Újabb tanév a járvány alatt: durván megviselte a diákokat a helyzet
Az UNICEF friss felmérése szerint a szegényebb családok gyerekei jobban ki voltak téve a mentális kockázatoknak.
Az UNICEF friss felmérése szerint a szegényebb családok gyerekei jobban ki voltak téve a mentális kockázatoknak.
A regisztráció után - amelyet a szülőknek kell elvégezniük - az oltás Pfizer-vakcinával történik a kórházi oltópontokon.
Szokatlan fáradtság, a tartós szomorúság és ürességérzet - ezek a leggyakoribb pszichés tünetek a pandémia alatt a középiskolásoknál, de sok szülő alvászavart és evési zavart is lát a gyerekeknél.
A diákok ennek felmutatásával mehetnek uszodába, étterembe, cukrászdába, vagy folytathatnak sporttevékenységet egyesületekben - jelentette be szerdán Heinz Fassmann oktatási miniszter Bécsben.
Nincs szélessávú internet és megfelelő számítógép, otthon pedig nincs tanulásra alkalmas hely – ilyen akadályokkal szembesültek az elmúlt hónapokban azok az érettségizők, akik az ország mélyszegénységgel sújtott részein élnek, komoly anyagi gondokkal küzdő családokban. Bőven volt munka a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó civil szervezeteknél a távoktatás hónapjai alatt, de sikertörténetek is akadnak: van olyan végzős gimnazista, aki Hajdú-Bihar megye egyik legszegényebb kistelepüléséről juthat be a jogi egyetemre.
Nemcsak orvostanhallgatók, leendő ápolók, mentőtisztek és szülésznők, hanem más szakokon tanulók közül is sokan vállaltak munkát önkéntesként a koronavírus-járvány kirobbanása óta. Van, aki oltóponti adminisztrátorként vagy telefonos diszpécserként dolgozik, mások korrepetálást, pszichológiai tanácsadást tartanak, ELTE-s informatikushallgatók pedig önjáró, mesterséges intelligenciát alkalmazó fertőtlenítő robot fejlesztésében segítettek.
A rendkívüli szünet oka, hogy egyre több a megbetegedés, és egyes tagintézményeket már többször is be kellett zárni.
Az önkéntesek száma folyamatosan növekszik.
Ezekre a vizsgákra is a felnőttképzési szabályok érvényesek, így egy ideig itt is leáll az oktatás.
Munkájukért a fizetés mellett tanulmányi és vizsgakedvezményekkel élhetnek a tavaszi félévben is.
Más országokban prioritást élveznek a tanárok az oltási rendben, Magyarországon ezt még a szakmai szervezetek többszöri nekifutásra sem tudták elérni.
Galgóczi Ágnes, a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) járványügyi osztályvezetője szerint elég lenne egy kéthetes periódus.
Úgy vélik, az általános iskolák jelentős részében nincs jelen a fertőzés, ahol igen, ott eddig is elrendelték a digitális munkarendet.
Az intézményben átcsoportosítják a tanítás nélküli munkanapokat, így digitális oktatás sem lesz.
A városban egyre jobban fokozódik a járványhelyzet és egyre több 14 év alatti betegszik meg, ezért Csach Gábor szerint jó lenne, ha 1-2 hétig inkább csak az vinné bölcsibe, óvodába, vagy iskolába a gyerekét, aki nem tudja megoldani az otthoni felügyeletet.
Február 13-tól hétvégente oltják majd be azokat a tanárokat, akik személyes oktatásban vesznek részt.
Aggodalom a családért és a barátokért, bezártság, elszigeteltség – többek között ilyen érzésekkel fordulnak diákok az Eduline által megkérdezett szakpszichológushoz. A kisebb-nagyobb megszakításokkal lassan egy éve otthon tanuló középiskolások és egyetemisták egy részénél a koronavírus-járvány által kiváltott stressz hangulatingadozást, szorongást, fásultságot, kimerültséget, alvási problémákat is okozhat.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) és a 21 Kutatóközpont közös felmérést készített a tanárok és a köznevelésben dolgozók helyzetével kapcsolatban, illetve vizsgálták, hogyan érintette a koronavírus-járvány a pedagógusokat.
Nem mindenkinek tett jót a tavaszi időszak, különösen az alsó tagozatban, főleg 1-2. osztályokban nagyon nagy lemaradásokat okozott a karanténoktatás - Prievara Tibor tanár, digitálisoktatás-szakértő a hvg.hu-nak.
Múlt héten lejárt a középiskolai felvételi vizsgajelentkezése, és beindult a nagy hajrá az írásbelikig. Ez idén sem csak a felkészülés kezdetét jelenti, hanem az iskolaválasztásét is. Sok szülő azonban most még tanácstalanabb, ugyanis a vírushelyzet miatt elmaradnak vagy online szervezik az iskolák a nyíltnapokat - kevesebb információ ér el a diákokhoz és szüleikhez. A rendhagyó középiskolai felvételiről Szabó Rolanddal, a Budapest XIV. Kerületi Szent István Gimnázium magyar és történelem szakos vezetőtanárával, ELTE BTK Történelem Segédtudományai Tanszék egyetemi oktatójával beszélgettünk.