Romlik a magyar diákok teljesítménye
Bár a magyar diákok még mindig a világ élvonalához tartoznak a reáltárgyak terén, az utóbbi négy évben mégis sokat romlott a teljesítményük – derült ki egy 59 ország részvételével zajló felmérésből.
Bár a magyar diákok még mindig a világ élvonalához tartoznak a reáltárgyak terén, az utóbbi négy évben mégis sokat romlott a teljesítményük – derült ki egy 59 ország részvételével zajló felmérésből.
A matematika, illetve a természettudományok iránt érdeklődő tehetséges fiatalok magasabb szintű képzése érdekében a következő tanévben, a 9. évfolyamon kiemelt reálosztályt indít az Arany János Általános Iskola és Gimnázium. A képzés beindítását és a reálképzés megteremtését a Magyar Innovációs Szövetség, a Magyar Tudományos Akakdémia és a hazai nagyvállalatok támogatják. A képzést nyílt napon ismerteti a gimnázium december 10-11-én a Millenáris Park Fogadó épületében.
Izgalmas tudományos előadásaival legközelebb, november 27-én a székesfehérvári Teleki Blanka Gimnáziumot látogatja meg a THE Tudományos Hasznos Emberi Középiskolai Roadshow, ahol fiatal kutatók, mérnökök sikertörténeteit, illetve a műszaki-, természettudományi képzés területén oktató egyetemeket, főiskolákat ismerhetik meg az érdeklődők a bemutatott kísérletek mellett.
"Ha távolabbra láttam másoknál, azt azért tehettem, mert óriások vállán álltam" - Newton ezen, a tanárait méltató szavainak fényében adták át immár nyolcadik alkalommal a Rátz Tanár Úr Életműdíjakat november 18-án, a Magyar Tudományos Akadémián (MTA). Nyolcan vehették át az elismerést a természettudományos oktatás területén elért eredményeikért, köztük a százéves fizikatanár, Kugler Sándorné is.
Új Öveges professzorokat minden mennyiségben! - így sommázhatók az Európai Bizottság tagállamoknak szóló ajánlásai, amelyek célja, hogy újra megszerettessék a gyerekekkel a továbbtanuláskor Európa-szerte egyre népszerűtlenebb természettudományokat.
Vajon eleget tudunk-e a bogarakról, és eleget tudnak-e róluk a fiatalok? Erről kérdeztük a kétszeresen is bogaras ember hírében álló Merkl Ottót (51 éves), a Természettudományi Múzeum munkatársát.
A több generáció oktatásában tapasztalatot szerzett tanárok többsége szerint a természettudományos és műszaki oktatás színvonala erősen hanyatlik. A HVG megkérdezte őket az okokról is.
Egyre erősödő trenddel néz szembe Amerika – írja a természeti erőforrásokkal és természettudományokkal foglalkozó Natural Resources and Life Sciences Education szakfolyóirat.
A mesterképzésre elkülönített helyek többségének elosztása után Manherz Károly felsőoktatási szakállamtitkár az Edupress-nek elmondta, a rendelkezésre álló 21700 hely nagy részét a 2006-ban, államilag támogatottként felvett hallgatók számával arányosan osztották el az intézmények között, a maradék csaknem 2000 helyet pedig a jelenleg akkreditációs folyamat alatt álló szakokra és a jelentkezések után körvonalazódott igények szolgálatára tartalékolják. A szakok közötti leosztás intézményi hatáskör.
Több kontinensen indult el tavaly az a program, amely a számítógépes tanítási módszer hatékonyságát vizsgálja általános iskolákban, és amelyhez két fővárosi intézmény is csatlakozott. Az úgynevezett "Kölyök laptopok" óraközi használata tapasztalatok szerint növeli a természettudomány iránt érdeklődők számát.
Az Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma idén nyolcadik alkalommal írta ki Rátz Tanár Úr Életműdíj pályázatát.
Ma abból lesz fizikus, kémikus vagy biológus, akit máshová nem vesznek fel. A legintelligensebb elmék inkább jól fizető szakmát választanak a versenyszférában. Kikből lesznek a magyar tudósok? Miért nem vonzó ma a természettudomány? Kroó Norbert egyetemi tanárral, egykori államtitkárral, fizikussal, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagjával beszélgettünk a felsőoktatási felvételi ponthatárokról, a hazai oktatási rendszer átalakulásáról.