Digitális szövegértés-fejlesztő iskolai pilot program indul: 34 vidéki iskolában ezer diák kap hozzáférést az ajánlott és kötelező olvasmányok mellett a kortárs kedvenceket innovatív, interaktív formában kínáló könyvtárhoz.
A MTI-nek eljuttatott közlemény szerint a Klebelsberg Központ egy magyar startuptól, a BOOKR Kids-től vásárolt szoftvercsomagot a tankerületi fenntartású iskolákban korábban kiosztott tabletekre.
A BOOKR Suli egy kötelező és ajánlott olvasmányokból álló interaktív könyvtár, amely 16 megye 34 egytől egyig vidéki, túlnyomórészt kistelepülési iskolájában, mintegy ezer tanulóhoz jut majd el a 2019/2020-as tanév, egyben a program első félévében.
A tabletre és mobilra letölthető BOOKR Suli polcain a Nemzeti alaptanterv ajánlásainak megfelelő digitális interaktív könyvek találhatók meg. A készítők a klasszikusokat új, a mai gyerekek számára könnyebben befogadható illusztrációkkal álmodták újra. Fiatal dizájnerek rajzolták meg a kötelezők olyan ikonikus karaktereit, mint Toldi, Boka vagy Steinmann, a jó tanuló.
Kompromisszumra kellene törekedni: nagyon fontos, hogy bizonyos klasszikus magyar művek ne kerüljenek ki a kánonból, de be kellene engedni az iskolába a kortárs könyveket és a kortárs írókat is - mondta a kötelező olvasmányokról Dóka Péter író, a Móra Könyvkiadó irodalmi szerkesztője.
Az alkalmazásban a pedagógusok által nagyra értékelt, olyan modern kedvencek is helyet kaptak, mint Lackfi János vagy Varró Dániel művei. A könyvekhez nemcsak hangos felolvasás tartozik, hanem illusztrációk is. A készítők ügyeltek arra is, hogy az interakciók ne vonják el a gyerekek figyelmét a szövegről. A történetek gördülékenyen, folyamszerűen haladnak előre, átsegítve az olvasót a nehezebb részek értelmezésében. A könyvek végén található feladatok pedig ráerősítenek erre a mechanizmusra, a történetben való elmélyedést segítik. A könyvek szótagolt vagy diszlexiabarát verzióban is elérhetők. A tanárokat pedig mintaóravázlatokkal, oktatási segédanyagokkal és pedagógus továbbképzéssel is segíti a BOOKR Kids - közölték.
A Szegedi Tudományegyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem tanárainak bevonásával hatástanulmány is készül majd a pilot program eredményeiről, az alkalmazásban olvasással töltött idő és a szövegértés-fejlesztő játékok hatékonyságát mutató mért adatok, illetve a programba bevont pedagógusokkal készített szakértői mélyinterjúk alapján.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|