Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Hatszáznál is több pályázat érkezett be a Bethlen Gábor Alapkezelőhöz a Határtalanul! iskolai kirándulási program 2011-es felhívásaira. A pályázatok előzetes összesítése szerint a legkedveltebb célterület továbbra is Erdély: az iskolák 64 százaléka választaná ezt az úticélt tanulmányi kirándulásához - közölte Csete Örs, a programot koordináló Apáczai Közalapítvány igazgatója.
A program áprilisban meghirdetett két felhívása keretében a pályázó iskolák 23 737 diák utazásához igényeltek támogatást, közülük 17 925-en a jövő tanévben hetedikesként utaznának, 5 812-en pedig magyarországi és külhoni szakképzőiskolák diákjai.
A programra az idei költségvetésben 500 millió forintot különítettek el, ez körülbelül 11 ezer diák és 1100 kísérő tanár utazási és szállásköltségeit fedezheti. Jelenleg a pályázatok formai ellenőrzése zajlik, a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. várhatóan augusztus végén értesíti az iskolákat a pályázat eredményéről. A Határtalanul! programról itt olvashatsz.
Csete Örs tájékoztatása szerint a Határtalanul! program 2010-es tapasztalatai alapján került be az idei felhívásba, hogy a szakiskolák közötti együttműködések keretében a külhoni magyar iskolások is viszonozhatják a magyarországiak látogatását.
"A kézfogáshoz két félre van szükség. A határ inneni és túlsó oldalán működő, hasonló profilú magyar tanintézmények közti kapcsolatépítés a diákok kölcsönös látogatásai, szakmai együttműködései esetén válik igazán sikeressé" - fogalmazott az igazgató, hozzátéve: fő törekvésük, hogy az utazások, az ott szerzett tapasztalatok beépüljenek az oktatásba. Ennek számos sikeres példája van: sok iskola társadalmi haszonnal is bíró utazást szervez, így tantermet újít fel, iskolaudvart takarít, másoknál a magyarországi és külhoni diákok együtt szerelnek, faragnak, alkotnak, tanulnak. A közös munka teremt közösséget, eredményez határtalan barátságokat - emelte ki az igazgató.