Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Sok gyermek számára csak papíron létezik a tanuláshoz való jog: a fejlődő és gyorsan fejlődő országokban több mint...
Sok gyermek számára csak papíron létezik a tanuláshoz való jog: a fejlődő és gyorsan fejlődő országokban több mint 132 millió gyermek nem jár iskolába a UNICEF aktuális jelentése szerint. Ráadásul a mintegy 200 millió munkanélküli csaknem negyven százaléka 25 év alatti.
A Jövőhöz való jog című UNICEF-tanulmányt a gyermekvédelmi szervezet német szekciója fennállásának június 30-i hatvanadik évfordulója alkalmából csütörtökön mutatták be Berlinben.
"A szegény gyermekek és fiatalok 75 százaléka ma olyan országban él, ahol már közepes az egy főre jutó jövedelem. Ezeken az országokon belül azonban egyre nagyobbak a szakadékok" - véli Jügen Heraeus, az UNICEF németországi vezetője.
A legnagyobb problémát az egyenlőtlenségek jelentik. A pénz és a források többnyire adottak, azt azonban még biztosítani kell, hogy azok minden gyermekhez eljussanak - fejtette ki Dan Toole, az ázsiai regionális igazgató.
Bár még így is több gyermek jár általános iskolába, mint korábban, az oktatás minősége sok esetben rossz. A jelentés szerint a lányok, illetve a vidéken élők gyerekek hátrányosabb helyzetben vannak. Aki szegény családból származik, az négyszer nagyobb eséllyel marad ki az oktatásból, mint a gazdag gyerekek.
Sok fejlődő és gyorsan fejlődő országban a gazdasági növekedés ellenére is a szegénység marad a gyermekek számára a legnagyobb veszély. Az első életévekben az alultápláltság jelentősen csökkenti a tanulási lehetőségeket. Különösen rossz életkörülmények között élnek az olyan instabil országok gyerekei, mint Afganisztán, Szomália vagy Dél-Szudán.
Mindehhez társulnak még a klímaváltozás következtében jelentkező természeti katasztrófák: ezekben az 1990-es években még évente 66 millió gyermek volt érintett, ebben az évtizedben viszont már 175 millió.