A kutatások szerint az iskolát kezdő diákok között a lányok két hónappal előrébb tartanak, mint a fiúk a verbális, nem verbális és a vizuális készségek terén. Az élmezőnyben haladnak, egészen a felsőbb osztályokig. Ott aztán fordul a kocka, és a fiúk beelőznek.
Brit kutatók három, különböző korosztályba tartozó csoportot teszteltek, amely során vizsgálták a szókincset, a képfelismerési, mintaalkotási, térbeli és szóbeli képességet. A kutatást vezetők szerint azonban ez nem azt jelenti, hogy a lányok okosabbak lennének a fiúknál. Az igaz, hogy a lányok három éves koruktól kezdve gyorsabban és könnyebben tanulnak, ennek oka azonban az, hogy általában a magatartásukkal is kevesebb probléma van, így jobban tudnak a tanulásra koncentrálni.
A kutatók megállapították azt is, hogy azok a gyermekek, akiknek mindkét szülője dolgozik, jobban teljesítenek az iskolában. Általában három-négy hónappal előrébb járnak, több a szókincsük és jobb a vizuális készségük, mint társaiknak. Azoknak a szülőknek a gyermekei, akik semmiféle képzettséggel nem rendelkeznek, nagyon le vannak maradva a többiektől. Egy évvel mögöttük járnak a szókincs területén, és több hónapos hátrányuk van a képfelismerési és mintaalkotási képességekben. Nem meglepő, hogy a teljes családban élő gyerekek jobban haladnak a csonka családból érkezettekhez képest.