szerző:
Eduline

A világ minden tájáról neveztek a Mol Zrt. éves stratégiai tehetségkutató versenyére, ahol egy szimulációban kell a fiataloknak egy feltörekvő energiacéget sikerre vinniük. Azonban a játékban olyan hibák maradtak, ami kísértetiesen emlékeztet arra, mikor egy állam keményen beleszól az energiaszektorba.

A Mol minden évben egy nemzetközi tornát szervez egyetemistáknak, akik tehetségüket az energiacég által fejlesztett játékban, a Mol Freshhh-ben kibontakoztathatják, a cég így felfedezheti a legjobb fiatal szakembereket. A győztes markát 25 ezer dollár üti, emellett a legjobb 5 csapatot felveszik a Mol képzési programjába.

A 444 a verseny egyik magyar résztvevőjétől értesült arról, hogy az idei játékba rengeteg hiba csúszott, ami szinte lehetetlenné tette, hogy végigvigyék a játékot. Egy fiktív országban, Freshhhiában kell felvirágoztatni a cégünket, üzleti tervet, összetett stratégiát kell alkotni egy játékos környezetben. Érteni kell a pénzügyekhez és az olajcégek működéséhez. Körökre osztott a stratégia, egy-egy 24 órás kör egy pénzügyi évnek felel meg.

Figyelni kell az olajárakra, az ország és a térség politikai és környezeti változásaira, fejleszteniük kell. Természetesen a végén az a csapat nyer, amelyik a legtöbb profitot termelte. A hibáik viszont olyan gátakat jelentettek, mintha a program szándékosan dolgozna az energiacégek ellen.

A magyar csapatnak egy büntetést először jóváírt a rendszer, nem pedig elvonta a keretükből, végül a következő körben vonta le, mikor már eltervezték annak elköltését. Lényegében a program "kedve szerint" változott a költségvetésük, mintha a valóéletben az állam nyúlna bele a folyamtokba. Előfordult az is, hogy hiába vásároltak be nyersolajból,  egyszerűen elnyelte a program az erre fordított pénzt, ami borította az üzleti tervüket.

Természetesen nem csak a magyarokat, hanem minden játékost sújtották a hibák, ki is akadtak a játék Facebook-oldalán. A fejlesztők válasza sokszor kiakasztóbbnak bizonyult, mint a játékosoké, ugyanis jelezték, hogy nem kompenzálják a hibákat, mert az felborítaná a játék egyensúlyát, hiszen mindenkit hasonló dolgok miatt szenved.

A fejlesztők végül mégis ígéretet tettek rá, hogy az összes csapatnál kompenzálják a hibákat,ám ez nem adja vissza a kieső bevételeket, illetve azt sem, hogy át kellett alakítani a teljes stratégiát. A következő körre 40 csapatra szűkül a játék mezőnye.