Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Három napon át folyamatosan tanítottak a Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Karának sárospataki hallgatói; a diákok a tanítóképzés elismeréséért kampányoltak a péntek reggeltől vasárnap estig tartó nonstop tanítással, amellyel vélhetően új Guinness-rekord született.
A sárospataki tanítóképző tizenhét hallgatója tartotta az órákat - akadt olyan, aki egyfolytában 64 órát volt talpon. Kovács Zsolt szervező, az intézmény hallgatói önkormányzatának elnöke a rekordkísérlet után azt mondta: a hallgatók, miután saját óráikat "letudták", nem pihenni mentek, hanem hallgatóságként vettek részt az órákon. Így körülbelül 10-15 ember mindig jelen volt az eseményen, amelynek a főiskolával szomszédos Miskolci Egyetem Árvay József Gyakorló Általános Iskola kisdiákjai is aktív részesei voltak.
A három nap alatt összesen több mint hetven tanítási órát tartottak, vagy ültek végig a résztvevők. A rekord elismerésének folyamatát elindították, ilyen jellegű kezdeményezésről ugyanis senkinek nincs tudomása, tehát vélhetően sikerrel járt a kísérlet - mondta a szervező.
Az órákat videofelvétellel rögzítették és rendelkezésre állnak az óratervezetek is, vagyis az elmúlt három nap minden percével el tudnak számolni. A rekordkísérlet másik célja az volt, hogy felhívják a figyelmet a tanítóképzés nehéz helyzetére. Álláspontjuk szerint ugyanis a felsőoktatáson belül jelenleg mostohán kezelt ez a terület és egyben alulfinanszírozott. A hallgatók közleményt fogalmaztak meg, amelyet szeretnének eljuttatni az oktatással foglalkozó szaktárcához.