A digitális oktatásról beszélt az elitgimnázium igazgatója, szerinte a tanárok leterheltsége nemhogy csökkent volna, ellenkezőleg, sokkal több időt igényel a felkészülés.
"A helyzet változatos képet mutat" – összegezte véleményét Székely György, a Veres Péter Gimnázium igazgatója a Pénzcentrumnak adott interjújában. Úgy gondolja, hogy a tanárok terhelése nemhogy csökkent volna, hanem ellenkezőleg, sokkal több időt igényel most az órák előkészítése. A diákokon és tanárokon kívül ráadásul a szülők terhelése megnőtt.
"Hangsúlyozzuk, hogy a kollégák terhelése nemhogy csökkent volna, hanem ellenkezőleg, sokkal-sokkal több időt igényel az órák előkészítése, a tanulói munkák értékelése, a különböző platformok/szoftverek megtanulása."
Az igazgató az interjúban elmondta, azt kérték a tanároktól, hogy ne akarjanak túl sok tananyagot "átadni", sok házi feladatot adni és ne túl sok csatornán közvetítsék mindezt. Ők a Kréta rendszert használják, de kapcsolattartásra használják például a Zoom-ot, a Skype-ot, Messengert is. Elmondta azt is, hogy egységesen szeretnének átállni a Google Classroomra. A tanárok nagyon motiváltak, innovatívak, sok ötletük van, próbálnak ebből a helyzetből valami hasznosat, jót kihozni (nem a hagyományos tartalmakat átvinni más platformra) - mondta.
Az igazgató szerint példaértékű a tanárok hozzáállása a kialakult helyzethez és a diákok együttműködési hajlandósága is. Úgy gondolja, hogy a közeljövőben fontos feladat lesz annak felmérése, hogy mit bírnak a diákok, és egy adott tantárgyra mennyit kell tanulniuk.
Székely György úgy látja, hogy a diákok számára talán a legnagyobb kihívás a digitális oktatásban a megfelelő napirend kialakítása, a tanárok számára pedig a megfelelő platform kiválasztása. Megemlíti, hogy hatalmas kihívás a diákok munkájának ellenőrzése, értékelése, valamint a diákok motivációjának fenntartása.
Azzal kapcsolatban, hogy a diákoknak hogyan sikerült az átállás, az iskola igazgatója azt mondta, hogy a szülők terhelését is hozzá kell venni a tapasztalatokhoz, főleg a fiatalabb (ötödikes-hatodikos) diákok esetében.
Többek között a Nemzeti Alaptanterv (NAT) 2020 szeptember elsejére tervezett bevezetésének elhalasztását, a szakképzés átalakításának felfüggesztését és az érettségi, valamint a szakmai vizsgák alternatíváinak sürgős kidolgozását kéri a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ), a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) és a Civil Közoktatási Platform (CKP) a kormánytól.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|