Február 15-ig lehet leadni a jelentkezéseket az egyetemekre, főiskolákra. De mire kell figyelni, hogy a jelentkezés érvényes legyen? Mutatjuk.
Miután kitöltöttétek az E-felvin az űrlapokat, feltöltöttétek a meglévő dokumentumokat és befizettétek a kiegészítő eljárási díjat, ne felejtsétek el hitelesíteni a jelentkezést, hiszen anélkül nem érvényes.
A hitelesítést idén már kizárólag Ügyfélkapun keresztül tehetitek meg február 15-ig, ezt akkor érdemes elvégezni, ha már nem szeretnétek változtatni az adataitokon. Ha mégis változtatnátok valamin az E-felvételiben, akkor újra hitelesítenetek kell a felvételi kérelmet.
Ügyfélkapu-regisztrációval történő hitelesítés során az E-felvételi felületén található hitelesítés funkció használatával a két rendszerbe történő párhuzamos bejelentkezés után a háttérben megtörténik az ún. természetes személyazonosító adatok egyeztetése. A természetes személyazonosító adatok egyezése esetén a hitelesítés automatikusan megtörténik. Ennek eredményéről a jelentkező e-mailben értesítést kap, illetve az E-felvételi felületén is látható, hogy a hitelesítés sikeresen megtörtént. (Érdemes ezt az értesítést megvárni.)
– emeli ki a felvételi tájékoztató. Hozzáteszik azt is: a hitelesítés akkor tekinthető sikeresnek, ha arról visszajelzést kaptatok e-mailben, és az E-felvételi felületén is megjelenik a hitelesített státusz.
Ha még nem rendelkeztek Ügyfélkapuval, akkor elektronikusan E-személyi igazolvánnyal vagy arcképes azonosítással tudtok létrehozni fiókot, személyesen pedig bármelyik okmányirodában vagy kormányablakban regisztrálhattok az Ügyfélkapura - erről itt találtok részletesebb tájékoztatót. Fontos: idén nincs külön határideje a hitelesítésnek, azt is meg kell tenni február 15-ig.