szerző:
Eduline

Megjelent a 2012-es PISA-jelentésnek egy újabb kötete, amelyben a 15 éves diákok kreatív problémamegoldó készségeit értékelték. Magyarország az átlageredmények alapján a 44-es listán a 33. helyen végzett - olvasható az OECD honlapján.

A kedden megjelent újabb OECD-jelentés azt részletezi, hogyan teljesítettek 44 ország diákjai a problémamegoldás terén. A felmérés alapját a mindennapi problémákat szimuláló számítógépes teszt adta - kiderült például, hogyan boldogulnának például a termosztát beállításával vagy a legrövidebb útvonal megtervezésével.

A szingapúri, koreai, japán és kínai diákok teljesítettek legjobban, Közép-Európából Csehország szerepelt legjobban. Az OECD-országok átlagteljesítménye 500 pont volt, ehhez képest Magyarország 459-et ért el, ezzel a 44 ország közül a 32. helyre került (az utolsó ország, Kolumbia 399 pontot szerzett). Közvetlenül megelőz minket Szlovákia, Lengyelország, Szlovénia, Szerbia és Horvátország - tehát a 407 pontot elért Montenegró kivételével az egész régió.

Az OECD-országokban átlagosan 8 százalék azoknak a diákoknak az aránya, akik csak korlátozottan tudják felismerni a problémákat, és ha szembesülnek is azokkal, akkor sem képesek köztes célokat felállítani vagy előre tervezni. Az ő arányuk Magyarországon körülbelül kétszer ennyi.

"A mai 15 éves diákok szegényes problémamegoldása a jövő felnőtteinek fő munkakeresési gondja lesz" - mondta el Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója, és hozzátette, hogy a politikai döntéshozóknak és a tanároknak át kell alakítaniuk az oktatási rendszert.

A PISA-felmérésről szóló összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!