Keményen visszavágott a minisztériumnak a Történelemtanárok Egylete

1

A Történelemtanárok Egyletével (és számos más, évtizedek óta működő pedagógus szakmai szervezettel) a minisztérium semmilyen módon nem egyeztetett a Nemzeti alaptanterv koncepciójáról - reagált a szervezet arra, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt közölte, az új alaptantervről folyamatos az egyeztetés magyar és külföldi szakemberekkel, civil és szakmai szervezetekkel.

Forrás: Fülöp Máté

Ahogy azt szerda reggel megírtuk, az Emberi Erőforrások Minisztériuma közleményében azt írta, "a szakmai eljárások és egyeztetések szerint, a „szakmai nyilvánosság teljes, ütemezett bevonásával” történik az új Nemzeti alaptanterv kidolgozása.

hirdetés
hirdetés

A tárca szerint folyamatosak az egyeztetések a szakmai szervezetekkel. „A koncepciótervezetét Csépe Valéria professzor asszony, köznevelés tartalmi megújításáért felelős miniszteri biztos több szakmai fórumon ismertette, beleértve Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Közoktatási Elnöki Bizottságát, valamint az MTA Filozófiai és Történettudományok Osztálya Pedagógiai Tudományos Bizottságát” - írták, hozzátéve: a koncepcióra érkezett javaslatokról és együttműködési szándékokról azóta is folyamatos az egyeztetés a magyar és külföldi szakemberekkel, civil és szakmai szervezetekkel, jelenleg és egészen az év végéig folyik a koncepció mélyítése, bővítése.

A Történelemtanárok Egylete Facebook-oldalán reagált a minisztériumi közleményre. "A Történelemtanárok Egyletével (és számos más, évtizedek óta működő pedagógus szakmai szervezetettel) a minisztérium semmilyen módon nem egyeztetett Nemzeti Alaptanterv koncepciójáról. Az idézett állítás ("a koncepcióra érkezett javaslatokról és együttműködési szándékokról azóta is folyamatos az egyeztetés a magyar és külföldi szakemberekkel, civil és szakmai szervezetekkel" - a szerk.) tehát nem felel meg a valóságnak. Vagyis nem igaz. A közlemény hazudik" - írják.

Hemzseg a szakmai hibáktól és hiányosságoktól az új alaptanterv?

Tizenöt pontban foglalta össze a problémákat az új Nemzeti alaptanterv koncepciójáról szóló elemzésében Nahalka István oktatáskutató, a Civil Közoktatási Platform szakértője, aki többek között azt írja, az új alaptanterv számos fontos kérdéssel egyáltalán nem foglalkozik, és a hosszabb tanév bevezetésének szükségességét sem tudja érvekkel alátámasztani.

hirdetés

Hozzászólások (1)

Üdv! Nem is tudom, hová lenne érdemes írnom... Szerintem ezen az oldalon jó lenne ismertetni az érintettekkel a különböző diákokkal kapcsolatos pályázatokat is! Most pl az Új Európa Alapítványnál újra elérhető (az elmúlt évekhez hasonlóan) a Tehetségtámogató Program, ezúttal a 10-18 éves diákoknak, Művészet-Tudomány kategóriában! http://bit.ly/Tehetseg_Muv-Tud

Új hozzászólás



hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X