leszólják, lenézik azokat akik nem tanítanak.
Próbálják megérteni azt a szülőt, aki érettségi után még tanúlt egy szakmát és most abban szeretne boldogulni. Ugyem ha jól számolok, nem sokkal tanúl kevesebbet, mint egy tanító, de a bére alapból jóval alacsonyabb,a napi nyolc! órás munkaidőt megtoldják az étkezésre és a vécére menésre fordított idővel, így kilenc órát kell ledolgozni. Fizetésemelés évek óta nincs, ellenben az emberek sértő és sok esetben (droidnak)lealázó jelzőiket is el kell viselni.
Mindezt nettó ! és havi 80000 ezerért. Ebből a fizetésből kell kigazdálkodnom a korrepetáló tanár óradíját, ha azt akarom, hogy a gyerekem jobb teljesítményt nyútson.

asddd

Elvégre nem 8 órát dolgozunk, csak reggel 8-tól 13-ig kell beülni. < hát ezt azért nem mondanám, hogy 13-ig kell bentlenni -.-

Zozz

A nyelvtanításról annyit, hogy nekünk nagyon jó némettanárunk volt, csak épp a csoportunk volt link. Én is.: Nem csináltunk házit, nem tanultunk órákra, meg aztán a koncentrálás is nehezen ment, pedig tízen voltunk németesek.
Az osztályunk angolosairól meg annyit, hogy nem is vettek tankönyvet, a tanárnő folyton fénymásolt nekik, de sokszor be se jártak az órára. Ezeket leszámítva sem ment nekik az angol. Sokszor be is jött más órákra a tanár szólni, hogy holnap dolgozatot írnak, sokan ezt mindig akkor tudták meg. Meg amilyen hülye szavakat kellett megtanulniuk...

Spanberger Anett

Nem értem, hogy miért kell mindig a tanárokat támadni. Az emberek sajnálják Tőlük azt a kevéske pénzt, amit a rengeteg (odaadó) munkáért cserébe kapnak. Ezt hívják fizetésnek, bár az összeg nevetséges. Más kevesebb munkáért cserébe kétszer, háromszor annyit is kézhez kap, akkor őt nem kell kinézni, szapulni?
Lehet, hogy a tanév 180 nap, de csak a diákoknak! Ezt nem szabad(na) elfelejteni. A pedagógusok a lelküket kiteszik a diákokért, rendezvényeket, kirándulásokat, jobbnál jobb programokat szerveznek nem kevés energiával, idővel, és még tudást is próbálnak beleverni a fejükbe, noha a mai ifjúság sok esetben szavakkal, s ritkábban tettekkel is harcol ez ellen.
Nekem rengeteg tanárom volt általánosban és gimnáziumban, jobb, s rosszabb is, de egy dolog mindre jellemző, csak és kizárólag a diákjaik érdekeit nézték, arra törekedtek és törekszenek a mai napig, hogy nekik jó legyen, a diákok meg mit sem törődve ezzel az odaadással, elvonulnak a saját világukba,- egymás világába-, és ott jól érzik magukat.

Mielőtt jelentkeztem egy neves magyar egyetem bölcsészkarára, mindenki azzal esett nekem, hogy ne legyek pedagógus, mert manapság nehéz sorsuk van, a fizetés a megélhetésre alig elég, ráadásul a diákok is hálátlanok. Én azonban mit sem törődve ezekkel a szavakkal, bátran belevágtam. És hogy jól döntöttem-e? Határozottan, igen, mert hiszem s tudom, hogy lesz legalább egy olyan tanítványom, akiért megéri belevágni ebbe a "nagy kalandba". Meglehet, hogy naiv vagyok, de számomra ez a "nemes cél érdekében tett cselekedet".
A legnagyobb probléma azonban a szülők hozzáállásával van, szerintem,azzal, amit otthon, és a külvilágban hallanak, tapasztalnak a fiatalok, akik egyszer ugyanúgy felnőnek, s gyerekeiknek ugyanazokat a szavakat rágják a fülükbe, hasonlóképp cselekednek. Ezekből lesznek azok a mindig bántó, lenéző, "beszólogató" felnőttek, akik a tanárok teljesítményét, fizetését soha véget nem érően ócsárolják.
Nem mellesleg az már a dolog legalja, hogy egy jelenlegi, egyetemi tanárom fizetése kevesebb, mint anno egy gimnáziumi tanáromé? Pedig a ledolgozott éveik körülbelül 20 évre rúgnak. Akkor miről is beszélünk?

Először a világban, s mindenkinek magában kéne rendet tennie, és végiggondolnia, hogy kiket és miért szidnak, hogy az jogos-e tulajdonképpen, vagy csak más személyes problémát akarnak elfedni vele,-persze nem túl jól-,s csak újabb és újabb vitákhoz, tüntetésekhez vezet.

Katka_T.

Kedves Id. Vadász Úr!

Ne haragudjon, mit is mondott, mennyi tanévet tanított már végig? Általános iskolában, esetleg középiskolában? Osztályfőnök is volt már? Találkozott már olyan szülőkkel, akik nem tudnak mit kezdeni a gyerekükkel neveltetés terén - és akik Öntől várták a megoldást? Szervezett már osztálykirándulást / erdei iskolát / farsangot / iskolai ünnepélyt?

Ja, hogy ilyesmikben nem volt még része? Lehet, egyetlen, csak egyetlen tanévet kellene végigdolgoznia (osztályfőnökként, mert úgy az igazi)és utána üljünk le beszélgetni...

Egyébként igen, én tanítok, 12 tanév van mögöttem és osztályfőnök is vagyok.

Szép napot! :)

Kovács Bereniké

Kedves Hozzászólók! Lassan 30 éve vagyok pedagógus a szó legszorosabb értelmében.Hallottam sok pozitív és negatív véleményt eddig s tanárok, pedagógusok munkájáról. Olyan ember vagyok, akiknek a szülők bátran elmerik mondani véleményüket, legyen az jó vagy rossz. Nem kívánom ecsetelni munkánk nehézségeit, egyrészt mert megteszik mások, másrészt mert szeretem a szakmám és igyekszem a pozitív oldalát nézni. Egyet azonban örülnék, ha szem előtt tartana mindenki: aki nem próbálta, ne mondjon negatív véleményt. Tudom a mi köreinkben is vannak, akik megfásultak. Mi is szembenézünk a változásokkal, melyek az utóbbi évtizedekben zajlanak különböző szinteken. Nekünk pedagógusoknak a gyermekek védelme, oktatása, szeretete, mindnek felett az elsődleges dolgunk, még akár - most meg fognak lepődni- a szülőkkel szemben is. Higgyék el nekem, nem sok az a tananyag, csak nagyok a változások. A gyerekek régen úgy léptek be az iskolába, hogy bennük volt: ide tanulni jövök, az a dolgom. Ma már a lényeg, hogy jól érezze magát az iskolában, és tőlünk várják el, hogy ezt megadjuk nekik.
Kedves Szülők, amikor az én gyerekeim hazajöttek az iskolából és panaszkodni próbáltak, akkor leállítottam őket és szépen elbeszélgettem velük. Ma is vallom elsődleges az otthon, ott dől el minden. A gyermek érdekében pedig legfontosabb a szülő-tanár megfelelő partneri és tiszteleti kapcsolata.

Volt tanuló

Volt szerencsém végigtanulni 8 általános és 4 gimnáziumi tanévet. Nem értem az ittenieket, hogy jajde nagyon nagy az elvárás. Az iskolában figyeltem, utána itthon max. 2 órát tanultam. Az átlagom meg mindig 4-4,5 volt. Nem mondanám hogy olyan gyorsan haladnának a tanárok a tananyaggal, ez főleg 8 és 12 évfolyam végén figyelhető meg, amikor az utolsó leckéket gyorsan ledarálják. ÉS igen, el lehet fáradni az iskolában, főleg a nagy melegben, de túl lehet élni. Elvégre nem 8 órát dolgozunk, csak reggel 8-tól 13-ig kell beülni.

A nyelvoktatás egyébként tényleg a béka feneke alatt van. 12 év alatt nem tudtak megtanítani németül, angolul, elmentem önköltségből magántanárhoz, 1 év után meglett a 2 nyelvvizsgám.

Etelka Szőts

Tisztelt Tibor ld Vadasz!!!

Ha a többi fórumon is nyomon követné ( mondjuk a törvénytervezetek és határozatok teljes szövegeit, és a béremelés feltételrendszerét is alaposabban tanulmányozná, főleg az ahhoz kapcsolódó plusz terheket és kötelezettségeket ) akkor most lehet, hogy pironkodna a bejegyzésén.
Én már egy fórumon közzétettem, de az Ön kedvéért újból leírom a tanárságommal járó " roppant irigylésre méltó" tanévem kötelezettségeit.EZEK NEM CSAK RÁM VONATKOZNAK!!!!!!
Lovastáboroztatás, vagy bármilyen táboroztatás INGYEN, bér, túlóra vagy csúsztatási idő nélkül.7 évenként 120 kreditpontos kötelező továbbképzés 55 éves korig, mert ha nem, akkor ugrik a diploma. A képzések természetesen szabadidőben ( szombat, vasárnap) kötelező írásbeli és szóbeli vizsgával, vizsga előtt kötelező beadandó esszé, dolgozat, gyakorlati vizsga,jó esetben minimális munkáltatói anyagi támogatással. Magyarul a saját pénztárcámba nyúlhatok. Hogy mennyire? Azt is megsúgom, ha 60 kreditpontos képzésen veszek részt, akkor az 60.000 ft.
Két évvel ezelőtt a tanítási napokon kívül 17 szombatot dolgoztam, vagy tanultam, vagy pályázati szupervízióba jártam, szombatonként 4 teljes órát, több mint 3 órás utazással. Ünnepek szervezése,gyerekek felkészítése, a rendezvény levezénylése, tanulmányi vetélkedőkre, fővárosi, megyei kulturális rendezvényekre való felkészítés, a gyerekek utaztatása a helyszínekre. Uram bocsá' én bentlakásos intézetben tanítok, ami azt jelenti, hogy fogászatra az osztályfőnökök viszik el a gyerekeket, eü. probléma esetén az osztályfőnök a pótmama, vagy a pótapa. Nálunk még ehhez pluszban hozzájön a tanszerek beszerzése, arról nyilvántartás vezetés, zsebpénzkezelés, mivel hét közben nem járnak haza a gyerekek, és ha mondjuk szerdán elfogy az utolsó előtti ceruzája a gyereknek, akkor pénteken mivel fog írni? Azzal, amit én közben megvásárolok!!!! Tantervírás, természetesen szabadidőben, tanmenetírás, rehabilitációs tervek megírása, beszámolók, statisztikák, személyi anyagok vezetése.Nevelési értekezletek, mikroértekezletek stb. Eddig még szót sem ejtettem az órai felkészülésre, illetve a dolgozatok javítására, egyáltalán a szoros értelemben vett tanári feladatokra, azokra, amiken a társadalom csámcsog. Elhiheti, hogy nem nyolckor zuhanunk be az iskolába, és délben nem 12-kor kavarjuk otthon a borsófőzeléket.
Én már nagyon sok munkát kipróbáltam nyaranta, de ha festőkkel dolgoztam, akkor az ő munkájukat tiszteltem, ha restaurátorokkal dolgoztam, akkor az övékét, ha állatorvos mellett voltam asszisztens, akkor az övét, ha hideg-meleg burkoló mellett akkor az övét.
Nem lehetne esetleg tiszteletben tartani a mi munkánkat is, és a pejoratív megjegyzéseket félretenni, főleg akkor, ha nincs rálátása és tapasztalata ezen a területen????? Tanulni soha sem késő, meg lehet próbálni! Én egyébként vegyes osztályban dolgozom, ahol az osztály egyik felének a reformkort tanítom történelem órán 20 percben, és a másik osztálynak a középkort 20 percben. Nem tudom, hogy mi a szakmája, végzettsége, de látatlanban felajánlok 1 hét cserét!!!!!!

Inzi

180 vagy 210 nap...
Aki még nem tanított szeptemberben és júniusban, annak fogalma sincs arról, h. ebben a két hónapban olyan hőség vár minket az iskolában, h. óriási koncentrációt igényel a gyerekektől. Ha ezt kitolnák a többi nyári hónapra (akár aug., akár jún. vége), abban az időszakban csak vegetálnának a gyerekek az iskolákban.
Aki azt hiszi, h. 180 nap az éves munkaideje egy tanárnak, az legyen szíves elvégezni valamelyik tanító-,tanárképzőt, és hajrá! Ki lehet próbálni, mindenki előtt ott a lehetőség.

Molnár László

A pedagógus az egyik legnehezebb és legszebb hivatás is egyben. Jómagam is tanár master szakra járok, 2 év múlva már én is tanár leszek. Véleményem szerint nem szabad irigyelni a tanároktól a fizetés emelést, mert megérdemlik. A terhek is emelkednek, nő a kötelezően tartandó órák száma, azért ezt se hagyjuk figyelmen kívül. A tanárok is felelős munkát végeznek, rajtuk múlik az, hogy milyen lesz az új generáció. Cél lehet az, hogy minél több Jóképességű fiatal is akarjon tanár lenni, ne csak azért menjenek oda mert máshova nem veszik fel őket.

Alasseo

Tibor Id Vadasz
2013. 07 7., 18:09

Annyira uncsi már ez a hápogás...
Maga pl. miért nem ment tanári pályára, ha annyira irigyli őket? Mindenki számára nyitott a lehetőség, ennek ellenére pdagógusnak nagyon kevesen tanulnak.
Ha nem élt a lehetőséggel, vagy nincs ahhoz tehetsége, talán jobb lenne hallgatni, ugyebár kíbicnek...

Muszka Rita

Én csak egy szülő vagyok, akinek fontos a gyermekei jövője!

Tapasztalatom az, hogy már az első félévre a gyerekek fásultak, elfáradnak. A tanárok türelmetlenek! Nagyon nagy lett a követelmény. Nem értem, hova ez a rohanás. Az alsó tagozatnak a tanulás szeretetét, és az alapokat (írás,olvasás,szövegértés, és a 4 alapművelet matematikából)kéne nyújtani. Olyan témaköröket tanítanak 4.osztályban (mitológia,Pákozdi csata stb)amit ezek a gyerekek háttértudás hiányában meg sem értenek. Az iskolában semmire nincsen idő, mert kevés az óraszám. De itthon a szülők (már aki akar és tud) szabadidejüket, ugyan úgy feláldozzák a tanításra, tananyag megértésére mint a pedagógusok. Sokszor a szünetek (őszi,téli, tavaszi) is le vannak terhelve, különböző tanulásokkal, feladatokkal. Pedig ezek a kis szabadidők a feltöltődésről kéne hogy szóljanak!

Az alábbi sorokat nem én írtam, de nagyon egyetértek vele.

Talán az egyik legnehezebb feladat a gyermekoktatásban megfelelő tanárok képzése. Hiszen az Alapvető Emberi Értékek Oktatásához, nagyon fontos a tanárok hitelessége! Hisszük, hogy a jó tanárok jó diákokat nevelnek! Azt pedig mindenkor szem előtt kell tartani, hogy a tanítás és tanulás ne csak a gyermekek, de a tanárok számára is folyamatosan gyakorlati tapasztalatokra épüljön. A tanárok ne csak megközelítőleg cselekedjenek az emberi értékek szerint, hanem mindennapi életükben is az emberi értékek szerint éljenek. Nem egyszerű feladat ennyi kritériumnak és emberi minőségnek megfelelni manapság. De a nevelés csak akkor lehet sikeres, ha mindezeknek eleget teszünk. Ha a tanárok a hitelességre törekednek, mindenképpen az ország igazi vezetőivé válnak. Csak a tanárok formálhatják jóvá a gyerekeket. Mindenhol káosz alakulna ki jó tanárok nélkül. Ezért elengedhetetlen, hogy a tanárok lelkes érdeklődéssel, szívvel-lélekkel gondoskodjanak a diákok jólétéről és jelleméről. De csak a jó szokásokat ápoló és helyesen viselkedő tanárok példáján keresztül fognak a diákok az ország jólétére és fejlődésére törekedni.
A tanárok a személyiség szobrászai. A szobrász felvesz egy darab követ. Fejben elképzeli a kőben rejlő szépséget. Óvatos csiszolással felfedi a gyönyörű és elbűvölő Isteni alkotást.
Lehet, hogy sok nehézséggel kell azoknak a tanároknak szembe nézni, akik igazi elhivatottságként kezelik pályafutásukat, de egy igaz tanár soha nem hagyja cserben azt az elhatározást, hogy a diákokat példás személyekké formálja. Mindenképpen ezek egy igaz tanár tulajdonságai.

Köszönöm, hogy meghallgattak!

Kereszturiné Haász Marianna

Vadásznak! Igen, 180 nap a tanítás és aztán van 52 szombat és 52 vasárnap és ekkor a tanár sem dolgozik, de ez sem igaz, mert ha pl. szombat a ballagás vagy vizsga,akkor neki is kell, és ezért nem kap pluszban semmit, még lecsúsztatható órát sem. És én rendszeresen este készülök és javítom a dolgozatokat, meg vasárnap délután, miközben más pihen. Aztán vannak fizetett ünnepek, pl. karácsony, meg márc. 15., amikor szintén nem dolgozunk, mint sokan mások. Viszont, ha nekem szabadság kell, amikor tanítás van, az nem egyszerű, mert akkor lehet, hogy 30 gyereknek nem olyan jó (vagy igen :)). És 10 éve nem volt béremelés, 4 egyetemi diplomával annyit keresek, mint 10 éve. Ne irigyelj! Menj be egy 30 fős osztályba és foglald le őket 45 percig! Van, aki a saját egy gyerekével nem tud mit kezdeni! Beszólni könnyű, a mi dolgaink mindig a fő hírek között vannak. 3 éve nem kapunk étkezési hozzájárulást, nekünk nincs iskoláztatási támogatás, nincs üdülési csekk és nincs jutalom. Soha nem irigyeltem a kohásztól a neki járó magasabb bért, te se az enyémet, nincs miért...

Olaszné Bak Erzsébet

Amikor én jártam iskolába csak az őszi szünet nem volt. Ez most 3 nap. Egyébként a tanév szeptember 1. körül kezdődött és június közepén ért véget. A pedagógusok adminisztrációs munkái akkor is mint most nem értek véget az utolsó tanítási napon. Akkor nem ment ez az undorító utálkodás, most miért van rá szükség? Először utáljuk meg a rendőröket, majd a tűzoltókat most a pedagógusokat.Ezután ki következik?

Tibor Id Vadasz

180 nap tanítás a többi szünet és na a Pedagógusoknak emelik a bérüket.EZ NAGYON JÓ........

Nagy Levente

Kedves Zsuzsanna!

A gyerekek mély tisztelettel kérik önt és a hasonló elveket valló ember társait, hogy legyenek szívesek a hosszabb és nem a rövidebb szünetek mellet kampányolni.
Előre is köszönik a : Szünet kedvelő gyerekek és tanárok :)

Kázár Kozláné Zsuzsanna

Ha ennyói szünet van mikor tanulnak szegények 180 nap alatt gyömöszölik szegényekbe azt amit lehet hogy 210 nap alatt stressz mentesebben lehetne. remélem az első ösztályosokat is már tanítják olvasni hangosan, mert másképpen nem szeretik meg a könyveket.

Új hozzászólás



HVG hirdetésfelhő

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X