Ez a cikk több mint egy éve frissült utoljára, ezért lehetséges, hogy a tartalma már elavult. Használd a cikk alján lévő kulcsszavakat vagy a keresőt a frissebb anyagok eléréséhez.

Matekérettségi megoldások: a feladatsor második része

201

Exponenciális és törtes egyenlet, geometria, halmaz és statisztikai feladat is van a középszintű matekérettségi második felében - itt nézhetitek meg a feladatsort és a matekmindenkinek.hu csapata által kidolgozott, nem hivatalos megoldásokat. Ha valamelyik megoldási javaslat nem világos, kérdezzetek a tanártól kommentben alul!

A feladatsor első részének nem hivatalos megoldásait itt nézhetitek meg

hirdetés


Hozzászólások (201) , melyek közül a legfrissebbek:

lyongibert

Sziasztok! Írtam az eduline-nak és ezt a választ kaptam:

"ilyen esetben valóban az Oktatási Hivatalnál kell panaszt tenni, emailben, előzetesen pedig érdemes telefonálni az ügyfélszolgálatukra, hogy pontosan melyik emailcímre kell küldeni a panaszt:
(36) 1-374-2100

A folyamat lényege, hogy a panaszt eljuttatják a feladatokat összeállító, matektanárokból álló bizottságnak, amely elbírálja, majd visszajuttatja a javaslatát az Oktatási Hivatalnak. Ha jogosnak tartják a panaszodat, akkor pár napon belül korrigálják a javítókulcsot.

Tavaly a történelemérettségi javítókulcsát is korrigálták - igaz, ott a Történelemtanárok Egylete is panaszt tett. Nagyobb az esély, ha esetleg vannak olyan osztálytársaid/évfolyamtársaid, akik hasonló cipőben járnak a matekkal kapcsolatban, mint te, ők is küldenek emailt az Oktatási Hivatalnak."

Magyarul holnap megkérdezem az e-mail címet, de a lényeg az lenne, hogy minél többen panaszt tegyünk!

Üdv.lg

lyongibert

Kedves Kommentelők!

A 16. feladatban a halmazok jelölése miatti félreérthetőséggel kapcsolatban tettetek panaszt?

Üdv.:

Bakó Leonidász

Mi van akkor, ha én a 14. feladat c részét, nem így csináltam hanem 3. féle megoldással! Az eredeti háromszögbe számoltam ki a béta szöget és úgy cosinusz tétellel. Ugyan ez az eredmény jött ki

Petii

Megvan a hivatalos javítókulcs, ami említést sem tesz arról, hogy a 18/a-ban a tetraéder elfogadható vagy sem.

Olvastam, hogy sokan panaszkodtak egy korábbi feladat miatt és megváltoztatták a javítókulcsot.
Hogy működik ez? Kinek kell panaszkodni? :D

Reseterits Klaudia

előre láthatólag mikor derül ki, h akik félre értették a halmazos feladatot kapnak e pontot?

vankri

18. Szabályos négy oldalú gúlának NEM NÉGYZETALAPÚnak kell lenni, mert akkor 5 oldala lenne...tehát tetraéderrel kell kiindulni. Szerintem ezt a feladatot sem jól csinálták meg!

Arany Ildikó

A halmazos feladatnál az elterelés az nagyon működött... az Olimpiáknál is a SZÖVEGÉRTÉS nagyon fontos volt... A térgeometriai feladatnál a közölt ábra is megzavart egyeseket, de a legnagyobb baj az, hogy páran nincsenek tisztában a definíciókkal. A tetraéder, benne van a nevében: négylapú test. De a szabályos négyoldalú gúla az nem tetraéder, mert négy oldallapja és egy alaplapja van. Közkedveltebb hétköznapi nevén ez a piramis.... Szerintem minden feladat teljesen egyértelmű volt. Aki ezeknél tévedett, az egyszerűen szövegértési-olvasási gondokkal küzd.

gerrob

További hibák:

13. a feladatnál nem hivatkozik az exp. fv. szigorú monotonitására. Elég nagy hiba, gyakorlatilag minden írásbeli érettségin van hasonló példa. 5 pontból azért egyet adnék rá.

13. b-nél nem hivatkozik a másodfokú egyenlet megoldóképletére. ((Továbbá 0=x^2+x-6 kicsit szúrja a szememet, én fordítva szoktam írni.))

[[Megjegyzés: sok őrült ellenőrzés nem kell ide, ha azt mondjuk, hogy ekvivalens átalakításokat végeztünk.]]

14.a: 7.71=ma, OK, de ezt fordítva kéne írni, annál is inkább, mert ők ma-t kérdezték.

15-ben nincs hivatkozás arra, hogy mit jelöl d-vel, illetve q-val.

16. c-nél lehetne mondani, hogy ez egy logikai szita, ha már egyszer felírjuk.

17.c-ben mit jelöl a1,a2.. vel?

18.d-nél eltévedt szöveg: "kell hogy legyen" törlendő.

Úgy összességében egy jóindulatú gyenge hármast azért adnék a munkára. Ilyen kevés indoklásnál bennem az is felvetődik, hogy esetleg másolta a szerző az érettségit.

Egy gimnáziumi matematika vezetőtanárt kellett volna megkérni a megoldások kidolgozására. De azt hiszem ezt már tavaly is javasoltam.

Márti Kiss

Gluhov Roland - én is így csináltam... nagyjából le is írtam a hogy miért gondolom így, + a négyjegyűben is benne van...
az eredmény is jó...úgyhogy már csak elfogadják:D

Gluhov Roland

Sziastok
A 14/c feladat megoldási tipp, ami tanárom szerint is jó. Az ABC háromszög középvonalai segítségével a kicsi EDB háromszög területe a ABC háromszög területének az 1/4 része.

Xyz

Szerintem a 16-as feladat elég korrekt és könnyű! Semmi félreérthető nincs benne. Egyszerűen csak el kell olvasni kétszer. Amúgyis ez az egész érettségi kimondottan egyszerű, csak oda kell figyelni. Ennyi!!!

Attila Tóth

Világosan le van írva a feladatban ,elmaradt az a három olimpia ,de SORSZÁMOZTÁK őket.... kit érdekel h megvolt tartva vagy nem ....Ez nem magyar h kidolgozza 8 tanár és mindegyik máshogy és több jó válasz is van ...nem itt egy jó megoldás van ... De nézzetek utána a google-ban , 1972 20.nyári olimpia MÜNCHEN ....

Cookiapo

Kedves vodkah! Szerintem teljesen igazad van, és remélem a feladatkészítők elfogadják a másik megoldást is , hiszen nem volt egyértelmű.

Major Zsolt

Az előzőekben tett megállapításomat helyesbíteném, bár még mindig nem kaptam meg a linket a matematikai fogalmak hivatalos listájával, az oldalt alapos átgondolás után(mivel a térgeometriában is gyakran alkalmazott fogalom) a legtöbb dimenzióra kiterjedő határolófelületnek mondanám
Hogy a kettő közül melyik azt jó lenne tudni...
Előre is köszönöm a matektanár válaszát, és a továbbiakban is várnám a linket!

vodkah1gh

Szeretnék Gratulálni a feladat készítőinek! Sikerült az évtized legkétértelműbb érettségijeit elkészíteniük! Először a magyar feladatsoron a Kosztolányi kontra Shakespeare..most pedig ez a 16-os feladat. Szeretném megkérdezni hogy mi a céljuk ? A Színvonal csökkentése a felsőoktatási intézményekben ? Kicsit gondolják már végig tiszta fejjel milyen feladatokat adnak!

Kunkli Zsolt

nah már most az olimpiai játékos feladatban a 20. megrendezett olimpiai játékokra voltak kíváncsiak, de 3 elmaradt a vh-k miatt ezért a 23. elemet kellett kiszámolni,ami 1984

bironezsuzsa

Bakó Leonidásznak! Igen, várhatóan kapsz pontot, nem veszted el az összeset, sőt !

lyongibert

Kedves Réka és a többiek, akik bedőltek velem együtt a 16. feladatnál a b és c kérdéseknek! Ha a hivatalos kiegészítés sem fogja tartalmazni ezeknek az elfogadását, akkor lehetséges valamiféle fellebezést írni (a feladat, és nem a javítás korrektúrája végett)?

Illés Réka

A 16-os számomra is félreérthető volt. Én is a megadott 5 számmal dolgoztam a b) és c) részekben. Aztán eszembe jutott, hogy lehet, hogy az összes olyan számot kéne venni, amikre vonatkoznak az oszthatóságok... De aztán nem írtam be, mondván, hogy keveselltem a 3 pontot a b) részre. Többen félreértették azok közül is, akiket kérdeztem. Lehet, hogy én nem voltam ELÉG figyelmes, de számomra evidens volt, hogy ha már leírnak 5 számot, hogy dolgozz vele, akkor azokat használom fel. Majd meglátjuk a javítókulcsból és/vagy a hivatalos kiegészítéséből.

Dénes Lina

Én is beecsúsztam abba a hibába, hogy a venn diagrammos feladatnál a megadott 5 számmal dolgoztam, mivel sehol nem találtam egyértelmű utasítást arra hogy a megadott halmazok összes elemével kellene dolgoznom...

mancika

én mindig is tudtam hogy nem vagyok egy matek zseni ahogy itt számolgattam kb 40 százalékos lett ami nem jo de nekem bőven elég. nyilván ha több energiát fektettem volna bele anno jobban sikerült volna, de több érettségit csináltam már a próba érettségim 70 százalékos lett az előzöekhez képest szerintem nehezebb volt . az emeltesek is azt mondták nekem hogy halál...

eduline

@Bernát Ádám A magyarral kapcsolatban is sokan írtak nekünk, hogy a saját tanáruk is egy másik választ fogadna el, nem pedig azt, amelyik a hivatalos javítókulcsban szerepel. Megkerestük az Oktatási Hivatalt, és azt a választ kaptuk, hogy ha tömegesen érkeznek ilyen jelzések, akkor a tételkészítő bizottság elemzi a problémát, és dönt - vagy így, vagy úgy. Tavaly a törin volt olyan kérdés, amelyet - többek között - a Történelemtanárok Egyletének nyomására végül a és b verzióban is elfogadtak.

Zsolt Farkas

Béres Laci:
Ha megahtározom hol vannak az ötösök, akkor adódik, hogy hol vannak a 4-esek. Mindegy melyik 4-est hova teszed a maradék 3-nál.
Azaz, jó a megoldás.
De nézhetjük ismétléses permutációként is: 5!/(2!*3!) ez ugye ugyanazt eredményezi, csak más a megközelítés

Petii

Bernát Ádám:
Szerintem ezzel a feladattal megszívtuk. Te is tetraédernek vetted?

Béres László

A 16. feladat c részénél az 5alatt a 4et még meg kell szorozni 3!-al... Mivel az amit leírtál az csak az 5-ös jegyekről rendelkezik. És van még 3 négyes is.

Bernát Ádám

Létezik olyan, hogy a megoldókulcsot módosítják, látva hogy az érettségizők fele félreértett egy feladatot, de különben jól számolt? A fellebbezéssel sem vagyok teljesen tisztában, eddig nem gondoltam hogy szükségem lesz rá. Az oké, hogy a matek legfelsőbb szintjein a 18.-as feladat a részében szereplő test egyértelmű, de középszinten..Mindent úgy megtanultam ahogy csak lehet, nem tudtak volna a képembe nyomni egy olyan egyenlőtlenséget vagy akármit amit ne tudtam volna megoldani, erre elbukok azon, hogy újonnan az EGY FELADATBA tartozó részfeladatok nem függnek ösze egyáltalán.. Ez már szövegértésen múlik, nem a matektudáson.. már az oviban is a 3-al és 4-el osztható számokkal rohangálnak..

MatekMindenkinek.hu

Részpontszámokról csak a megoldókulcs ismeretében érdemes nyilatkozni. Szóval, bocsi, de holnapig érdemes várnotok!
(matektanár)

Szilárd Németh

Ha a 17/c-ben jól felírtam a jegyeket meg mindent, csak a végén a számolást írtam fel rosszul, akkor hány pontot kaphatok? 4-et?

Major Zsolt

Beismerem, ha ez így van tévedtem.
Tovább nem firtatom...
Egy dolgot kérnék még, egy hivatalos matematikai fogalomtárnak a linkjét, ahol minden fogalom fent van hogy, többször ilyesmi ne forduljon elő velem az életben soha.
Előre is köszönöm a linket, definícióból levezetett érvel nem nagyon lehet vitatkozni(irodalom>érvelés>legerősebb érv...:)

MatekMindenkinek.hu

Kedves Major Zsolt!

Ez a megállapításod tökéletes: A SÍKIDOMOKNAK OLDALAI, A TESTEKNEK LAPJAI VANNAK!
Épp ezért a szabályos 4-oldalú gúla nem egy olyan test, aminek 4 lapja van. Ez egy külön definiált fogalom a térgeometriában, amit már néhányszor itt leírtam: szabályos n-oldalú gúla olyan gúla, melynek alaplapja szab. n-szög, (innen többféleképpen folytathatjuk, pl:) oldallapjai pedig egybevágó egyenlőszárú háromszögek (vagy másképp a csúcsa a szab. sokszög középpontjában az alaplapra állított merőlegesen van.
(matektanár)

Bernát Ádám

Felső fokon sem kell ennyire ismerni ezt a gúla-tetraéder fogalom apróbetűs részt. Az is lehet, hogy eddig senkinek az ég világon nem volt szükség e kettő fogalmának ennyire részletekbe menő megkülönböztetésére, aztán most fogják átírni a definíciót.. :P

MatekMindenkinek.hu

Kedves Leonidasz!
A részpontokról nehéz nyilatkozni. Alapvető félreértelmezésnek számít, ha valaki az a) rész ábráját vette A, B, C halmaznak, hisz ott leírták, hogy csak helyezd el ezeket az elemeket a halmazábrába...
Tehát max. arra adhatnak pontot, hogy kedvező esetek száma/összes eset, de hogy adnak-e, az kérdéses, holnap kiderül...

Major Zsolt

Geronkával azonos helyzetben vagyok...
Kimondom a végítéletet (szerintem rettentő okos gondolat, most ötlött az agyamba)
A SÍKIDOMOKNAK OLDALAI, A TESTEKNEK LAPJAI VANNAK!
ezáltal az oldal fogalom nem alkalmazható a térgeometriában csakúgy mint ahogy értelmetlen lenne lapokról beszélni a síkgeometriában
Aki egyetért klikkeljen a zöld nyilacskára.
MATEKTANÁROKTÓL ELVÁROM A BEISMERŐ NYILATKOZATOT, VAGY AZ IGEN ERŐS ELLENÉRVET!!

MatekMindenkinek.hu

Az olimpiai játékoknál a véleményem az, hogy mivel a 20.nyári olimpiai játékok volt a kérdés, ezt leginkább úgy lehet értelmezni, hogy a 20.-nak nevezett ilyen olimpia a kérdés. Ha azt kérdezték volna, hogy mikor rendeztek 20-adszor (20-adik alkalommal) nyári olimpiát, akkor lenne helyes, ha kihagynánk azt a hármat, ami a vh-k miatt elmaradt.
Apró pici tipp: megpróbálhatsz reklamálni azzal, hogy a szövegből úgy is értelmezhetted, hogy a 20. valójában megrendezett olimpia volt a kérdés. (Lehet, h. elfogadják :)
(matektanár)

Bernát Ádám

Borbinho, nézd meg a korábbi feladatsorok javítókulcsait, sokszor van olyan, hogy egy feladat 3 féle megoldásának javítókulcsa is fennt szerepel, és mindegyik max pontos. Ennél a feladatnál is biztos így lesz, én is úgy számoltam ahogy te. Viszont indokolni is kellett a lépéseket. Lehetett egyébként mindenfélét alkalmazni itt, lehetett a párhuzamos szelők tételét ,vagy azt hogy az oldalak aránya 1/2 akkor a terület 1/2 a négyzeten stb..

Borbinho

Szerintetek arra mennyi pontot kapok a 14/C feladatra, ha én úgy számoltam,hogy vettem a "kis háromszöget", kiszámoltam a területét, és levontam a nagy háromszögből. Eddig szép és jó,csak hogy elírtam egy számot,és már a kis háromszög területét is rosszul számoltam ki. A többi adat jó,az oldalak ki vannak számolva, a nagy háromszög területe is, csak a kis háromszög területét elrontottam, és ezzel elrontottam a trapéz területét is. Szerintetek mennyit vonnak le ilyenkor?

ottó

És nem...
Csak azért is fogjátok meg a gúlát...
Nem mondok ellent semminek... még lehet hogy nektek van igazatok de
Mi más lenne az alapsokszög is, ha nem oldal? Hát alap. - eldöntöm és más az alap... - az oldal -- 4 oldal...

Nuttika

Nekem 80 vagy 81 pont lett (nem tudom, pontosan, hogy egy helyen megkaptam-e pontot vagy sem). Az már 5-ös, igaz?
A másik nekem egy-két helyen pár tizedessel eltér az eredményem. Akkor ott most buktam a pontot? Mert akkor mindjárt rosszabb az eredmény :S

Meg a 16-os feladat -.-" Én (és még sokan mások is) úgy vettük, hogy a megadott számokkal kell csak foglalkozni.

Bernát Ádám

A 18. feladatot úgy lett volna korrekt megadni, hogy vagy egy négyszög alaplapú gúla, aminek minden oldala egyenlő, vagy egy négy oldallapú gúla, amiből kellett volna következtetni, hogy az alaplap egy négyzet.. De ez a kifejezés hogy : Négyoldalú gúla mindenkinek azt sugallja, hogy egy testről van szó a gúla tulajdonságaival, és a testnek négy oldala van...

Petii

geronka:
Én sem akarom, hogy ezért legyen 94%, ha nem fogadják el, akkor tuti védeni fogom.

Petii

BBen:
Én nagyon jól tudom, hogy mi az alaplap és az oldallap, de a feladatban oldal szerepel -ami ugyebár nem alaplap és nem oldallap.
Bárki bármit mond, a megfogalmazás pongyola, le írom még egyszer, hogy a helyesnek vélt test tisztességes neve négyzet alapú egyenes gúla.

Ha azt írják oda, hogy 4 oldallap, akkor biztos vagyok benne, hogy senkinek nem okoz gondot.

geronka

a 18.A) szerintem tetraéderre vonatkozik,különben egyáltalán nem tartom igazságos dolognak hogy ennyire pontatlanul fogalmaznak először én is úgy számoltam mintha a gúla egy fél oktaéder lenne és ez az eredmény jött ki ezután áthúztam és tetraéderrel számoltam mert úgy gondoltam az a helyesebb ...szerintem a 100%-om múlhat ezen a kis szaros feladaton :/ meg a felvételim , mert ha dupláznék ez a kis csúszás 12 pont mínuszt jelentene :S és valljuk ez azért nem kevés

Bernát Ádám

A tetraédert elfogadhatnák, a térfogatának kiszámítása ugyanolyan nehéz, mint egy 4 OLDALLAPÚ gúlának. Ebbe a gúla-tetraéder dologba még a wikipedia és matemtanárok is belebonyolódnak..

Egyébként szokott megoldókulcsban olyan javítás is szerepelni, hogy például a halmazosnál fél pontot kap, ha valaki helyesen, de a megadott 5 elemmel számolt stb..

Szalóki Zoltán 'Zozz'

Ki szerint, és itt most MatekMindenkinek.hu-tól is kérdeze, van esély arra h elfogadják a 16-os feladatnál a fellebbezést miszerint én azzal az 5 számmal dolgoztam? mivel h én meg is tudom érvelni h miért..azt a k@cs@g vendiagrammot is A;B;C-vel jelölték...márpedig akkor az h az AmetszetBmetszetC vonatkozhat a vendiagramban jelölt 5 darab számra is.. a feladat egy szóval sem egyértelműsíti h az eredeti megadott A;B;C halmazra gondol..egy kis eséllyel, ha elfogadják akkor+9pont

ottó

A gúla olyan geometriai test, amelynek alaplapja n oldalú sokszög, palástja pedig olyan háromszögekből áll, amelyeknek egy közös, nem az alaplap síkjába eső csúcsuk van, és az ezzel a csúccsal szemben levő oldalaik egyben az alapsokszög oldalai.

Jéé! n=3 --> tetraéder,4oldalú,szabályos

BBen

ottó: Onnan, hogy ismeri a definíciókat. Tudja, hogy mi az az alaplap és az oldallap, ily módon különbséget tud tenni és gond nélkül tudja értelmezni a feladatot.

MatekMindenkinek.hu

A gúlának van alapja, és oldallapjai. A 4-oldalú gúlának 4 oldallapja van. A tetraédernek 4 lapja van, de nem 4 oldallapja (nem oldalai vannak általában a síklapokkal határolt testeknek, hanem lapjai)
Sajnos a szabályos tetraéder a szabályos három-oldalú gúlák közé tartozik (ilyenből több is van)
(matektanár)

Zsolt Farkas

JOKER: Ha lehet, akkor több hülyeséget ne irogass ide!
- x illetve x+2 nevezőjű törtek közös nevezője
- szórás és terjedelem összekeverése

Gúlához: sajnos nem egységes az elnevezés, legalábbis a fellelhető matematika könyvek alapján. Van ahol a 4 oldalú szabályos gúlát tetraédernek nevezik és tanítják. De itt a hangsúly a 4 oldalú szabályos gúlán van, aminek az a definíciója, amit matekmindenkinek.hu leírt. Ettől függetlenül mondom, van ahol tetraédernek tanítják, még neves iskolában is!!!!

Az meg hogy valaki a szórást nem hallotta, az azt jelenti vagy nem figyelt, vagy tróger volt a tanár.
(matektanár :))

Ayala

Rossz helyen jelöltem a szöget 14-esnél,amúgy jó lenne az egész.:S
15.c-nél meg a7-el számoltam és szintén jó lenne az egész.
Szerintetek ezeknél egy árva pontra se számítsak?:SS

Martin-Kovács Ákos

Otto én abszolút megértelek, de ebben az esetben az oldal nem határoló lapot jelent, hanem oldallapot. Tehát van 5 határolólapja, 4 oldal meg egy alap. szerintem.

http://mail.mechatronika.hu/public_html/matek/terffelszweb/szabnegyoldagula.html

floower

17/a feladatban a szórás részeredménye, és végső eredménye itt hibás. El van számolva.
(3-3,8) a négyzeten 0,64
végső eredmény : gyök alatt 2,56/5 azaz 0, 7155

eduline

Többen kérdeztétek, hány pontot érnek az egyes feladatok, ezért közöljük az összes kérdést a maximálisan elérhető pontszámmal együtt:
1. feladat: 2 pont, 2. feladat: 3 pont, 3. feladat: 2 pont, 4. feladat: 2 pont, 5. feladat: 2 pont, 6. feladat: 2 pont, 7. feladat: 3 pont, 8. feladat: 3 pont, 9. feladat: 3 pont, 10. feladat: 3 pont, 11. feladat: 3 pont, 12. feladat: 2 pont, 13. feladat: 12 pont, 14. feladat: 12 pont, 15. feladat: 12 pont, 16-18. feladat egyenként 17 pont

ottó

Emberek! A tetraéderek éppen a háromszög alapú gúlák. SZABÁLYOSAK ÉS NÉGYOLDALÚAK!!!

Ulrich Dóra

meg tudnátok mondani hány pontot ér a 17/c feladat? mert nincs odaírva. köszi.

vííí

tökipompos!
én úgy tudom, közép szinten nincs szóbeli, tehát ha nincs meg a kettes, akkor bukta van...

Petii

14/b rossz:
cos40° nem lehet negatív.
Gyanítom, hogy Radiánban számol a géped.

ronaldo10

57 potom körül lehet az jegyben mi lesz ??

tökipompos

Kedves vagy Tücsi! De ha a tanáromon múlik az a pár részpont biztos nem ír rá! :(

14/b rossz

A 14/b - ben rosszul van írva, mert a cos40 az -0,66 és emiatt a c=23,8 lesz nem pedig 9,1.

Tücsi

Tökipompos
Ha nem értél el 20 pontot, de meg van a 10 pont, akkor mehetsz szóbelizni. Szóbeli, ha jól tudom 50 pont, tehát összesen 150 pont. Ennek kell elérni a 20%-át a ketteshez, tehát 30 pontot. Ha 15 pontot szereztél írásbelin, akkor még 15 pont kell szóbelin.
Legalábbis én így tudom, de az 50 pontos szóbeliben nem vagyok biztos, de a több tárgyból összesen 150 pont az írásbeli és a szóbeli.
Ne írd le magad, részpontokból biztos meglesz a 20 pont :)

Petii

MatekMindenkinek:
Lát arra esélyt, hogy a tetraédert is elfogadják?

MatekMindenkinek.hu

Máténak:
A szabályos 4-oldalú gúla sajnos nem szabályos test :( Tudom, megtévesztő lehet az elnevezés, de a definíció a döntő.

Major Zsolt

evita
matematikai tanulmányaim során a hasábnak a felső és alsó "oldalát" alaplapnak a palást alkotóit pedig oldallapnak neveztük(lehet rosszul emlékezek)

evita

nem értem, miért lenne 4 oldala a négyzet alapú hasábnak...
egy n-szög alapú hasáb oldalainak száma n+2

evita

@Tamás/lyongibert:
nem a kérdésre válaszoltatok :( én is csináltam ilyet, nekem 5% bánta 2008-ban

daa

azt szeretném megkérdezni hogy a Cilis táblázatba ha 4 4-est és egy 5-öst írtam az hány pontot ér?

Máté Szekér

Én teljesen tisztában vagyok vele, hogy elb....tam a 17/c-t, bár azért egy próbát megérne, ugye kyborg?? :) kyborg az kemény, akkor neked aztán pláne szar érzés lehet, én nemhogy a 18-ast nem csináltam meg, részben azért is rontottam el a 17/c-t, mert azt hagytam utoljára és alig volt időm, meg már az agyam is tompa volt, hát, kár érte, szépen mutatott volna egy hibátlan eredmény.. mindegy, ahogy dédfater mondaná, hol a pia?? :D
azért holnap majd emelt törin pofozzuk egy kicsit az eredményt

Tücsi

kyborg
A 17C feladatnál 5 jegyet kell variálni, nem 4et, mert a növekvő sorrendbe rendezett elemek középső értéke a medián.

qwe

16 a-nál mikor kapok teljes pontot?
És ha csak a táblázat jó? Vagy van benne hiba, akkor hogy kapok?
Valaki tudja?

gerrob

14. c megoldása egyszerűbben, rövidebben: EBD háromszög hasonló ABC-hez, területe annak egynegyede. Így a trapéz területe az ABC területének 3/4-ede, azaz 3/4*(a*ma/2)=3/4*14*7.71/2~40.5 cm^2.

(Ha már egyszer az ma-t korábban kiszámoltatták használjuk is.)

Szalóki Zoltán 'Zozz'

A 16-os tényleg megtévesztő volt.. Én is félreértettem és én is csak azzal az 5 számmal dolgoztam..még néztem is milyen könnyű az utcsó két kérdés...

MatekMindenkinek.hu

Kedves kyborg és Máté Szekér!

A 17/c megoldása jó így, mert mindegy, milyen sorrendben vannak a jegyek a bizonyítványába írva, attól még a mediánjukat ettől teljesen függetlenül kell kiszámolni. Tehát nem tudjuk, melyik tárgyból volt 4-ese.
(matektanár)

MaybeYes

Nagy Gábor attól függ. Én kicsit máshogy számoltam, lapátló-testátló-sima oldal -lal, és ha te is valahogy így kezdtél neki pl, vagy felismerted ezeket és feltüntetted, akkor *korábbi érettségi feladatok megoldásaira alapozva* biztos adnak érte részpontszámot.

Katona Tamás

Helló!
Érdeklődnék, hogy nem tudom miért de marci/eszteres feladatnál 197 el számoltam végig a feladatot. Ez azonnali kihúzás és 0 pont vagy lehetnek annyira normálisak a vizsga elnökök hogy azt mondják hogy rendben van a logikai út az tökéletes csak ez a hülye elírta valamiért a számot...

lyongibert

Kedves Kommentelők! Szerintetek, ha a 16. feladatban a b és c részt a Venn-diagram szerint csináltam, az úgy mennyit ér? :) Köszi

MaybeYes

Nem villogásnak szántam, egyébként nem lett olyan, amilyennek szerettem volna. Mindenesetre ha valakit rosszul érintett, sorry, nem akartam vele izélni.

Nagy Gábor

Ezt a BCA szöget csúnyán benéztem.... szerintetek ez alapból 0 pont az egész feladatra vagy részpontszámot kaphatok? nagyon kellett volna egy 90+ os matek ... a többi mind jó is csak ez az egy hogy lehetek ilyen hülye :S

Rózsa Ida

Jó, értem én, csak már fáradt vagyok, és minden idegesít. Én például más tantárgyakat viszek, és a magyar emeltem szerintem elég jó lett - majd kiderül-, de akkor sem villognék vele, hogy hány pont, meg hú de menő vagyok, mikor másokon látnám, hogy a húsz pontnak is örülnek.

Máté Szekér

Kedves kyborg!
Bárcsak igazad lenne a 17/c-vel kapcsolatban, én is rögzítettnek vettem középen a 4-est és úgy számoltam, hogy 4C2, tehát 6 lehetőség van, elképesztően bosszantó, ha minden igaz, egyedüli hibám, szerinted hány pontot vonnak le emiatt? Vagy bizonyítsuk be igazunkat, a feladat nem határozta meg egyértelműen, stb. :D

tökipompos

Hááát az itteni tanárok nagyon rosszindulatúak,ráadásul nem is tanítottak(tényleg nem) :(
kétlem hogy összejön a 2-es,inkább örülök mint majom a farkának a mostani nem hivatalossal is,mert a végén még ami most jó az se lesz:( örülnék ha összejönne a 2-es

evita

tényleg elegánsabb lett volna, ha leírják a 15.c)-nél, hogy +/- 1,6 és kizárják a negatív megoldást, arra hivatkozva, hogy bevételről van szó vagy külön leírni, hogy mi a helyzet a két esetben

Sánta László

Papp Mátyás
Nem sorrendet kérdez szerintem. Azt kérdezi hányféle képpen lehet kitölteni a megmaradt osztályzatok helyét. Tehát ha csak ötösei lennének akkor egyféle képen.

MaybeYes

Rózsa Ida képzeld el, hogy van, aki matekkal akar tovább tanulni! Van, akinek számít a matek, jééé :D Sztem senki nem osztotta meg, hogy 99 pontot ért el, és senki nem kérkedik az eredményeivel. Csak keressük a választ.

Tökipompos ha pl. a 2. feladat kérdéseire egész mondatos választ adsz, a válasz helyességétől függetlenül jár egy-egy pont. Ezenkívül, ha pl. összefüggéseid, részszámításaid jók, azokért is jár részpontszám. Illetve ha a tanárod nem akar meghúzni, egész biztosan talál neked + 5 pontot! Hajrá, és bizakodj, hogy esetleg téves a megoldókulcs, holnap jön a hivatalos!

lujzi

Olyankor mi van, ha mondjuk a 17-es feladatnál a b, résznél a jegyeket nem jól írtam be, de van benne 3 helyes szám? Akkor is adható pont, illetve inkább a második résznél ha a feladat nem jó teljesen de vannak benne jó részlet számítások, akkor 1-1 pont adható akár a megoldó kulcs szerint????

MatekMindenkinek.hu

Hadd ismételjem el: szabályos n-oldalú gúla: alaplapja szabályos n-szög, a csúcsa pedig merőlegesen a szab. sokszög középpontja fölött van (bárhol) Tehát a feladatban egy piramis-forma dolgot kellett számolni, úgy, ahogy a rajzon látod.
(matektanár)

Papp Mátyás

Kedves kyborg!

"A 17 C) MEGOLDÁSA PEDIG BAROMSÁG, NEM ÖT JEGYET KELLETT VARIÁLNI HANEM CSAK NÉGYET, HISZEN A TÖRTÉNELEM MÁR BIZTOS HOGY NÉGYES, EZÉRT KIESIK A VARIÁNSOK KÖZÜL"

Szerintem ebben nincs igazad, mert, attól, hogy Dani bizonyítványában ugyanilyen sorrendben vannak a tantárgyak, ettől még nem növekvő sorrendbe kerülnek a jegyek beírásra. Hisz az, hogy a jegyeinek mediánja 4, az azt jelenti, hogy a jegyeit NÖVEKVŐ sorrendbe rendezve vesszük a középső elemét, ami 4. De semmi nem indokolja azt, hogy ez a történelem jegye lenne.

pm

Major Zsolt

aki akar vitatkozzon a wikipédiával
http://hu.wikipedia.org/wiki/G%C3%BAla
alpontba ott van a tetraéder is
"A gúla lapjainak és csúcsainak száma egyaránt n+1, ahol n az alap oldalainak száma..."
egy kérdés van csak:
oldal = lap vagy oldal = palást alkotó háromszög(oldallap)
várom az értelmes válaszokat :/

Csaba Sánta

A középvonal valóban negyedel (ezt rosszul írtam az előbb); a többi része viszont igaz.

evita

emberek! ott van a 16. feladatnál a lap tetején, hogy "tekintsük a köv. halmazokat" és szépen kapcsoszárójelben megadva h mi A, B és C

MatekMindenkinek.hu

gerrobnak:
Igazad van abból a szempontból, hogy ha teljesen egzaktak akarunk lenni, akár a negatív szám is elképzelhető volna, de mindenki növekvő bevételekre gondol, tutti, hogy a feladat kitűzői is. Emellett el kell fogadni a Te indoklásodat is (lehet, h. ehhez a megoldókulcsot is módosíttatni kell majd - állásfoglalást kell kérni:)

(matektanár)

MaybeYes

Tökipompos én úgy tudom, nem, ha nem jött össze most a 20%, automatikusan mész szóbelire. De ne ásd még el ennyire, részpontszámokban bízz!

Cookiapo

A 16-os feladat a, része után ott a kitöltött halmazábra. Az A,B ,C halmazok már azokat az elemeket tartalmazzák szerintem. Ezalapján a megoldás egy üreshalmaz és a c, pedig lehetetlen esemény

Borsos Zoltán

Kérdésem lenne...a 16/a feladatnál nem írtam magyarázatot...az ábrát meg a táblázatot kitöltöttem.ez ugye 8 pontos rész,ezért mennyit vonnak le?

MaybeYes

Panyi Tamás és Evita köszönöm a válaszokat! A többi rendben van, de ezek miatt úszni fog az a híres erős ötös... azért kérdezem, hogy részpontszám mennyire jár. A mindenért lehúzós embereket meg nem értem meg. Felteszel egy kérdést és lemínuszozzák, hát hol élünk basszus?! :D

kyborg

Major Zsolt igaz, viszont ebben az esetben is áll az oktaéderes megoldás, hiszen a tetraédernek három oldala és egy alapja van, a négyoldalú gúlának pedig négy oldala és az ötödik az alapja.

Sánta László

17/c biztos?
Ugye a medián 4 oda csak azt lehet, így nekem 4 féle biz. jött ki.

tökipompos

Azt megtudná nekem mondani valaki,hogyha tegyük fel nekem írásbelin most összejött 15 pont,akkor a szóbelin a maradék 5 pontot kell elérnem a 2-eshez???

Csordás Erik

kedves gerob

A kvóciens-t úgy döntjük el hogy negatív vagy pozitív , hogy a sorozatunk csökkenő vagy növekvő őezért lessz q=1,6 és nem -1,6. mondom ezt diákként.

ottó

Ha van egy 4 oldalú test, akkor annak nem kéne 5 oldalúnak lennie! A rajzon ott az ötödik oldala alul!

kyborg

gerrob: nem igaz, a 20. olimpián kevesebb volt a bevétel mint a 22-ediken, tehát q csak és kizárólag pozitív lehetett.

A 17 C) MEGOLDÁSA PEDIG BAROMSÁG, NEM ÖT JEGYET KELLETT VARIÁLNI HANEM CSAK NÉGYET, HISZEN A TÖRTÉNELEM MÁR BIZTOS HOGY NÉGYES, EZÉRT KIESIK A VARIÁNSOK KÖZÜL

MatekMindenkinek.hu

16/c.feladatban sajnos nem lehetett az a)rész ábráját az A, B, C halmazoknak értelmezni (nem erről szólt). Tehát csak a leírt megoldást fogják sajnos értékelni, ha valaki az ábra alapján számolt, nem a c) feladatot oldotta meg.
(matektanár)

Major Zsolt

kyborg
köszönöm válaszodat, a tetraéder tudomásom szerint a háromszög alapú gúlának egy speciális esete melynél minden él egyenlő (a gúla minden tulajdonságát kielégíti, annyival több csak hogy 3szög alaplapja van és élei egyenlők)

gerrob

15. feladat c része rossz, mondom ezt matekosként.

q^2=2.56-ból a szaktanár (de milyen?) szerint q=1.6 következik. Itt elvesztette a q=-1.6 értéket, és negatív bevétel is értelmezhető, ekkor Eszter becslése lesz a közelebbi. Azaz a helyes megoldás, hogy a válasz nem eldönthető az adatokból.

evita

Maybe Yes: a halmazos feladat elején definiálva vannak a halmazok, a 4db számról pusztán el kellett dönteni, hová kerülnek az ábrán, nem volt szó arról, hogy más szám nincs a halmazban
a rossz levezetésért nem hiszem, hogy jár pont, de mindig van userguide az érettségihez (oda szokták írni, hogy csak indoklással)

kyborg

a 17 c) megoldása baromság, nem öt jegyet kell variálni hanem csak NÉGYET, hiszen a történelem már biztos hogy csak négyes lehet, ezért az nem számít bele a variációkba

Panyi Tamás

16 - tessék megnyugodni, a kétértelműség miatt egészen valószínű, hogy mindkét megoldást el fogják fogadni, esetleg 1-2 pont levonással, mivel tényleg figyelni kellett volna arra, hogy mindig csak azt kell csinálni amit kérnek és ha jól látom nem úgy volt megfogalmazva, hogy: "Az a) feladat alapján számolja ki/határozza meg".
Ez szemétség, de így működik. Emlékszem, hogy a korábbi érettségikben is fordult elő hasonló eset.

Egyébként pedig tavaly én is azt mondtam, hogy a mi érettségik nehezebb volt mint a többi, utólag persze látom, hogy ez nem így van. És ez az ideire is igaz. Véleményem szerint az alap matematika tudással és kellő gyakorlással nme okozhat problémát egy ilyen feladatsor megoldása legalább 4-esre. Nekem ez a véleményem, meg lehet kövezni érte...

MatekMindenkinek.hu

A félreértések elkerülése végett: szabályos n-oldalú gúla: alaplapja szabályos n-szög, a csúcsa pedig merőlegesen a szab. sokszög középpontja fölött van (bárhol) Tehát a feladatban egy piramis-forma dolgot kellett számolni!!
(matektanár)

kyborg

a szórás az amit a megoldás ír, amiről ti beszéltek (a 3 és az 5 különbsége) az a TERJEDELEM

kyborg

Major Zsolt igen a válaszod elfogadható, és a feladat GÚLÁT mondott tehát igen, az oktaéder térfogatának a felét kérték

Joker0101

amiről ti beszéltek az empirikus szórás nem hinném hogy azt meg 3 pontér kérdezik közép szinten.

Áron Ruszin

http://www.hir24.hu/belfold/2012/05/08/a-matekerettsegi-megoldasai(1)/

Itt fent van a 17-es :)

Szilágyi Gábor

Igazából, én erre nem is gondoltam, de a középvonal tényleg negyedeli a háromszöget, hiszen ha berajzolod mind a hármat, akkor a háromszögben 4 egybevágó rész keletkezik
A négyoldalú gúlában a négy oldal pedig a palástra vonatkozik, szabályos tetraéder területe egy sima képletbe helyettesítés függvénytáblából, arra nem adnának 6 pontot szerintem

evita

de MatekMindenkinek.hu is pont ezt mondta :D

editke

nekem a szórás 2 lett:D hiszen a legnagyobb és a legkisebb szám különbsége azaz 3 és 5 különbsége 2..na de mindegy,én majd a hivatalosra bízom magam:D

Czene Erika

Ha a halamazokat jól megcsináltam, de nem írtam oda, hogy "Mert ....." akkor megkapom a 8 pontot? :((((

Major Zsolt

Repostolok :D (kis változtatásokkal)
a 4 oldalú gúlát sokan tetraédernek értelmezték nem tudom hogy a
- négy oldallapú gúla(amely tulajdonképpen "piramis" és mivel minden oldala egyenlő a függvénytáblában található "oktaéder térfogata"/2 képlettel egész egyszerűen számítható)
és a
- négy lapú gúla(melynek minden éle azonos:tetraéder, ugyancsak könnyen számolható a tetraéder térfogat képletével)
közül melyikre vonatkozott a "négy oldalú gúla" kifejezés

a 14/c-ben én definícióra hivatkoztam
(középvonalak 4 egyenlő részre osztják a 3szöget ezért a levágott 1/4 levonásával a négyszög területe=3/4 háromszög területe)
nem tudom hogy ez elfogadható megoldás-e

JÓ LENNE HA AZ EDULINE TANÁRA VÁLASZOLNA A KÉRDÉSEKRE
(akikkel beszéltem az iskolámból és a 18. feladatot is választották tetraédernek vették)

evita

a szórás az átlagtól vett átlagos eltérés (ami gimis szinten szóba jöhet)

azaz ha X az átlag, akkor veszed az összes számot, amelyek szórását ki kell számolni
szépen kivonogatod mindegyikből X-et és a kapott számokat négyzetre emeled
összeadod őket (a négyzeteseket) és az összeget osztod n-nel (n: ennyi db szám szórását kellett kiszámolni) >>> a kapott hányados a varianca
a variancia gyöke (nagyobb/= nulla, a gyök definíciója miatt) a szórás

Karácsonyi Krisztina

Szerintetek, ha Eszter-Marcinál benéztem és a7-es tagként számoltam, de a válaszom is jó lett, meg az a7-re a levezetés, hány pont levonás jár?

eduline

Most már teljes a 17. feladat megoldása, ha nem jelenik meg nektek, frissítsetek

Csaba Sánta

A hozzászólóknak: 1. a tetraéder sajnos nem négyoldalú gúla, 2. a középvonal nem negyedeli a háromszög területét (csak szabályos háromszög esetén negyedeli; ill. a súlyvonalra lenne igaz, hogy felezi), 3. az olimpiánál szerintem mind a két sorszámozást el kellene fogadni (annak az értése, nem értése nem matematika, és talán maga a feladat írója sem gondolta végig).

Mr. D

A 13-as feladat megoldásában hibásan szerepel a másodfokú egyenlet megoldóképlete. A nevezőben helyesen 2a szerepel. Bár ez a megoldás szempontjából irreleváns, mivel a=1. :P

MatekMindenkinek.hu

A szórás a szórásnégyzetből vont négyzetgyök. A szórásnégyzetet úgy számoljuk ki, hogy az adatok átlagtól vett eltérésének négyzetét kell venni, majd ezek átlagát.
(matektanár)

Ungvári Péter

lyongibert: becsapós, de nem félreértelmezhető. Meg van adva a feladat elején, hogy mit nevezünk A, B és C halmazoknak, tehát szerintem elég egyértelmű, hogy mi az A, B és C halmaz. Bár valóban becsapós.

lyongibert

Kedves Kommentelők! Véleményem szerint, a 16-os feladat b és c része félreértelmezhető és matematikailag mindkét "A", "B" és "C" halmaz alapján megoldható (igaz a venn-diagram alapján a c valószínűsége 0). Eléggé megtévesztő azért ugyanazokat a betűket alkalmazni!

reb

az ábrákért jár részpont ???????

Tuza Dorottya

a legnagyobból a legkisebb az nem a terjedelem?
a szórásra találtam valami képletet a függvénytáblában, de az semmire nem emlékeztetett abból, amiket esetleg órán vettünk. fura. :D

eduline

Frissítsetek az oldalon, a 17-es feladat a és b része is kint van

Mike Krisztián

A szórásnégyzet vagy másképpen variancia pozitív négyzetgyöke, egy eloszlás szóródásának szokásos mértéke. Becslése, az empirikus szórásnégyzet négyzetgyöke a minta szóródását jellemzi.

Torma Imre

Aki türelmetlen: http://www.hir24.hu/belfold/2012/05/08/a-matekerettsegi-megoldasai(1)/ itt már a 17-es is van :)

viviii.

BCA szög 40° :@ hát, kíváncsi vagyok, hányan értették ezt meg... (És kiderülne, h mindenki, csak én nem :D )

Görbara Barbicz

SZÓRÁS: LEGNAGYOBB ÉRTÉKBŐL A LEGKISEBB :) szerintem ezért nem töltik a 17-est fel, ők is ezt a fogalmat keresik XD

Mike Krisztián

Joker az a terjedelem :D
A szórés az átlagtól való távolság négyezete majd a számok összege gyök alatt

Lébár Tommy

Én ezt már Nemmm bírom.. ááááá:D ha nem rakják ki a 17. feladatot.. holnap nem megyek el töriből... :D

bviktor93

16/b tényleg elér félreérthető volt: én is az a) feladat metszetét adtam meg... :S Viszont a c) részben meg jól kiszámoltam, mert azt anélkül nem lehetett megoldani, ki is jött a P=0,5. Úgyhogy az alapján remélem a b)-t is elfogadják. Mert ez tényleg félreérthető. Mással nem volt probléma.

Ungvári Péter

Halmazos: gondoljátok, hogy három pontot adnak arra, hogy megnézd, hogy nem írtál semmit az ábra közepébe?

Szikszay Mesi

A 14.esnél, vajon elfogadható, ha hasonlósággal számoltam ki a trapéz területét? héron képlettel kiszámoltam a nagy és kicsi háromszög területét aztán kivontam a nagyból a kicsit...

Kozma Dia

http://www.hir24.hu/belfold/2012/05/08/a-matekerettsegi-megoldasai(1)/ itt már fenn van a 17es

István Mádl

Ki gondolta volna, hogy a 4 oldalú gúlának 5 oldala van..

Deák Virág

Engem valami megszállt este és átnéztem a szórást :-)
http://matekotthon.blogspot.com/2010/07/szoras.html

reb

az ábráért jár részpont ?

Bandula Ervin

Hát én matekból olyan szinten analfabéta vagyok, hogy nagyon.
De ha jól számolom, mégis meglesz a 2-es :d Öröm és bódottá :)
Tényleg aki a 2 feladatlapból nem tudott összeszedni legalább 10 pontot az, hogy csinálta? :D

Kiss Dominik

halmazos... jól elterelték a gondolatainkat a halmazok eredeti tagjairól, amit a feladat kezdetén említ :/

Schiller Roland

még 7 pontot veszithetek az 5öshoz, és nincs benn a 17. feladat, amit tuti elrontottam :/

qwe

Ha a 16. feladatban a táblázatot jól kitöltöttem, de a halmazokba nem jól írtam be, azért kapok pontot?

Mike Krisztián

de ha van sorszáma.. akkor úgy tekinti hogy meg volt tartva..
mert az kap sorszámot ahol volt..

Joker0101

a 13-as szerintem hibás!
Mivel az a feladatba ismeretlent kellett bevezetni és ki jött az x=1
a b feladatban pedig ott a hiba hogy az első tört alatt ott van már az x igy x+2 aközös nevező és nem lesz másodfoku.
De ez csak az én véleményem.

Cami

17-es mikor lesz fent?

eduline

@Király Tamás A 16-os feladat fent van

Krisz Tina

kéne a 17. feladat, akkor nyugodnék meg a legjobban. kellenek a pontok :(

lolrandom

14 C feladat szerintem nem trapez, hasonlosag (lambda cucc) hasznalasaval kellett a levagott haromszoget kiszamolni.
Szoras nincs bent a regi fuggvenytablazatban, 18-as feladat mentett meg.

Viktor Wegener

na ez nagyon szar :s
a 16. feladat b-részét lehetett máshogy is értelmezni...mondjuk hogy csak azokat a számokat veszik figyelembe amik a táblázatban vannak :s

Király Tamás

gyerünk srácok 16-17es feladatot akarok:DDD mindjárt belepusztulok a kíváncsiságba O.O

Major Zsolt

a 4 oldalú gúlát sokan tetraédernek értelmezték nem tudom hogy a négy oldallapú gúla és a négy lapú gúla(melynek minden éle azonos:tetraéder) közül melyikre vonatkozott a "négy oldalú gúla" kifejezés
a 14/c-ben én definícióra hivatkoztam (középvonalak 4 egyenlő részre osztják a 3szöget ezért a levágott 1/4 levonásával a négyszög területe=3/4 háromszög területe) em tudom hogny ez elfogadható megoldás-e

Mike Krisztián

Összesen első feladatsorban
6 pont szállt el..

A másodikban is eddig 6 :D

Al-Taani Szábit

A 4oldalú gúla tényleg ilyen, jó a megoldás...én persze simán kiszámoltam az ottani kocka térfogatát, ha minden oldala 10 cm :DD

Petii

A 18/a feladatban mit jelent, hogy 4 oldalú?
Az a négyzet alapú gúlának négy oldallapja van.
4 oldalú test a tetraéder szerintem.

Várom a szaktanár véleményét!

Varga Péter

De a 20. olimpiát kérdezték nem pedig a 20. sorszámút
szerintem így egyértelmű.

Mike Krisztián

Oda volt írva..
A világháborúban elmaradtak is kaptak sorszámot..

Ajkay Viktória

szerintem a 18-as a, így nem jó mivel a négy oldalú gúla az egy tetraéder és nem egy négyzet alapú gúla,mert annak 5 oldala van.

Ungvári Péter

Attila: benne volt a feladat szövegezésében, hogy az elmaradt olimpiáknak is volt sorszáma, szerintem elég egyértelmű, hogy azok is számítanak a sorban.

Bál Anna

olvasd el jobban a feladatot ! azok az olimpiai játékok is számot kaptak mejeket nem tartottak meg ! tehát a megjelenített megoldás JÓ!:)

Cintia Latos

az széép jól el___tam a halmazosat áthúztam a jó megoldást ! -.-

Király Tamás

sikeresen felcseréltem marcit és esztert de mivel a részpontámokat valószínűleg megkapom a helyes számításokért ez csak két pont minusz :)

eduline

Felkerült a 18-as feladat a és b része is, néhány perc múlva a 17-es is felkerül

Luzsinszky Bence

A 15 a) és b) szerintem nem jó, a világháborúkat nem számoltátok bele

Lakó Attila

A 15. feladat "A" részében azt kérdezték mikor tartották a 20. nyári olimpiai játékokat. Jól van levezetve, viszont mivel 3 olimpia elmaradt szerintem 12 évvel csúszott az egész, mivel nem a sorszámát kérdezték ebbe a feladatba hanem hogy a 20. végül is megrendezett olimpia volt a kérdés, mert szerintem akkor teljesen fölösleges adat lett volna hogy elmaradt 3 olimpia ha nem kell felhasználni egy feladatba se. De ez csak én gondolom így lehet tévedek.

Ajkay Viktória

Eddig csak 6 pontot vesztettem vagy 7-et :D már csak a 17-es akérdéses :D

Tibor Mezei

A 17-es feladatot nagyon várom már. (17,és a 16-os feladatok csináltam meg)

Új hozzászólás



HVG hirdetésfelhő

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X