A kutatók szerint most, hogy újra minden online zajlik, ismét figyelni kell a netes veszélyekre is.
Egy átlagos diák 2 és fél órát tölt naponta facebookozással, instázással vagy tiktokozással, és ehhez jön hozzá az online oktatással eltöltött órák száma
A távoktatás fenntartásához szükséges tapasztalat megvan - véli Szűcs Zoltán média- és digitálispedagógia-kutató. Ugyanis az első bezárások óta a tananyag egy része távoktatásra formálódott, jó néhány gyakorlat interaktív, online elérhető tananyagokra épül.
Azonban most, hogy újra minden online zajlik, figyelni kell a diákokat érintő netes veszélyekre is. A megoldás a kutató szerint, a szülő és gyermek közötti bizalom, és fontos a helyes online viselkedésről is beszélgetni, ehhez azonban a szülőknek is rendelkezniük kell digitális kompetenciákkal - teszi hozzá.
Milyen egy jó program?
A kutató szerint egy jó oktatóprogram fenntartja a figyelmet, és olyan elemeket tartalmaz, amelyek biztosítják azt az élményszerűséget, amelyet más platformokon megszoktak. Az nem derült ki, vajon a terhelés alatt haldokló KRÉTA be tudja-e tölteni ezt a szerepet.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|