Európát a Szegedi Tudományegyetem oktatója képviseli a programban.
A Szegedi Tudományegyetem aktív kutatási tevékenységének köszönhetően Magyarország is részt vesz abban a globális kutatási projektben, melynek indulását a napokban jelentette be a kezdeményező három technológiai világcég. A programban résztvevő ötven vezető neveléstudományi kutató feladata olyan oktatási módszerek, technológiák kifejlesztése, melyekkel sikeresen mérhető a 21. századi tanítási-tanulási folyamat eredménye.
2009. január 13-án három technológiai világcég, a Cisco, az Intel és a Microsoft Londonban közösen jelentette be, hogy együttes támogatásukkal globális kutatási projekt indul. A program keretében a világ 50 vezető neveléstudományi kutatója a 21. században szükséges készségek tanítására és mérésére is alkalmas új generációs értékelési módszereket és technológiákat fejleszt ki. A kezdeményezők – Európából egyedüliként – Magyarországról Csapó Benőt, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének vezetőjét kérték fel az egyik munkacsoport megszervezésére és vezetésére.
„Mivel az elmúlt évtizedekben jelentősen megnőttek a munkaerővel szemben támasztott igények, a modern társadalmak minden polgárának fejlett alapkészségekre és széleskörű műveltségre van szüksége ahhoz, hogy a munkaerőpiacon helytálljon és a magánéletében sikeres legyen. A program fő célja éppen ezeknek az alapkészségeknek és kompetenciáknak az azonosítása, és mérési módszereik kidolgozása. A három évre tervezett kutatás itthon is segítheti majd a pedagógusokat, hiszen az eredményei a nemzeti értékelési programok és a nemzetközi tudásszintmérések esetében egyaránt felhasználhatóak” – hangsúlyozza Csapó Benő, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének vezetője.