Már a játékok is okosabbak lesznek, jöhet az élő Toy Story.
A világ legismertebb játékgyártója, a Barbie babákat is jegyző Mattel együttműködésre lépett az OpenAI-jal, hogy mesterséges intelligenciával támogatott játékokat és játékélményeket hozzanak létre – írja a Reuters a válallat csütörtöki bejelentése alapján.
Az első ilyen AI-alapú termék már idén megjelenhet a boltokban és nem feltétlenül csak a babák formájában, ugyanis ez a cég gyártja a Hot Wheels kisautókat és az Uno kártyajátékokat is.
A vállalat közleménye szerint céljuk, hogy a mesterséges intelligencia „varázsát” életkornak megfelelő, biztonságos és innovatív játékformákban használják fel. Ennél konrkétabb részleteket nem árultak el a fejlesztésről, így egyelőre nem tudni, hogy valóban életre kel-e a Toy Story.
Az együttműködés azonban nem kizárólag a játékfejlesztést érinti: a Mattel üzleti folyamataiba is beépíti az OpenAI fejlett eszközeit, például a ChatGPT Enterprise-t, hogy javítsák a termékinnovációt és a cég egészére kiterjedő digitális átalakulást.
A Mattel az elmúlt évben is törekedett arra, hogy a klasszikus játékgyártáson túl is bevételekhez jusson: mozifilmeket, tévésorozatokat és mobiljátékokat készítettek többek között a Barbie és a Hot Wheels márkákra építve. Minderre azért is szükségük volt, mert a vállalat játékpiaci bevételei vészesen csökkenni kezdtek. A helyzet kezelésére májusban a cég visszavonta éves pénzügyi előrejelzését, és bejelentette: áremelésre készül néhány termék esetében az amerikai piacon, hogy ellensúlyozza a megnövekedett ellátási lánc költségeit.