Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Bár a fiúk és lányok agyának működése közötti különbségek miatt érdemes újra bevezetni külön iskolákat – véli egy elismert szakértő –, azért az is nagy szerepet játszik a tinédzserkorú diákok teljesítményében, hogy nem kell aggódniuk a másik nem által támasztott követelményeknek való megfelelés miatt.
A leányiskolákat tömörítő Girls' School Association elnöke, Vicky Tuck, neves brit iskolaigazgató, aki egyébként a szigetország egyik legjobb független leányiskoláját vezeti, úgy véli, hogy a napjainkban jelenleg haldokló nem-koedukált oktatás újra feltámad, azzal arányban, ahogy egyre közelebb kerülünk az agy működésének megértéséhez. „Ami már nyilvánvaló a számunkra, az nyilvánvalóvá fog válni mindenkinek: a lányok eltérő módon tanulnak, mint a fiúk. Az oktatásban kulcsfontosságú ezeknek az eltérő szükségleteknek az elkülönített kiszolgálása.” Hozzávetőlegesen, 1966-ban 2500 nem-koedukált iskola volt Angliában, míg 2006-ban mindössze 400-at számláltak.
A közismert szakember szerint 25 éven belül visszaáll a módi: „az emberek meggörnyednek majd a nevetéstől, ha az oktatás történetéről szóló dokumentumfilmeket nézve azt tapasztalják, hogy egyszer valaki úgy gondolta, jó ötlet kamasz fiúkat és lányokat egyszerre, egy helyen, és együtt oktatni.”
Álláspontjának bizonyítékaként a nemek közti neurológiai különbségeket hozta fel, amely szerint a lányok agya teljesen másként működik, mint a fiúké. Hozzátette, hogy emiatt mindenképpen vissza kell fordítani a vegyes osztályú iskolák 40 éve tartó trendjét.
Az amerikai Harvard Orvosi Egyetem tanulmánya szerint ugyanis az agy homloklebenyének egy része, mely a döntéshozási és probléma megoldási funkciókat irányítja, nagyobb a nőknél, mindemellett az érzelmeket szabályozó terület is terjedelmesebb méretekkel rendelkezik, mint a férfiak esetében.
A kutatások felfedték, hogy a lányok jóval valószínűbben ösztönözhetők olyan klasszikus regényekkel, mint amilyen Emily Bronte Üvöltő szelek című műve, ezzel szemben a fiúk szívesebben forgatnak akció dús történeteket. A lányok sokkal inkább módszeresek a tanulás során, és jobban megbirkóznak a hazai érettséginek megfelelő GCSE (General Certificate of Secondary Education) moduláris megközelítésével, míg a fiúk képesek nagy erővel hajrázni, hogy jobban teljesítsenek a vizsgákon.
„Ezek a neurológiai különbségek a kamaszkorban ütköznek ki leginkább” – hívta fel a figyelmet a Cheltenham Ladies' College jó hírű szakértője. „Soha máskor nincs nagyobb szükség arra, hogy másként tanítsuk a leányainkat, mint a fiútanulókat.” Majd azt is hozzátette, hogy a lányok szerint a fiúk zavaró tényezők, mert jelenlétük arra készteti őket, hogy aggódjanak a megjelenésük miatt.