szerző:
Eduline
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az utóbbi időben számos olyan iskolai példát hoztunk már, amely arról szólt, intézményen belül hogyan tesznek a diákok stresszoldásáért. Így kezelik a tanulók szorongását külföldön és belföldön egyaránt.

A több mint 300 egyetemista bevonásával végzett vizsgálat szerint heti egy órányi kutyás foglalkozás hatására azok a stresszes diákok, akiknek esetében magas volt a bukás vagy a lemorzsolódás kockázata, "nyugodtabbnak és elfogadottabbnak" érezték magukat. A kutyákkal töltött idő segített nekik a koncentrálásban, a tanulásban és az információk jobb felidézésében - írtuk meg korábban a BBC beszámolója alapján.

Az Egyesült Államokban csaknem ezer campuson vannak terápiás háziállatok, és számos nagy-britanniai egyetemen, köztük a University College Londonban és a Nottingham Trent Egyetemen is találkozni kutyákkal. A napokban megírtuk, hogy már nemcsak kutyákat, hanem tengerimalacokat is tartanak ilyen célból. A brit Warlingham Iskolában az állatok érkezése óta a tanárok úgy vélik: a gyerekek sokkal boldogabbak, kiegyensúlyozottabbak és jobban tudnak figyelni az órákon.

Itthon is

A dunaújvárosi Pentelei Mentálhigéniás Általános Iskola, Szakképzőiskola és Gimnázium népszerűsége innovatív módszereiknek is köszönhető. Mentorprogramuk mellett a diákok görcseinek feloldását sokszor az ott dolgozó tanárok kutyáinak köszönhetik, akik egész nap velük vannak az iskolában. Sokszor pusztán a jelenlétükkel csillapítják a kedélyeket. Ha pedig végleg elmérgesedne egy vita, és a diákok nem hajlandók szóba állni egymással, akkor az egyikőjük a kutya egyik fülébe, a másikójuk pedig a másikba súgja bele a problémát, amit aztán együtt kisimogatnak az állatból.

A magyar gyerekek közel fele azért aggódik, hogy nem fog munkát találni

A Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány több mint ötezer 10-17 éves gyereket kérdezett meg többek között arról, hogy érzik magukat az iskolában, mennyire veszik figyelembe a véleményüket és mitől rettegnek.

Van olyan intézmény, ahol különböző meditációs gyakorlatokkal érik el ugyanezt a célt. Egy angol katolikus általános iskolában - amely az Egyesült Királyság hátrányosabb helyzetű részében van - például meditációs technikákat használnak, ezek segítik a kiszolgáltatott gyerekeket megbirkózni a mindennapi stresszel. Mindez nemcsak mentális egészségüket segíti, hanem hosszútávon javítja az iskolai teljesítményüket is.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Három könyv, amit érdemes elolvasni: szorongásról, a kínai oktatásról és a memóriafejlesztésről

Hogyan védhetik meg a szülők a gyerekeiket a stressztől és a szorongástól? Hogyan működik a kínai iskolarendszer? És hogyan fejleszthetjük az agyunkat? Többek között ezekre a kérdésekre válaszolnak azok a könyvek, amelyeket a HVG Könyvek kínálatából ajánlunk ma nektek.