A pedagóguséletpálya-modell részleteiről, többek között a pedagógusok minősítési eljárásának lehetséges módjairól, szempontjairól egyeztetett szakmai szervezetekkel kedden a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma oktatási államtitkársága.
Az államtitkárság közleményében felidézte a két héttel ezelőtti konzultációt, amelyen - mint írták - a résztvevő civil szervezetek képviselői egyhangúlag a pedagóguséletpálya-modell koncepciójának támogatásáról nyilatkoztak, illetve felkérték az államtitkárságot a törvényalkotási folyamat felgyorsítására.
A keddi konzultáción a megjelentek egyetértettek abban, hogy a pedagógusok jelenleginél lényegesen jobb erkölcsi és anyagi megbecsülésének döntő feltétele a pedagógus életpálya-modell bevezetése és ezzel együtt az iskolai feladatok újragondolása.
A szakmai szervezetek fontosnak tartják, hogy a társadalom elfogadja: a pedagógus életpálya-modell bevezetése hozzájárul az oktatás minőségének javulásához - olvasható a közleményben; a résztvevők azt szeretnék, ha a parlament minél hamarabb elfogadná az új közoktatási törvényt - írták. Az oktatásért felelős államtitkárság folytatja a konzultációt, amelybe minél több pedagógus szakmai szervezetet szeretne bevonni.
MTI