szerző:
Eduline

"Legyünk őszinték: ezek politikai akciók" - így értékelte az elmúlt hetek diáktüntetéseit Hoffmann Rózsa volt oktatási államtitkár, aki szerint a diákok nagy része azt sem tudja, miért ment el a demonstrációkra, "hacsak a jó buliért nem".

A múlt heti diáktüntetés. Hoffmann Rózsa szerint csak "politikai akció"

"Legyünk őszinték: ezek politikai akciók. Nem tudom komolyan venni azt a diáktüntetést, ahol több a felnőtt, mint a tanuló, és ahol a szakszervezet elnöke hangos szóval kormányváltás mellett agitál, a diákok nagy része meg azt sem tudja, hogy miért ment oda, hacsak a jó buliért nem" - mondta a volt államtitkár a Magyar Hírlapnak.

Hozzátette: "természetesen" a gyerekek véleményére oda kell figyelni, enélkül nincs jó pedagógiai munka. Hoffmann Rózsa szerint a tanulói terhelés mindig probléma volt, azokba az iskolákba, ahol valóban túlzott mértékűek a feladatok, érdemes szakértőket hívni, hogy megvizsgálják, valójában igaz-e, és ha igen, mi okozza.

"Ugyanis a Nemzeti alaptantervből nem következik szükségképpen. Azt azonban tudni kell, ha a gyerekektől elvárt munkát radikálisan csökkentenénk, azt Magyarország következő évtizedeinek jelentős színvonalesése követné" - szögezte le.

Így értékel Hoffmann Rózsa: az oktatási ötletekre ötöst, a kivitelezésre négyest, helyenként hármast adna

A kormány oktatáspolitikai elképzeléseire, intézkedéseire "erős jelest, a kivitelezésre pedig jót, helyenként közepest adnék" - mondta Hoffmann Rózsa a Magyar Hírlapnak. A volt oktatási államtitkár szerint ő elsősorban szakemberként foglalkozott az oktatással, "mert ehhez értek igazán, a politikában lassan túlsúlyossá váló kommunikációs képességeim gyengébbek voltak".

A diákokat nem lehet megfélemlíteni - Budapesten tüntettek az oktatási rendszerváltásért

"A jelenlegi oktatási rendszer rohad" - hangzott el a Kossuth téren, ahol több ezer diák, szülő és tanár tüntetett az "oktatási rendszerváltásért". A tömeg a Deák Ferenc térről vonult át a Parlament elé, ahol bejelentették: március 15-én ismét utcára vonulnak.