Középiskolai felvételi: felkészülés a vizsgára, mintaórák a nyílt napon
Egyre közeledik a középiskolai felvételi, egyes iskolák már közzétették a nyílt napjaik időpontjait is. Miért érdemes elmenni, és hogyan készülhetnek a diákok a felvételire?
Egyre közeledik a középiskolai felvételi, egyes iskolák már közzétették a nyílt napjaik időpontjait is. Miért érdemes elmenni, és hogyan készülhetnek a diákok a felvételire?
Az országos pedagógushiány jelentkezik az óvodákban is. A törvényben előírt két szakképzett óvodapedagógus helyett több helyen csak egy tud vinni egy 20-25 fős gyerekcsoportot, délután már nem tudnak fejlesztői foglalkozásokat tartani.
A magántanulói jogviszonyt az új törvények alapján egyéni munkarendként nevezik. Mi változott még az elnevezésen kívül az elmúlt hónapokban, és kiből lehet ma magántanuló?
Az általános iskolai tanórák, foglalkozások reggel 8-tól egészen délután 4-ig tartanak, de mi a teendő, ha korábban szeretne egy diák eljönni az iskolából?
Újabb iskola lépcsőire helyeztek színes, kreatív matricákat.
Az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) kerül 2019. szeptember 1-től a felsőoktatás, két hatalmas magánkollégium épül Budapesten és már lehet jelentkezni a 2019-es őszi érettségire. Ezek voltak a hét oktatási hírei röviden:
A kormány úgy döntött, hogy a felsőoktatás irányítása az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) kerül - mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteki sajtótájékoztatóján, Budapesten.
Múlt hét pénteken megszavazták a köznevelési törvény módosító javaslatát. A változás az intézményvezetőket, a magántanulói jogviszonyt, az óvodába járást, az alternatív kerettanterveket és a tankönyvellátás szabályozását is érinti. Összegyűjtöttük a változásokat.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) országos ösztöndíjpályázatot hirdet olyan diákoknak, akik a 2018/2019-es, illetve a 2019/2020-as tanévben végzik az általános iskola 2-3. osztályát.
Sok olyan óvodás van, aki kimarad az olvasás, a történetmesélés élményéből. A kutatások szerint ők kevésbé lesznek később motiváltak az olvasásra, nagyobb valószínűséggel küzdenek majd tanulási nehézségekkel. Ez azzal is összefügghet, hogy akinek rendszeresen mesélnek, azzal valószínűleg többet is beszélgetnek, játszanak a szülők, és ez fordítva is igaz – mondta az Eduline-nak Kovácsné Kelemen Anikó óvodapszichológus, aki az iskolaérettségről, a túlzásba vitt "képernyőzés" hatásairól is beszélt.
Ha az előző félévben diplomáztatok az egyetemen, főiskolán, ne feledjétek, hogy mára már lejárt a diákigazolványotok, vagyis többé nem vehetitek igénybe a diákkedvezményeket.
Magántanulói csoportokban látják a megoldást azok a pedagógusok és szülők, akik menekítenék a diákokat az állami közoktatásból. Látszólag egy-egy állami iskolában tanulnak a gyerekek, azonban a gyakorlatban magántanulói státusszal egy egészen más oktatásban részesülnek. A "modell" pedig a Budapest School kezdeményezéséből alakult ki.
Közzétette a nyolcosztályos gimnáziumok központi felvételijének megoldókulcsát az Oktatási Hivatal.
Az általános iskolákban hatezerrel kevesebb diák kezdte el a 2018/2019-es tanévet, mint ahányan a 2017/2018-as tanévben tanultak ezekben az intézményekben.
Több mint 3200-zal 91,5 ezerre nőtt a sajátos nevelési igényű gyerekek és tanulók száma a 2018 szeptemberében kezdődött tanévben - írta a Világgazdaság csütörtökön a szaktárca adatai alapján.
Appajánlónk most főleg a pedagógusoknak szól: három alkalmazás, amellyel izgalmasabb lehet a tanulás és a tanítás is.
Van egy alapítvány, amelynek tagjai járják az ország középiskoláit és rendhagyó matematikaórákat tartanak. Ennek hatására az egyik budapesti gimnáziumban már kísérleti osztály is működik.
Valóságos iparág épült a középiskolai felvételire, Budapesten több tucat előkészítőt hirdetnek középiskolák, oktatási centrumok, és persze a magántanárok.
Jocó bácsi diákjai idén két ajándékkal készülnek az osztálykarácsonyra. Az egyik azé lesz, akit húztak, a másikat azonban adományként küldik el egy alapítványnak.
Még mindig a matematika a mumus a magyar iskolákban: ebből a tantárgyból buktak meg a legtöbben a 2017/2018-as tanév második félévében. Meglepő, de történelemből is több mint tízezren szereztek egyes, sőt még testnevelésből is több mint háromezer diák hasalt el az előző tanévben. A szakközépiskolákban – vagyis a volt szakiskolákban – minden tizedik elhasalt legalább egy tárgyból.