Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egy 3500 amerikai általános iskolást bevonó vizsgálatban az elvált szülők gyermekei rosszabbul teljesítettek a matematikai feladatokban, mint teljes családban élő társaik. A válóper lezajlását követően teljesítményük azonban újra megközelíti utóbbiakét.
Hyun Sik Kim, a Wisconsini Egyetem szociológusa az American Sociological Review című szaklapban tette közzé kutatási eredményeit. Különösen meglepte, hogy a válás előtt az érintett gyerekek semmiben nem különböztek társaiktól. Azt várta volna ugyanis, hogy a szülők közti konfliktusok, amelyek végeredményben a váláshoz vezetnek, megterhelik a gyerekeket - magyarázta a kutató Die Welt című német lap internetes kiadása szerint.
Kim összesen több mint 3500 iskolás adatait értékelte ki, akik 1998-ban még óvodáskorúak voltak, és szüleikkel egyetemben egy hosszútávú vizsgálatban vettek részt. Ez tette lehetővé, hogy a családok adatait a válás előtt és után is elemezhesse.
A matematikai teljesítmény befolyásolásán kívül a vizsgálat fényt derített arra is, hogy a válási procedúra alatt a gyerekek szorongóbbak és kevesebb önbizalmuk van, mint társaiknak, továbbá gyakrabban érzik magányosnak magukat. A szülők válása ugyanakkor egyáltalán nem hatott ki az érintett iskolások olvasási készségére.