A brit oktatási tárca szerint az utóbbi években túlságosan „elméleti” irányt vett a matekérettségi, ezért a jövőben...
A brit oktatási tárca szerint az utóbbi években túlságosan „elméleti” irányt vett a matekérettségi, ezért a jövőben jóval több gyakorlati példát tartalmaznának a feladatsorok – írja a The Guardian.
Michael Gove oktatási miniszter célja, hogy a matek elsősorban a diákok problémamegoldó képességét fejlessze, ennek jegyében nemcsak az érettségit, hanem a teljes tizenegyedikes-tizenkettedikes tanmenetet újraírnák.
A példákat a tervek szerint „a mindennapi életből” vennék, ezzel szeretnék rábírni a diákokat, hogy ne hagyják abba a matektanulást a kisérettségi után, hanem folytassák az órákat 17-18 éves korukban is – még akkor is, ha nem felvételiznek belőle.
Az a tapasztalat ugyanis, hogy a 16 éves korban kötelező vizsga után a diákok nagy része felhagy a matematikával, és csak a választott tantárgyaira koncentrál – mondván, hogy a matek túl nehéz, tele van elméleti problémákkal, és nem sok gyakorlati haszna van. A tervek szerint a Cambridge professzora, Tim Govers vezeti majd az új tanmenet kidolgozását. Új vizsga váltja fel a brit GCSE érettségit hamarosan – a részletekről itt olvashattok.