A miniszterelnöki biztos szerint nincs pedagógushiány: a nyíregyházi tanévnyitó konferencián arról beszélt, hogy idén kétezerrel több tanár van a pályán, mint tavaly, és az utánpótlás is biztosított.
Van elegendő pedagógus Magyarországon, és az utánpótlásuk is biztosított – jelentette ki Balatoni Katalin miniszterelnöki biztos a nyíregyházi tanévnyitó szakmai konferencián. Hangsúlyozta: idén augusztusban kétezerrel több pedagógus dolgozik a pályán, mint tavaly ilyenkor, és a végleges statisztikai adatok várhatóan még nagyobb növekedést mutatnak majd.
Kevesebb az álláshirdetés, de még mindig 16 ezernél is több tanár hiányozhat az oktatásból
Balatoni szerint a kormány a pedagógusbérek emelését 2031-ig folytatja, az uniós társfinanszírozással megvalósuló program célja, hogy megerősítse a pedagóguspálya presztízsét.
„A pedagógusok kezében van a jövőnk és a nemzetünk jövője” – fogalmazott.
A politikus a tanév újdonságairól is beszélt: felmenő rendszerben vezetik be a digitális év végi bizonyítványokat, az óvodai alapprogramban megerősítik a mindennapos mozgás és az élőszavas mese szerepét, a nagycsoportosok számára pedig kötelező iskolaelőkészítő foglalkozásokat írnak elő. Az idei tanévben a szünetek hosszabbak lesznek, a tanítás viszont egy héttel tovább tart majd.
Megjelent a hivatalos 2025/2026-os tanév rendje
A középiskolások számára kiterjesztik az ingyenes KRESZ-tanfolyam lehetőségét, már minden 16 év feletti diák élhet vele. A külföldről hazatérő családokat havi 130 ezer forintos támogatással, valamint heti öt órás kiegészítő foglalkozásokkal segítik a beilleszkedésben.
Balatoni Katalin drogprevenciós programokról, új tankönyvekről, valamint az Ökoiskola és Zöld óvoda kezdeményezések folytatásáról is beszélt. A kormány – mint fogalmazott – a stabil, biztonságos köznevelési rendszer kiépítésén dolgozik, amely a fiataloknak is kiszámíthatóságot nyújt.
A konferencián Román István főispán és Kovács Ferenc polgármester is felszólalt, kiemelve a pedagógusok felelősségét és a helyi önkormányzatok szerepét az oktatási intézmények fejlesztésében.