Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Sikerült előrelépést tenniük az európai uniós tagállamoknak az elmúlt évtizedben oktatási rendszereik kulcsfontosságú területein, de a 2010-re elérni kívánt öt referenciaérték közül mindössze egyet tudtak teljesíteni - állapította meg kedden Brüsszelben kiadott jelentésében az Európai Bizottság.
Közleménye szerint megvalósult a matematikából, természettudományokból, technológiából és műszaki tudományokból diplomát szerzők számának növelésére irányuló célkitűzése: 2000 óta 37 százalékos növekedés következett be, ami jóval túlszárnyalja az eredeti 15 százalékos célt.
Nem elégséges ugyanakkor a haladás a lemorzsolódók arányának csökkentése, a felső középfokú oktatást befejezők számának növelése, az olvasási készségek javítása, valamint az oktatásban és képzésben részt vevő felnőttek hányadának növelése terén. A lemorzsolódás okairól bővebben itt olvashatsz.
Az évtized végére az EU szeretné elérni az oktatásból és képzésből lemorzsolódók arányának 10 százalék alá csökkentését. A jelenlegi mutató 14,4 százalék (Magyarországon 2009-es adatok szerint 11,2 százalék). Cél, hogy legalább 40 százalékra növeljék a felsőfokú végzettséggel rendelkező 30–34 évesek arányát a jelenlegi 32,3 százalékról (Magyarországról 23,9).
A 4 év és az iskolaköteles kor közötti gyermekek legalább 95 százalékának részt kell vennie a kisgyermekkori nevelésben a mostani 92,3 százalék (Magyarországon 94,6) helyett. A nem megfelelő olvasási, matematikai és természettudományos készségekkel rendelkező 15 évesek arányát 15 százalék alá kellene csökkenteni 20 százalékról (Magyarországon 17,6), továbbá legalább 15 százalékra kellene növelni azoknak a felnőtteknek a számát, akik részt vesznek egész életen át tartó tanulási programokban (a jelenlegi arány 9,3 százalék).