Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A diákok több mint fele az élelmiszerek és a közlekedés árából akar engedményeket, nem a zene vagy a divatcikkek terén.
A hordozható vonalkód-, árucímke- és kártyanyomtatókat gyártó Zebra Technologies felmérést készített a diákok körében az Egyesült Királyságban a diákkedvezmények népszerűségéről. A felmérés eredménye szerint a jelenleg leggyakoribb árkedvezmények nincsenek összhangban a diákok igényeivel. A megkérdezett diákok 54%-a válaszolt úgy, hogy inkább az élelmiszerek és az utazási költségek esetében preferálná a diákkedvezményeket, és nem a trendi zene- vagy divatboltokban.
"Az egyre magasabb megélhetési költségek mélyen érintik a diákok pénztárcáját. A közlekedési társaságok és szupermarketek megragadhatnák a lehetőséget, hogy árkedvezményeket ajánljanak a diákigazolvánnyal rendelkezők számára – véli Halász Árpád, a Zebra dél- és kelet-európai értékesítési vezetője. – A gazdasági válság világméretű, az élelmiszerárak rekordmagasságig szöktek, ezért a szupermarketeknek diákokra szabott árkedvezményeket kellene bevezetniük, hogy kisegítsék őket és biztosítsák a vásárlói hűséget. Jelenleg a diákok azért küzdenek, hogy az alapvető dolgokat – a lakbért, a rezsit, esetleg a tandíjat – ki tudják fizetni, ezért mellőzik az olyan luxusnak számító árucikkeket, mint például a DVD" – teszi hozzá Halász Árpád.
A diákok rendkívül fejlődőképes piacot jelentenek, ezért a kereskedőknek meg kell érteniük azokat a pénzügyi problémákat, amelyekkel manapság a diákoknak szembe kell nézniük. Ha ebben az időszakban a cégeknek sikerül kiépíteniük a márkahűséget, az iskolaévek befejezése után le tudják aratni a profitot. A bankok már észrevették, hogy mennyire fontos a fiatalok figyelmének felkeltése, és számos olyan kamatmentes hiteltúllépési szolgáltatást nyújtanak, melyek kifejezetten a diákoknak kedveznek.
"A kereskedelmi szektornak is követnie kellene a bankok példáját diákok számára kialakított kedvezmény-kártyákkal – mondja Halász Árpád –, amelyeket a diákok hatékonyabban használnának ki, mint a belvárosi divatszalonok árkedvezményeit, amiket a legtöbben amúgy sem tudnának igénybe venni."