szerző:
Eduline

A Magyar Reklámszövetség etikai bizottságához fordult a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) az OLX kerékpáros reklámja miatt - mondta Galló Istvánné, a szakszervezet elnöke.

A PSZ elnöke szerdai sajtótájékoztatóján idézte a reklámetikai kódexet, mely szerint a reklám nem kelthet olyan érzést, ami sérti a társadalom általános erkölcsi normáit. Szerinte ennek a reklámfilmnek az az üzenete, hogy a "tanárok megvehetők". Galló Istvánné hozzátette: emiatt a Magyar Reklámszövetség reklámetikai bizottságához fordultak, mert "a film lenézi a tanárokat, és ízléstelen".

A Pedagógusok Szakszervezete kedden juttatta el a sajtónak azt a közleményt, amellyel az OLX.hu kerékpáros reklámja ellen tiltakoztak, szerintük ugyanis a "humorosnak szánt, de a valóságban cseppet sem vicces" reklámban szereplő tanáron keresztül a készítők "egy egész szakmát aláztak a sárga porig", rombolják "a szakma becsületét, a pedagóguspálya presztízsét".

A hirdetési oldal szerdán reagált a PSZ kritikáira, azt közölték: meglepte őket a szakszervezet közleménye, valamint annak "rendkívül határozott hangvétele, amely olyan következtetésekre épül, amelyek ellentétben állnak a vállalat szolgáltatási és kommunikációs felfogásával. Ezúton kívánjuk hangsúlyozni, hogy a film egyetlen kockájában sem érhető tetten a PSZ által vélelmezett tartalom” – olvasható a hirdetési oldal szerdai közleményében.

Hozzátették, hogy különösen nagyra tartják a pedagógusszakmát, "a pedagógusok elkötelezett munkáját, amely a tudás átadására, az életre való felkészítésre törekszik”. „A reklámfilmmel természetesen egyetlen pedagógust sem állt szándékunkban megsérteni” – írják, az PSZ által kifogásolt reklámról pedig kiemelik: „a mindenki számára elégedettséggel járó megegyezés, akár humoros formában is, a mindennapjaink része – történjen ez akár egy tanár, diák vagy bármilyen más hivatás gyakorlójának részéről”.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!