A magyar felsőoktatási piac a szakértők szerint elaprózott és túl sok intézmény próbálja oktatni az egyre kisebb számú hallgatóságot. Az erős versenyhelyzetre reagálva az állami intézmények azt tanácsolták, vonja meg az állam a támogatását a magánintézményektől, ezzel ellehetetlenítve működésüket, mire a magánintézmények válaszul azt kommunikálják, az maradjon a piacon, aki jobb, és gyorsabban reagál a munkaerőpiac igényeire és kihívásaira.
A Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, felkészülve a műszaki képzési terület oktatására a már tavaly elindított Logisztikai műszaki menedzserasszisztens felsősfokú szakképzése mellett Mechatronikai mérnökasszisztens és Energetikai mérnökasszisztens felsőfokú szakképzést indít 2008. szeptemberétől kezdődően.
A térség megújult technikával bíró ipara komoly munkaerőhiánnyal küzd. A főiskola erre az igényre reagálva indítja el gyakorlatorientált képzéseit, melyek kellő elméleti alapoktatással és nyelvoktatással a mérnökök és a fizikai csoportvezetők között képződő űrt kívánják feltölteni jól képzett szakemberekkel.
Giber Mihály, az AGC Autóipari Magyarország Kft. HR igazgatója úgy véli, hogy a mechatronikai szakemberképzésre óriási szükség van nem csak a régióban, de az egész országban. Álláspontja szerint nagyon keresettek az automatizálás technikájához értő szakemberek, az ACG is ilyen végzettségű és tudású embereket alkalmaz. Elsősorban gyakorlatias, talpraesett és tettrekész fiatalok képzését várják a főiskolától, akik készek precízen és leleményesen megoldani az adott problémát. „Cserébe jól fizető állások várják a végzett hallgatókat” - mondta a HR igazgató.
Az intézmény, amely a felsőfokú szakképzések tematikáját, szakmai tananyagát a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel történő együttműködés keretében kívánja végezni, lehetőséget nyújt, hogy diákjai az ACG Autóipari Magyarország Kft-ben végezhessék szakmai gyakorlatukat. A képzés gyakorlati része a Tatabányán megépült Bánki Donát Térségi Integrált Szakképző Központban valósul meg. Az itt létrehozott, a jelenkor technikai színvonalát meghaladó gyakorlati ismeretelsajátítási lehetőség jelentősen emeli a képzésből kikerülők munkába állási esélyeit.
(www.edupress.hu)