szerző:
Eduline

A tankerületi központok által fenntartott intézmények kevesebb mint öt százalékában differenciálták a béremelés utolsó részletét szeptemberben. A Klebelsberg Központ azt is hozzátette: az intézmények az idén kidolgozzák a teljesítményértékelés szempontrendszerét.

©

A Magyar Idők azt írja, a pótlékok esetében is lehetősége volt az intézményeknek a differenciálásra. Ismertetésük szerint az iskolák több mint 20 százaléka döntött úgy, hogy differenciálja az osztályfőnöki, intézményvezető-helyettesi és a munkaközösség-vezetői pótlékokat.

Hozzátették: az arányok nagyjából megfelelnek az előzetes várakozásaiknak. Indoklásuk szerint egy új típusú motivációs elemről van szó, amely az intézményvezetők és a nevelőtestületek számára lehetőséget nyújt, nem pedig kötelezettséget a többletmunka elismerésére. Minden évben eldönthetik, hogy élni kívánnak-e a lehetőséggel vagy sem, azt azonban hangsúlyozni kell, hogy akár differenciál egy intézményvezető, akár nem, a pedagógusok garantált illetményalapja mindenképpen a magasabb összeg.

Sokatmondó ábra a pedagógusok fizetésének változásáról

Ha a pedagógusok keresetét a diplomások béréhez viszonyítjuk, kiderül: nem olyan rózsás a tanárok, tanítók, óvodapedagógusok helyzete. Nahalka István oktatáskutató a pedagógusok bruttó bérét a nemzetgazdasági éves bruttó átlagbérekkel hasonlította össze, az eredmény pedig nem mutat olyan rózsás helyzetet, mint amilyenről az elmúlt hetekben az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) több államtitkára is beszélt.