szerző:
Eduline

A Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat teljesen normális, ám tanulmányaikban hátrányos helyzetük miatt lemaradt roma diákokat minősített fogyatékosnak, így nem kaphatták meg a szükséges oktatást.

A HírTv riportot közölt Heves megyei roma diákokról, akik még serdülő korukra sem tanultak meg rendesen olvasni. A megyében az enyhe fokú értelmi fogyatékosnak minősített diákok 98 százaléka cigány származású, ez az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány elnöke, Daróczi Gábor szerint egyértelmű szegregációs szándékra utal.

A csatorna által megszólaltatott pszichológus szerint a Heves Megyei Pedagógiai Szolgálat olyan, úgynevezett Budapest Binet-tesztet alkalmazott a gyerekeknél, amely a szociokulturális tényezőket nem veszi figyelembe. A hátrányos helyzetű, a tananyagban lemaradt tanulók számára ez túl merev teszt, ezért sorozatosan minősítették fogyatékosnak a gyerekeket, így nem kaphattak valódi képességeiknek megfelelő oktatást.

Az alapítvány beperelte a szolgálatot, az eljárás végén a bíróság helyt adott a keresetnek, emellett elmarasztalta a Kliket és az Emberi Erőforrások Minisztériumát is, amely a bíróság szerint "asszisztált" a gyerekek megkülönböztetésében.

Az egyik szülő a csatornának komoran fogalmazott:

Nem értelmi fogyatékos az Alex. Nem. Tudott volna tanulni, csakhogy jobban kéne velük foglalkozni, és akkor jobban ment volna neki. Ő szeretett volna mentős lenni, de mi lesz belőle? Hát, segédmunkás... mást nem tudunk mondani

Szegregáció kapcsán ajánljuk 
Ismét felelősségre vonták az államot: a leszakadóknak nem marad semmi esélyük az életben
Százmilliókra perelik a Kliket a gyöngyöspatai roma tanulók
Iskola a kerítésen innen: csikorog a menekültek integrációja
Inkább nem is küszködne a kormányzat a hátrányos helyzetű diákokkal
Váci püspök: Az egyházi iskolák részt vesznek a szegregációban
Európai Bizottság: Egyre nő a szegregáció Magyarországon
Egy újabb oktatási szakember hagyta faképnél Balogékat