Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Pedagógusok Szakszervezete minden szülőt és támogatót arra biztat, hogy csatlakozzanak a szombati tüntetéshez, szerintük most többet kell tenni a gyerekekért, mint "a reggeli kakaó, a délutáni edzés vagy az esti közös tanulás."
A Klik működésével és a tanári adminisztrációval kapcsolatban számos problémás pontot megvitattak a Köznevelési kerekasztal szereplői, azonban a diákok terheiről, tanulmányi kötelezettségeiről kevesebb előremutató döntés született, hiába hangoztatták eddig a szereplők, hogy a gyerek az első.
Egyre több intézmény kerül egyházi fenntartásba a Klik gondjai miatt. Az elmúlt években rohamosan nőtt az egyházi iskolák száma, ám ha ez a trend folytatódik, akkor a központosítás teljesen értelmetlenné válik: a jó tanulók mehetnek az egyházi iskolákba, a leszakadók meg maradnak az államiban.
Czunyiné Bertalan Judit a 444-nek beszélt arról, hogy még több év kell ahhoz, hogy lerakják a minőségi oktatás tartópilléreit, de szükség lehet néha korrekciókra.
Nem találta jó állapotban az ombudsman vizsgálata a hazai médiaértés-oktatás helyzetét az iskolákban. Az ombudsman szerint kevés a szakképzett médiatanár, a Nemzeti Alaptantervben a médiaértés nem önálló tantárgy, a meghatározott óraszám és szakmai tartalom inkább ajánlás, valamint hiányzik belőle az online bántalmazás kezelésének módja.
Az MTI-nek beszélt Palkovics László oktatásügyi államtitkár a terveiről a keddi kerekasztal előtt. A Klik átalakítására is hajlandónak tűnik, azonban konkrétumokról még inkább nem beszélt.
Balog Zoltán szerint már olyan stabil az ország helyzete, hogy lehetőség nyílik belső korrekciókra az oktatási rendszerben, az érintettek érdekeit jobban figyelembe véve.
Miután több mint 23 ezren – magánszemélyek, intézmények és egész tantestületek – álltak a Miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének kezdeményezése mellé, a tanárok újabb levelet tettek közzé, melyben tömören megfogalmazzák, milyen problémák vannak jelenleg a közoktatásban, melyre sürgősen megoldást kell keresni. Az újabb nyílt levelet már Orbán Viktornak, Balog Zoltánnak és Czunyiné Bertalan Juditnak címezték a hermanosok és a budapesti Teleki Blanka Gimnázium tanárai.
Czunyiné Bertalan Judit szerint harmadával csökken majd a tanárok adminisztrációs terhe egy új rendelet szerint. Nem két, hanem ötévente lesz értékelés. Emellett Balog Zoltán bejelentette: megalakul a Köznevelési Kerekasztal, ez lesz a színtere annak, hogy egyeztessenek a tanárokkal. Azt is kijelentették, dolgoznak az oktatás megreformálásán.
Napról-napra újabb szervezetek jelentik be, hogy támogatják a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének tiltakozását az oktatás jelenlegi állapotával szemben. A szervezők célja már egy országos hálózat létrehozása, ami nem titkoltan nyomást akar gyakorolni a kormányra oktatásügyben.
Nem kaptak választ sem a Kliktől, sem pedig az államtitkárságtól, ezért tették közzé levelüket a Herman Ottó Gimnázium dolgozói. Az intézmény közalkalmazotti tanácsának elnöke szerint országossá nőhet a miskolci iskola akciója.
Huszonnégy tanárt mondott ki bűnösnek a Gyulai Törvényszék csütörtökön. Szinte minden létező előírást megszegtek a Harruckern János Közoktatási Intézményben. A naplók hamis kitöltésében résztvevő tanárokat bűnsegédlet miatt ítélték el.
Évek óta egyre kevesebb az oktatásra fordított állami pénzmennyiség. Persze csökken a diákok száma is, ám a forráskivonás annál is nagyobb, mint amit a létszámcsökkenés indokolna. A tanárok bérfejlesztése még valamennyit javíthat az összképen, ám ha egyszerre adnák oda a több évre elnyújtott emelést, az is csak kozmetikázná az eredményeket. Nagyon nem állunk jól a többi fejlett országhoz képest, és nem látszik, hogy a jövőben mitől javulna a helyzet.
„Tabletizálná” a kormány az oktatást, így a következő években sok országhoz hasonlóan a táblagépek itthon is fontos szerephez jutnának az iskolákban. Jelenleg egyetlen hasonló projekt fut, a Telenor által indított Hipersuli Program, amin keresztül már láthatók, hogyan ítélik meg diákok, tanárok és szülők a táblagépes oktatást. Megnéztük, mire kell figyelnie a kabinetnek, ha komolyan gondolja a tabletizálást.
A többi középfokú képzési területnél sokkal jobban esett a szakiskolákban tanulók száma, de gimnáziumokba és szakközépiskolákba is kevesebben iratkoztak be. Kiadta az Emberi Erőforrások Minisztériuma a köznevelési statisztikai gyorstájékoztatót.
Egyre nagyobb a feszültség az iskolákban és egyetemeken. Az ELTE-BTK oktatói a megalázó bérek miatt írtak nyílt levelet, a közoktatásban dolgozó tanárok pedig már a sztrájkot fontolgatják. Hozzájuk csatlakoznának a nevelést-oktatást segítők, akiknek csak látszólagosan emelték a fizetésüket – volt, akinek csak bruttó 775 forinttal.
Átalakítja a kormány a közoktatást: jönnek az iskolaközpontok, amik körül azonban egyelőre nagy a titkolózás, még az érintettek sem tudnak részleteket.