Siralmas adatok: jóval az EU-s átlag alatt keresnek a magyar pedagógusok
Mennyit keresnek a magyar pedagógusok a többi európai országban tanító kollégáikhoz képest?
Mennyit keresnek a magyar pedagógusok a többi európai országban tanító kollégáikhoz képest?
Friss kutatások is bizonyítják, hogy minél több könyve van otthon egy családnak, annál jobbak a diákok iskolai eredményei.
Elképzelhető, hogy egyszer chipes kártya nélkül be sem tehetik a lábukat a diákok az egyetemekre? És hogy ezzel a kártyával lehet majd kifizetni a reggeli kávét, vagy éppen könyvet kölcsönözni a könyvtárból? Az Egyesült Államokban már kutatók értékelik az úgynevezett CatCardok adatait.
A pedagógusfizetésekkel kapcsolatban számos cikk jelent meg az utóbbi napokban, hetekben. Mi van folyamatban vagy éppen mit mutatnak a számok? Mutatjuk a helyzetet más országokhoz képest.
A fiatal lányokat nem igazán érdekli az informatika, csaknem egynegyedük (23%) még csak azt sem tudja, hogy mi az, derül ki egy friss tanulmányból.
"Minden huszadik fiatal az általános iskola befejezése után meg sem próbált továbbtanulni, ráadásul ebben a tekintetben az előző négy évhez képest kis növekedés is tapasztalható, ez pedig a kötet szerint a tankötelezettségi korhatár csökkentésének egyik lehetséges következménye lehet" - derül ki egy újabb ifjúsági kutatásból.
Nyilvánosságra hozták a teljes Magyar Ifjúsági Kutatást, amit 2000 óta négyévente folytatnak le mindig azonos módszertannal, ezúttal nyolcezer magyarországi és – első alkalommal – négyezer határon túli 15-29 éves fiatalt kérdeztek meg.
Néhány hete az Eduline is beszámolt az ELTE kutatóinak legújabb sikeréről, az újfajta csoportos drónvezérlésről, ami szép utat tett már meg a nemzetközi sajtóban, többek között a Science Robotics címlapján is megjelent. Most Vásárhelyi Gábor a ELTE Biológiai Fizika Tanszékén működő robotikai labor vezetője mesélt az Eduline-nak kutatásukról.
A cégek közel fele kínál státuszt a gyakorlati időt náluk eltöltő diákoknak – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem közel 300 hallgatójának tapasztalatait vizsgáló felméréséből. A munkaadók a nyelvtudás mellett elsősorban olyan készségeket várnak el a pályakezdőktől, mint az önállóság, az együttműködés, illetve a fogékonyság új képességek elsajátítására.
Madár- és halrajok viselkedését vették alapul az ELTE-s kutatók a drónok csoportos viselkedésének kidolgozásához. A magyar fejlesztésű csoportos drónvezérlésről számos rangos külföldi lap is beszámolt.
Évente több ezer diák végez gazdasági szakokon, de vajon hány hónap után tudnak elhelyezkedni a munkaerőpiacon? Utánajártunk.
Vajon mennyit keres egy gazdasági szakot végzett pályakezdő néhány - munkaerőpiacon töltött - év után? A friss statisztikákból kiderül.
A magyar fiatalok a legoptimistábbak pénzügyekben egy új kutatás szerint.
Különleges akciójukkal jótékonysági alapjukhoz gyűjtöttek pénzt a brit diákok.
Az MIT kutatóinak sikerült megalkotniuk egy meglehetősen pontos eljárást, ami lehetővé teszi, hogy úgymond "átlássunk a falon" - írja a hvg.hu.
Bármekkora klisé is, a Nature Communications-ben megjelent tanulmány szerint tényleg van összefüggés: a szemüvegesek nagyobb valószínűséggel okosabbak.
A hőhullámok rossz hatással vannak a tanulók teljesítményére, állapították meg a Harvard, a UCLA és a Georgiai Állami Egyetem kutatói, akik tízmillió amerikai tanuló vizsgaeredményeit nézték át a 2001-2014-es időszakból, és vetették össze az eredményeket az időjárási adatokkal.
Nagyon magabiztosan gondolnak nyugdíjas éveikre a fiatalok, többségük abban bízik, hogy állami nyugdíját jelentős mértékben ki tudja egészíteni saját megtakarításból származó jövedelmével - írja szerdai számában a Világgazdaság.
A magyar diákok leginkább a gyakorlati foglalkozásokat hiányolják az iskolai angolórákról - derül ki az Angloville legfrissebb kutatásából. Magyar, cseh, lengyel és román diákok vizsgálta, hogy milyen különbségek vannak az angoltanulási módszereik között, valamint hogy milyen elvárásaik, illetve nehézségeik vannak az idegen nyelv elsajátításával és használatával kapcsolatban.
Az Okos Doboz fejlesztői új, a biológia és az egészségnevelés oktatásában hiánypótló Adaptív Digitális Tankönyvvel jelentek meg. Az ingyenesen elérhető digitális tananyag 4 hétig tartó, teszteléssel egybekötött nyereményjátékára 1000, 7-12 osztályos diák regisztrált. Ez alatt az időszak alatt a diákok tudásszintje jelentősen nőtt.