Van, aki „Csillagösvényt” készített a járvány miatt otthonról tanuló tanítványainak. Máshol képregényt, mémeket, filmplakátot készíthettek a diákok. Mutatjuk a Hankook Oktatási Pályázati Program (HOPP) nyerteseit.
Alsó tagozat kategóriában Kiss Mónika Mária, a Szegedi Orczy István Általános Iskola pedagógusa nyert, aki a koronavírus-járvány idején mesei keretbe ágyazott projektjével azt próbálta elérni, hogy a diákjai az online tanulás időszakában is úgy érezzék, hogy együtt vannak, közösségként, egy történettel, ami róluk szól. Ez a történet lett a „Csillagösvény”, amit végigjárva a gyerekek különböző alkalmazásokon keresztül dolgoztak közös projekteken, többek között a Padlet, az AnswerGarden, a Mentimeter, a lino, a Nearpod, a Microsoft Sway, a Minecraft, a Voki, a Piktochart, a BeFunky és a Skype használatával.
A felső tagozatosokkal foglalkozó tanárok közül Antaliné Miss Lilla pályázata nyert. A Dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskola tanárának diákjai többek között fiktív névjegykártyák, képregények, filmplakátok készítésén, digitális történetmesélésen, sőt akár mémkészítésen keresztül szerezhettek új készségeket, a tananyagot pedig többek között kvízekkel, szófelhő- és gondolattérkép-készítéssel, pontvadász villámkérdésekkel sajátíthatták el. Az órákon sokféle appot, többek között a Geniallyt, a LearningAppset, a Wordwallt, a Mentimetert, a Wordartot, a Mindomot és a Fakebookot is használták a diákok projektjeik megvalósítására.
A középiskolai pályázók közül József Attila, a Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium tanára nyert. A 20 éve oktató nyelvtanár elsősorban a Google Classroom és a Google Drive lehetőségeit használta az online tanulás időszakában: például a LearningApps saját és mások által készített, nyilvános tartalmait, amelyet később kiegészített a diákjaival közösen készített Quizlet és Kahoot! feladatokkal, Mentimeterrel, Liveworksheets-szel, a Test zur Grammatik telefonos alkalmazással, a LyricsTraining alkalmazással, a text2mindmap gondolattérkép-készítővel, a Redmenta és Google Forms tesztfunkciójával, az Etherpaddal és a BookCreatorral is. Ezeket a szókincs és a nyelvtan gyakorlására, készségfejlesztésre, tanórai összefoglalásra, véleménynyilvánításra és szorgalmi feladatokra használta.
A közönségdíjas Márffy Bence, a Sárvári Nádasdy Tamás Általános Iskola magyar-történelem szakos tanára lett több mint kétezer szavazattal. Ő népszerű, irodalmi-történelmi témájú YouTube-csatornát is működtet 43 ezer követővel, a gamifikáció módszerét rendszeresen használja, az ehhez kapcsolódó feladatok között szerepel plakátkészítés, képregényalkotás, társasjáték szerkesztése játékszabállyal, saját dolgozat készítése megoldókulccsal, tanult művek parafrázisainak megírása, kiselőadások, kisfilmek vagy épp Rambo-vers elkészítése is.
Érdemes-e már gyerekkorban elkezdeni a nyelvtanulást? Mire jó a „babaangol” és az „ovis német”? Milyen két tannyelvű iskolák működnek Budapesten, és milyen képzést kínálnak? Mennyibe kerül a nulláról eljutni a B2-es szintig? Ezeket a kérdéseket is megválaszoljuk a HVG Nyelvtanulás 2022 kiadványában, amely a nyelvvizsga előtt állóknak is segít.
Hogy könnyebb legyen választani, összehasonlítottuk a legnépszerűbb vizsgatípusokat, megnéztük a feladatokat és az árakat, sőt még a szakmai és az online nyelvvizsgákat is. És persze annak is utánajártunk, miért „néma” – vagyis miért nem beszél idegen nyelveket – a magyarok fele. A HVG Nyelvtanulás 2022 kiadványt keressétek az újságárusoknál vagy rendeljétek meg itt.
|