Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Hiába fogadta el a Klinghammer István felsőoktatási államtitkár által előterjesztett felsőoktatási stratégiát a...
Hiába fogadta el a Klinghammer István felsőoktatási államtitkár által előterjesztett felsőoktatási stratégiát a Felsőoktatási Kerekasztal, a miniszterelnök mégsem szeretné módosítani a felsőoktatási törvényt - írja a Népszabadság névtelen forrásokra hivatkozva.
A felsőoktatási stratégiáról szeptember 20-án szavazott a kerekasztal, a dokumentumot egyedül a Parragh László vezette Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nem támogatta, mivel hiányolták a "munkaerő-piaci igények megfogalmazását". A stratégia - amely alapján a Népszabadság információi szerint már a jogszabálymódosítási javaslatok is elkészültek - a felsőoktatási intézményeket négy kategóriába osztaná: nemzeti tudományegyetemek, egyetemek, főiskolák, illetve közösségi főiskolák jönnének létre, ez utóbbiak profilja elsősorban az alacsonyabb minimumponthatárú felsőoktatási szakképzés lenne.
A stratégia alapján létrejönne az intézmények gazdálkodását felügyelő kancelláriarendszer, a rektorválasztás joga pedig visszakerülne az egyetemekhez.
A Népszabadság szerint azonban ezeket a változtatásokat Parragh és Maruzsa Zoltán felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár igyekszik "megfúrni", és valószínűleg csak az ágazat költségvetéséről és az intézmények finanszírozásának rendeletéről szavazhat majd a parlament. A támogatást az állami ösztöndíjas hallgatók száma, illetve a tudományos teljesítmény alapján osztanák szét az egyetemek, főiskolák között: cikkünket itt olvashatjátok.