szerző:
Eduline

Biztosan többen emlékeztek az iskolai büntető célú, igazságtalan, többnyire értelmetlen feladatokra. Az amerikai Robert W. Coleman Általános Iskolában más lehetőségük van a rendetlenül viselkedő gyerekeknek.

Természetesen a testi fenyítésnek már régen vége, de a mai napig akadnak súlyos büntetések egyes iskolákban, emlékezzünk csak a wc-pucolásos esetre a közelmúltból. Lehetőségként még ad-hoc jelleggel a tanár által kitalált büntető célú feladatokat kellett megoldani, más csak egyszerűen felküldte a diákot az igazgatóhoz.

A baltimore-i Robert W. Coleman Általános Iskolában ehelyett inkább felajánlják a diákoknak, hogy elmenjenek a Tudatos Perecek Szobájába - írja az Upworthy. A szobában a gyerekek egy dekorált, nyugodt, meditációra alkalmas környezetbe kerülnek. A földön ülve végezhetnek légző- és meditációs gyakorlatokat.

A gyakorlatokat arra alapozták, hogy a diákok a meditációval nyugodtabbak és fókuszáltabbak lehetnek hosszabb távon, vagyis az órai környezetben is kisebb eséllyel zavarják a foglalkozást. Az iskolában további lehetőség van jóga és agykontrollos foglalkozáson való részvételre. Az iskolában a foglalkozások koordinátora is örül a sikernek, hiszen elképzelni is nehéz, hogy alsó tagozatos gyerekek hosszú időn keresztül tudjanak egy helyben, nyugalomban ülni. Még egy ajándékozós iskolai karácsonyi ünnepség előtt is inkább többen meditáltak, így uralkodva az izgalmak felett.

Az eredményeknek köszönhetően a tavalyi tanévben senki sem kapott klasszikus értelembe vett iskolai büntetést.

Komoly hatása lehet az iskolai meditációnak

Nálunk az egyházak tiltakoztak ellene, de most komoly felfedezést tettek Kaliforniában. Nálunk elég nagy vita övezte a Diákrelax programot, ami főleg az egyházi kritikák miatt került partvonalra, pedig az Emmi máig támogatja az iskolai stresszoldás egyes formáit. Az Egyesült Államokban most az iskolai meditáció hatásaira csodálkozik rá a New York Times.