Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az MSZP szerint a kormány a diákok helyett az intézményeket helyezi közoktatási politikájának középpontjába. A szocialista Hiller István arra szólította fel a kabinetet pénteki sajtótájékoztatóján, hogy vonja vissza és dolgozza át a közoktatási törvény tervezetét.
Az MSZP humánpolitikai kabinetvezetője azt mondta: a kereszténydemokrata Hoffmann Rózsa vezette oktatási államtitkárság szakított azzal az 1994 óta minden kormányra jellemző megközelítéssel, amely a gyermekeket helyezte a közoktatás-politika középpontjába.
Hozzátette: a közoktatási törvény koncepciója átgondolatlan, szakmailag és pénzügyileg bizonytalan, a róla folyó egyeztetés pedig elégtelen, ezért a kormánynak azt vissza kellene vonnia és át kellene dolgoznia.
A javaslatról azt mondta: az MSZP számítása szerint annak megvalósítása mintegy 140 milliárd forint költségvetési többletforrást igényelne, de nem derül ki belőle, hogy a kormány ezt miből teremtené elő. A tervezet csak akkor vehető komolyan, ha azt a pénzügyekért felelős nemzetgazdasági miniszter ellenjegyzi.
A koncepció megalapozatlanságára a szocialista politikus példaként hozta, hogy az abban szereplő 60 órányi "kötelezően önkéntes" karitatív munka - százezer érettségizővel számolva - évente hatmillió munkaórát jelent, a dokumentum azonban nem szól arról, hogy ezt ki fogja megszervezni, és arról sem, hogy mennyibe kerülne a diákok utaztatása, ellátása, elszállásolása.
Hiller István úgy fogalmazott: a közoktatási törvény tervezete az eddiginél több terhet ró az iskolafenntartó önkormányzatokra és a pedagógusokra. Egyetlen jó dolog van benne: hogy elhalasztották, és az a korábban bejelentett januári időpontban nem került a kormány elé - fűzte hozzá. Idézte a Magyar Pedagógiai Társaság véleményét is, amely állásfoglalása szerint "nem tud támogatni olyan jogalkotói törekvést, amely a tudományosság kritériumainak nem felel meg".
A szocialista politikus arra szólította fel a kormányt: a közoktatási törvény koncepcióját úgy dolgozza át, hogy az intézményközpontú szemlélet helyett ismét a diákokat helyezze a középpontba. Azt is kérte, az oktatási államtitkárság folytasson érdemi egyeztetést a dokumentumról, majd a véleményeket - különösen a legnagyobb iskolafenntartókét, az önkormányzatokét - hozza nyilvánosságra. Javasolta, hogy a kormány folytassa az elődje által elindított Új tudás programot és a Nemzeti Iskolafelújítási Programot. Valamint felszólította az oktatási államtitkárságot arra is, hogy végezze el a tervezet megvalósításához szükséges számításokat, és tárja azokat a nyilvánosság elé.