Ma már semmi szükség nem lenne arra, hogy a gyerekek tíz kilós hátitáskákkal mászkáljanak az iskolába, hiszen a modern adattároló eszközök lehetővé tennék több tankönyv és füzet digitális tárolását. A technika már adott, de a digitális írástudatlanság mégis élő jelenség nálunk. Lesz ezen a téren változás?
[[ Képelem () ]]
Az Európai Alapítvány az Élet- és Munkakörülmények Fejlesztéséért (Eurofound) egy tanulmánya megállapította, hogy a digitális írástudatlanság, a számítógépes készségek hiánya alapvetően korlátozza az érvényesülés lehetőségeit a munkaerőpiacon. Ezért már az iskolában fontos, hogy a gyerekeknek lehetősége legyen elsajátítani az alapvető digitális ismereteket. Pontosan ezt a tendenciát tartotta szem előtt a Verbatim, amely most kampányszerűen igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy az iskolaévre nem csak a könyvekkel és füzetekkel érdemes készülni, de a megfelelő digitális tárolóeszközökkel is, DVD-kkel, pendrive-okkal, azaz mindennel, ami a mai számítógépes tantermekben szükséges lehet.
Az iskolások egész fiatal korukban kezdhetik meg az új médiumok használatának megismerését, ami későbbi munkájuk során elengedhetetlen lesz. Ez azt jelenti, hogy házi feladataik egy részét az otthoni számítógépen készítik, amit aztán pendrive-okon, vagy CD-n, DVD-n visznek be az iskolába bemutatni, vagy egyszerűen átadni tanáraiknak. A nagyobb, terjedelmesebb munkákat érdemes CD-ken és DVD-ken beadni. A házi feladatokat így nem kell kinyomtatni, azaz fölöslegesen nem kell terhelni a környezetet. Az újraírható, CD/DVD-RW lemezek pedig többször is használhatók, ráadásul a nyomtatható felületű változatokra tintasugaras nyomtatóval varázsolhatunk képeket vagy szövegeket.
"Nagyon hasznos, előremutató az iskolásokat megtanítani a számítógép használatára. Tárolóeszközeinkkel a számítógép-adta lehetőségek még jobban kiaknázhatók, így a gyerekek megtanulják, hogyan dolgozzanak új médiumokkal." - mondta el Maria Csilics, a Verbatim EUMEA PR menedzsere. Hogy ezekre a módszerekre mennyire nyitottak a hazai iskolák, az érdekes kérdés, de tény, hogy a jövő oktatásának mindenképpen ebbe az irányba kellene nyitnia, mert a munkaerőpiac már alapszinten is megköveteli azt a tudást, amelyet így szerezhetnek a fiatalok.