Elkezdődött a tanév, már minden diák megkapta az órarendjét, amiből kiderül, hogy hány órát kell az iskolában tölteniük, mikor érnek haza, és milyen nehéz lesz egy hetük.
"Csökkentjük a tanulók, a pedagógusok terheit, megvalósul az intézmények nagyobb szabadsága, és szeretném, ha részesei lennének annak a párbeszédnek, amellyel jobb, versenyképesebb oktatást tudunk biztosítani" - mondta korábban Bódis József oktatási államtitkár.
Az államtitkár ugyanakkor úgy fogalmazott, "a túlterheltséget valóban gyakran hangoztatják, de ez meglehetősen szubjektív, és a valós adatokkal nehezen vagy egyáltalán nem alátámasztható sztereotípia."
Ha úgy érzitek, a diákok tényleg túlterheltek az iskolában, és saját példát is tudtok mutatni, akkor küldjétek el nekünk (az [email protected] címre), hány órát kell végigülnötök egy-egy nap és mikor értek haza az iskolából. Az üzeneben írjátok meg azt is, hogy milyen évfolyamon, milyen iskolatípusban tanultok és van-e délutánonként valamilyen szakkörötök, korrepetálásotok vagy jártok-e különórákra.
A magyar diák jelentős része jelentős „unalomfaktorral", „szorongásfaktorral" és alacsony „élményfaktorral" éli végig iskolás éveit. A magyar köznevelési rendszer jelenleg egy komoly paradigmaváltó krízist él át - írja a Nemzeti Pedagóguskar helyzetértékelésében, amelyet hétfőn hoztak nyilvánosságra. A világról alkotott tudástömeg egyre szaporodó, elvárt információmennyiségben sűrűsödik, amelyet egyre nagyobb mennyiségű óratömegben próbál átadni a legtöbb iskola.