Ez a cikk több mint egy éve frissült utoljára, ezért lehetséges, hogy a tartalma már elavult. Használd a cikk alján lévő kulcsszavakat vagy a keresőt a frissebb anyagok eléréséhez.

Megjelent a 2015-ös felsőoktatási rangsor: ezek a legjobb egyetemek és főiskolák

7

A Semmelweis Egyetem vezeti a HVG friss felsőoktatási rangsorát, megelőzve az évek óta a lista élén álló Eötvös Loránd Tudományegyetemet. A karok versenyében az orvos-, bölcsészet- és természettudományi karok vezetnek. Megjelent a HVG rangsor - Diploma 2015, tíz képzésterület és több mint negyven szak rangsorával.

A Semmelweis Egyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem, a Pécsi Tudományegyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem - a hallgatói és az oktatói kiválóság alapján ezek az intézmények állnak a HVG 2015-ös felsőoktatási rangsorának élén.

hirdetés
hirdetés

Az összesített rangsor összeállításakor figyelembe vették a nappali alap- és osztatlan képzésekre első helyen jelentkezők számát, a felvettek pontátlagát, a B2-es vagy C1-es nyelvvizsgával felvett hallgatók átlagát, a középiskolai tanulmányi versenyeken kiemelkedő helyezést elért elsőévesek számát, a tudományos fokozattal rendelkező oktatók számát és arányát, az egy - tudományos fokozattal rendelkező - oktatóra jutó nappali tagozatos hallgatók számát, valamint az MTA-címekkel rendelkező oktatók arányát.

Rang

Intézmény

Hallgatói kiválóság

Oktatói kiválóság

1.

Semmelweis Egyetem (SE)

4.

1.

2.

Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE)

3.

4.

3.

Szegedi Tudományegyetem (SZTE)

5.

4.

4.

Pécsi Tudományegyetem (PTE)

10.

2.

5.

Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE)

9.

6.

6.

Debreceni Egyetem (DE)

6.

12.

6.

Pannon Egyetem (PE)

15.

3.

8.

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME)

2.

17.

9.

Budapesti Corvinus Egyetem (BCE)

1.

19.

10.

Károli Gáspár Református Egyetem (KRE)

11.

10.

A hallgatói rangsorban nem történtek nagyobb változások, sőt még inkább erősödött a vezető egyetemek előnye - olvasható a kiadványban. A Budapesti Corvinus Egyetemre és az ELTE-re csaknem ezerrel többen szerettek volna bejutni 2014-ben, mint korábban, de a Műegyetemen, a Szegedi Tudományegyetemen és a Semmelweisen is 500-800 fős volt a növekedés.

Az oktatói alrangsorban már nagyobb az átrendeződés. "Kiugróan javultak a Semmelweis Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem minősített oktatókra vonatkozó mutatói. A Semmelweis Általános Orvostudományi Karán egyik évről a másikra 148 - az egyetem egészén 180 - fővel nőtt a minősített oktatók száma, ami döntően az átszervezés következménye lehet, ám az oktatói listák élére repítette a kart és az egyetemet is. Sőt, az SE az idén ezzel az összetett intézményi rangsor győztese lett" - emeli ki a HVG felsőoktatási kiadványa.

Az évek óta listavezető Eötvös Loránd Tudományegyetem így a 2. helyet szerezte meg - igaz, az idén is ebbe az intézménybe jelentkeztek a legtöbben, és itt tanít a legtöbb - tudományos fokozattal rendelkező - oktató.

A HVG rangsor - Diploma 2015 kiadványban minden fontos információt megtaláltok az alap-, osztatlan és mesterszakokról, megismerhetitek a pályakövetési rendszer adatait, megtudhatjátok, milyen változások várhatóak a felsőoktatásban, milyen "extra" szolgáltatásokat kínálnak az intézmények, és milyen ösztöndíjakra pályázhattok. A HVG felsőoktatási rangsorát keressétek az újságárusoknál vagy rendeljétek meg itt, a kiadótól.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

(x)

Sprechen Sie Deutsch?

A budapesti Osztrák Intézet intenzív nyári német nyelvtanfolyamokat indít, amelyek az ÖSD német nyelvvizsgára is felkészítenek.  Tovább »

Hozzászólások (7) , melyek közül a legfrissebbek:

Németh István

A műszaki felsőoktatásban a 3,5 éves kurzus idő helyett kb. 8-10 év után sikerül a BSC diplomát megszereznie a beíratkozott hallgatók töredékének. Rövidebb idő alatt meg szinte senkinek sem. A hallgatók többsége ha kap is diplomát, miután végigbukdácsolja az egyetemet,nagy ívben elkerüli a műszaki pályát, mert a tanerők (akik professzornak szóllítattják magukat) az évek hosszú sora alatt minden hallgatónak bebizonyítják, hogy a műszaki pályához maximálisan tehetségtelenek. Vannak ilyen mondókák, hogy XY prof tudja az anyagot ötösre, az Atyaúristen négyesre, ZY prof hármasra, a tanszéki mérnökök kettesre, a hallgatók egyesre. Kinek a dolga megtanítani a hallgatókat úgy, hogy néhányan még ötösre is tudják az anyagot? Az ilyen tehetségtelen oktatókat miért tűrik meg. Az ilyenekhez képest egy zsebtolvaj pozitív hős, mert ő csak a pénzét veszi el az áldozatának, nem a jövőjét, az önbecsülését, a családja tisztekletét. Pedig jólképzett mérnökök nélkül nincs ipar, gépesítés nélkül nincs mezőgazdaság sem, nincs életszínvonal. A mérnököket Magyarországon olyan emberek képzik, akik többsége mérnökként soha nem dolgozott, és nincs tanári képesítése. Soknak még a minimális tudása sem, mert már őt sem tanították meg a szakmára. Minden tanárnak tudnia kellene, hogy a diákoknak a legfontosabb a sikerélmény, a diák nem magának, nem a ssszülőknek, hanem a tanárnak tanul. Az osztályzatok meg csak akkor mérnek, ha normális eloszlásúak, azaz, ha grafikonon ábrázolnánk az eredményeket, akkor Gauss görbét kapnánk. E helyett sorozatosak a vizsgákon a 100/100-as bukási arányok, ami már nem lehet a hallgatók hibája.

Weltner János

Sokféle rangsor van, különféle módszertannal. Olyan kevés van, ahol Oxbridge, MIT, UCLA, London School of Economics ne lenne az élen. A hazai első Semmelweis nemzetközileg 237-5nn helyezéseken van. Szóval nem minden, de valami. Ahogy a hazai foci NB1 is jelent valamit, a hazai úszórangsor meg szintén.

Homolya Ádám

Ez a rangsor értelmetlen. Én most az ELTÉN végzem a mesterképzést (progmat, esti), előtte a PPKE-n diplomáztam BSc-n (mérnök infó). Ég és föld. Az ELTE egy borzalmas lepratelep, az legtöbb óra színvonala a mélységben, a tananyag abszolút nem up-to-date, idegennyelvű órák gyakorlatilag nincsenek, és a TO kritikán aluli.

Pálvölgyi Tibor

"Csak azt a statisztikát hiszem el, amit én magam hamisítottam." - Egyébként pedig teljesen értelmetlen egy ilyen rangsor, mert képtelenség összehasonlítani 2 eltérő képzési területet. Aki a műszaki pálya iránt érdeklődik, akkor sem fog a bölcsészkarra menni, ha a világ legkiválóbb képzését nyújtaná. A másik pedig az, hogy ezek a statisztikai adatok egy egyetemre nézve is valamilyen középértékek, amik a legtöbbször semmitmondóak. Egy ELTE fizika szak színvonalát nem lehet megítélni egy olyan mérőszámból, amibe a biológiától a jogászképzésen keresztül az andragógiáig minden szak beletartozik.

Somogyi Anna

Ez viszont nagyon nem a munkáltatók preferencia-sorrendje.

Citzen

Egy rangsornak van értelme. A munkáltatók által összeállított rangsornak. A többi az csak "maszturbáció"...

Kabai-tóth Klára

Hazudozunk magunknak "rangsort". Amúgy a fasorba' sincsenek, de a fasor előtt gondos rangsor van...

Új hozzászólás



hirdetés

Idén érettségizel?

Iratkozz fel ÉRETTSÉGI-FELVÉTELI HÍRLEVELÜNKRE!

Iratkozz fel e-mail címeddel

vagy

Csatlakozz Facebookkal:

Szeretnék az eduline.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni.

Már feliratkoztam »
Bezárás

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X