szerző:
Eduline

A modern hirdetési eszközöknek köszönhetően ma már jelentős anyagi vonzatok nélkül is termelhető magasabb profit, a megfelelő szaktudás és a globális reklámstratégiák alkalmazásával ért el dobogós helyezést a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának (MÜTF) egy csapata a Google világversenyén.

A nagy multinacionális cégek reklámköltségeit nem képes egy kisebb vállalkozás megfizetni, az elmúlt 15 évben átformálódott információközlés azonban lehetővé teszi, hogy kisebb anyagi ráfordítással emelkedjen ki egy vállalkozás a versenytársai közül. A Google nemzetközi megmérettetésén a jelentkezőknek egy vállalkozás internetes látogatottságát kellett felfuttatniuk, a feladat megoldására a világ minden tájáról összesen 1650 csapat vállalkozott a tavasz folyamán. A magyar főiskolások a verseny három hetes időtartama alatt 22 ezer forintos költség mellett produkáltak egymillió forintos forgalmat, amely a választott cég esetében korábban  egy éves bevételnek felelt meg. „A főiskola online marketing szakirányú továbbképzésén már elsajátítottuk a szükséges program használatát, így a versenyen a kreatív megvalósításra koncentrálhattunk”, mondta el a verseny európai, közel-keleti és afrikai régiójában kiválóan szereplő csapat vezetője, Tóth László.

A magyar sikerek mögött a naprakész tudás és az igények felismerése áll. „A globalizálódó világban ugyanis a termékek versenye is átalakult, ma már a különböző árucikkek eladásánál a vágyak és szükségletek felkeltése dominál. Közeledni kell a fogyasztókhoz, és el kell nyerni lojalitásukat”, magyarázza a reklám szakma változásait dr. Pócsik Ilona, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozatának elnöke. Rugalmasan kell kezelni az információkat, ha be kívánunk kapcsolódni a jövőt jelentő ágazatba, mondta el az elnök.
„Az e-marketing és e-kereskedelem területén piacvezető skandináv országok és az Egyesült Államok szintjét kell elérnünk, a kitűnő magyar eredmények ellenére azonban hiány van Magyarországon a megfelelő szakemberekből”, mondta el Szaniszló Gábor, a főiskola Felnőttképzési Irodájának vezetője. A marketing eszközök ismerete azonban önmagában nem elegendő a sikeres reklámtevékenységhez, az adott termék piaci viszonyaiban is jártasságot kell szerezni. Így célszerű az átfogó, felületes képzés helyett már a főiskolás évek során elmélyedni egy speciális területen, erre kínál lehetőséget a MÜTF is.
A főiskola szakirányú továbbképzéseinek palettáján szerepel még a kulturális menedzser szak, ahol a kulturális programok, intézmények sikeres menedzselését , az euromenedzser képzés keretein belül pedig a változó európai feltételekhez igazodó korszerű ismeretanyagot sajátíthatják el a hallgatók. A piackutatás gyakorlata nevet viselő képzésen leendő piackutatókat oktatnak, utánpótlásból ugyanis hiány van ezen a területen is, de specialistákat képeznek a már említett online-marketing, a marketingkommunikáció és a marketingvezető szakokon is.