szerző:
Eduline

Az online jelentkezésnek számos előnye van a papíralapú felvételi jelentkezéssel szemben. Az e-felvételivel minden elektronikusan történik, így a rendszer automatikus navigálással, figyelmeztetésekkel, hibaüzenetekkel, e-mailekkel segíti a jelentkezőket a felvételi lap kitöltésében.

Az e-felvételi első lépése a www.felvi.hu oldalon történő regisztráció. A felhasználó többek között ekkor adja meg a későbbiek során használatos e-mail címét is. Amennyiben a regisztráció sikeres volt, az érdeklődő Az én felvim menüpontra kattintva választhatja ki az e-felvételi lehetőségét.

Azoknak a regisztrált látogatóknak, akik élni szeretnének az e-felvételi lehetőségével, először, mikor kiválasztják a szolgáltatást, el kell fogadniuk az elektronikus jelentkezéssel járó felhasználási feltételeket, jogokat és kötelezettségeket. Ezek elfogadása nélkül nem vehető igénybe az elektronikus jelentkezés.
Amennyiben a felvételiző elfogadja a felhasználási feltételeket, a rendszer automatikusan kiküldi a megadott e-mail címre az egyéni biztonsági kódját, amire minden belépéskor szüksége lesz, ezért érdemes jól elmenteni és megőrizni.
Az e-felvételi során a jelentkező a különböző adatcsoportoknak megfelelő űrlapokon rögzíti a szükséges adatokat. A jelentkezéshez szükséges egyéb dokumentumok elektronikus formában is feltölthetők. A dokumentumkövetelményekről az e-felvételi felülete listát készít, figyelembe véve az összes jelentkezési helyet, és figyelmeztet a hiányokra.

A jelentkezéssel járó költségeket a felvételizők egy összegben kell hogy fizessék banki átutalással, vagy dombornyomott, illetve virtuális webkártya segítségével internetes tranzakcióval, amit a e-felvételi menüpontban érhetnek el a felvételizők. A rendszer a regisztrált jelentkezések alapján automatikusan kiszámolja a jelentkező költségeit, így a felvételizőnek ezzel sem kell vesződnie.

Az elektronikus úton jelentkezőnek a webes űrlapok kitöltése, illetve az eljárási díjak befizetése után hitelesítenie kell jelentkezését, amelyre két lehetősége van:
A szükséges űrlapok kitöltése után ki kell nyomtatnia a jelentkezőnek a felületről az úgynevezett hitelesítő adatlapot és azt aláírásával hitelesítve - célszerűen ajánlott küldeményként - postáznia kell a 1380 Budapest, Pf. 1190 címre.
Amennyiben a jelentkező rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, akkor az e-felvételi menüpontban található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a hitelesítés automatikusan megtörténik.

Az elektronikus jelentkezés a hitelesítéssel válik aktívvá és hivatalossá.

Bővebb információ az Ügyfélkapuról: www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu.

(www.edupress.hu)