Bevett gyakorlat a KRÉTA meghamisítása a tanárhiány elfedésére
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete több iskola pedagógusától is azt a visszajelzést kapta, hogy náluk sem a valóság kerül be az elektronikus naplóba.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete több iskola pedagógusától is azt a visszajelzést kapta, hogy náluk sem a valóság kerül be az elektronikus naplóba.
A valós számok nem egyeznek a kormány által hivatalosan közölt adatokkal.
Vannak diákok, akiknek egy másik intézménybe kell átjárni a fakultációs órájukra.
A szakemberhiány és az iskolák állapota is nehezíti a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek oktatását.
A pedagógushiány általánosan elismert társadalmi probléma, és gyakori az igazgatókkal szembeni bizonytalanság - többek között ez derül ki a Szülői Hang és a Pulzus Kutató együttműködésével készült reprezentatív közvélemény-kutatásból.
Korábban a Nobel-díjas fizikus is arról beszélt, hogy amennyiben nem oldódik meg a tanárok helyzete, úgy a jövőben nem lesznek Nobel-díjas kutatói Magyarországnak.
A szeptember 4. és 9. között végzett kutatás szerint már azt megelőzően is érzékelhető volt, hogy a hónap végéig több mint 1200 újabb pedagógus mondott volna fel a státusztörvény miatt.
Az alsóbb tagozatos középiskolások tanárai között Magyarországon a legalacsonyabb a legfiatalabbak aránya az Eurostat adatai alapján.
A fizikus korábban felhívta arra a figyelmet, hogy ha Magyarországon nincs, aki tanítsa a diákokat, akkor nem lesz több Nobel-díjasunk sem.
Bár a kormány állítása szerint nincs tanárhiány, van olyan iskola, ahol a biológiát is a rajztanár oktatja.
Csak találgotások vannak arról, hogy hány pedagógus hiányzik a rendszerből, ugyanis a kormány szerint nincs tanárhiány, míg a Pedagógusok Szakszervezete húszezres nagyságrendről beszél. Mostantól a találgatás is nehezebb lesz, mert októbertől nem mérik, hogy hány állás van betöltetlenül.
Szeptember 29-ig dönthettek a pedagógusok, hogy elfogadják-e a státusztörvény szerinti új jogviszonyukat. A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint ennyien távozhattak az oktatásból.
Pankotai Lili a diáktüntetésekről és a TASZ-tól kapott díjáról beszélt az RTL Reggeliben.
Az oktatásban a feladatok egy részét át tudja venni a mesterséges intelligencia, de az ember-ember kapcsolatot nem a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Tanuláskutató Intézetének igazgatója szerint.
Az ok ebben az esetben is a szakemberhiányban keresendő.
Hétfő délelőttre sajtótájékoztatót hirdetett a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). Az eseményt Nahalka István oktatáskutató és Totyik Tamás a PSZ elnöke tartotta, amivel céljuk az oktatásban dolgozók hiányairól szóló adatok nyilvánosságra hozása volt.
Fizikai és verbális bántalmazás, az emberi méltóság megsértése, a sajátos nevelési igényű tanulók nehéz helyzete, valamint a pedagógushiány is előkerül az Oktatási Jogok Biztosának legfrissebb jelentésében.
Szeptember közepén még mindig több mint kétszáz tanár és tanító hiányzik az iskolákból az álláshirdetések alapján.
Nemet mondhat egy magyartanár, ha matekot kellene tartania? Ha nem vállalja el a helyettesítést, akkor számíthat-e valamilyen retorzióra? Utánajártunk.
Egy nemrég megjelent tanulmány többek között hely-és képzési típus szerint vizsgálta, hogy mekkora a pedagógushiány, és ez hogyan változott 2010 és 2020 között.