szerző:
Edupress

A Felsőoktatási Média Konferencia délutáni programjában az egyetemisták, főiskolások médiafogyasztási szokásainak bemutatása mellett az őket leginkább megérintő gerillamarketing eszközökről is szó esett. A nem hagyományos reklámstratégia ismertetése után a Hegyalja fesztiválról, a diákhitelről és a Leszrádióról is a gerillamarketing eszközeinek szempontjából hangzottak el előadások.

Havasi Zoltán, a Kirowski stratégiai tervezési vezetője a mai egyetemisták, a jelenlegi középiskolások és a 4-5 évvel ezelőtt középiskolába járók online fogyasztási szokásait hasonlította össze a konferencia délutáni programjában, a Gutenberg galaxis kontra online - a fiatalok online fogyasztásáról című prezentációjában. "Közhely ugyan, de valóban másik galaxisról beszélhetünk napjainkban" - jelentette ki a Havasi Zoltán, aki az újság- és könyvolvasási jellemvonások mellett a televíziózási, rádiózási és internetezési szokásokról is beszámolt. Míg a mai egyetemista, főiskolás társadalom 2,7 órát tölt a képernyő előtt, és a középiskolások is hasonló időtartamot, 2,8 órát tévéznek egy átlagos hétköznapon, addig a jelenlegi hallgatók 4-5 évvel korábban még 1,49 órát töltöttek el a tévé előtt - mondta el a szakértő. Folytatta: a rádióhallgatásra hasonló időtartamot fordítanak a mai egyetemista, főiskolás társadalom, mint évekkel korábban, a mai középiskolások azonban kevesebb időt töltenek rádiózással. Az interneten való böngészéssel azonban a mai 14-18 éves korosztály nagyobb százaléka foglalkozik naponta, mint a hallgatói társadalom.

A "betondzsungelnek" nevezett piac változásairól számolt Gerillák a betondzsungelben - harc a "vakság" ellen címmel Béres Ferenc, a guerilla-marketing.hu marketingere. "Mozgékony, rugalmas, meglepetésszerű, a terület adottságait kihasználó" - sorolta fel Béres Ferenc a gerillák jellemvonásait, amelynek megfelelően a nevet öröklő gerillamarketing szellemes, ötletes, újszerű és gondolatébresztő jellemvonásokkal rendelkezik. "A reklámokat kerülő magatartás, tehát az úgynevezett vakság miatt létrejövő gerillamarketing lényege, hogy élményt adjon, majd pedig annak megosztására ösztönözze a közönségét" - vázolta a fogalmat a marketinger, előadásának utolsó felében pedig néhány példát sorolt fel annak megvalósulási formáira, az akár még a hamis tényekre alapozott reklámra.

"Fenntartható fesztivál lettünk" - mondta el Bukovinszky Béla, a Deltafest stratégiai marketing igazgatója, aki az idén tíz éves Hegyalja Fesztivált, kezdetben a gerillamarketing eszközök szempontjából mutatott be. "Komoly reklámhadjáratokkal hívja fel magára a figyelmet a világörökség részeként számon tartott, Tokajon 2000 óta megrendezésre kerülő környezettudatos könnyűzenei fesztivál is" - árulta el Bukovinszky Béla. A kamionoff akciójuk mellett az online elérhetőséget is előtérbe helyezik a fesztivál szervezői. Hozzátette továbbá: "idén a fesztivál ideje alatt annyi fát szeretnének ültetni, hogy az esemény valóban szén-monoxid mentes rendezvénnyé váljon." A jubileumi cd és könyv megjelenése mellett a gazdasági helyzetre való tekintettel lesz idén válságjegy is, illetve tizedik évüket ünnepelve hatalmas produkcióval készülnek a szervezők, melynek megfelelően több mint egy tucat külföldi előadó és közel 200 hazai fellépővel készül a nyárra a minden évben más környezettudatos üzenettel jelentkező Zöld hegyalja.

Kiss Balázs, a Szent István Egyetemen létrejött Leszrádióról, illetve annak fesztiválrádióvá válásáról számolt be, mely próbálkozás egyedi volta igényelte meg az azzal kapcsolatos tapasztalatok megosztását. A Diákhitel Központ kommunikációs igazgatója, Őri András szintén, a diákhitelt hirdető és gerillamarketing eszközöket használó kampányra hívta fel a figyelmet előadásának első felében, így a Tour de Csirke, illetve a Hitel Hero akciókat említette példaként. "Kommunikációs újdonságként egy kommunikációs tréning szervezését is tervezzük, illetve a középiskolásokat is el szeretnénk érni a jövőben, hiszen a fiatalok már ebben az életszakaszukban döntenek a diákhitel felvételéről" - vázolta terveit Őri András.

(www.edupress.hu)